Permalänk
Medlem

Datormodes "färdiga" OLED

Snubblade över den extremt välgjorda sidan datormode.tk

De erbjuder tydligen färdiglödda OLED.s

http://osten.europe.webmatrixhosting.net/datormode/bilder/OLE...

Men inkopplingen??, hallå, min sambos dvärgkanin hade kunnat göra det snyggare än så med sina tänder!
Om JAG hade sålt de displayerna för 550:- st. hade jag skämts ögonen ur mig.

Permalänk
Avstängd

tycker denna passar bättre i köparens guide men jag kan inte mer än hålla med dig, jag e USEL med lödning men tom jag kan göra bättre ändet där

Permalänk
Medlem

eaeh...dom ser mycket snyggare ut sen när du får dom. alla sladdarna är ihopbuntade i en tjock slang (den vita på bilden)
håller me dig att bilden ser risig ut men dom är bättre IRL.
Kan annars bara rekomendera Datormode.tk fett mycket!!!

Visa signatur

Elvisp...

Permalänk
Medlem

ycker nog att dne passar här då många frågar efter "fädiga" LCD.er då kan de ju se att de förmodligen kan göra mycket bättre än så själva.

@Elvisp: Tycker du att lödningarna ser bra ut på den bilden då?.

Ett proffs på förbindningsteknik hade fått hjärtflimmer av den bilden.

Permalänk
Medlem

Det är Mod_Mannen som säljer som där...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

allvarligt ? du skojar inte ? M-M ? det ser verkligen inte riktigt ut som hans byggen ? Hoppas han fixar fram nya bilder då för han har gjort mYCKET bättre saker än det där !

Permalänk
Medlem
Permalänk

Re: Datormodes "färdiga" OLED

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Snubblade över den extremt välgjorda sidan datormode.tk

De erbjuder tydligen färdiglödda OLED.s

http://osten.europe.webmatrixhosting.net/datormode/bilder/OLE...

Men inkopplingen??, hallå, min sambos dvärgkanin hade kunnat göra det snyggare än så med sina tänder!
Om JAG hade sålt de displayerna för 550:- st. hade jag skämts ögonen ur mig.

Håller faktiskt med, det ser rätt slarvigt ut.. och det är ganska stort överpris 550kr för de grejjerna. Men tycker man det är dyrt så behöver man ju inte handla iofs heller.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Dom som han säljer är sakert lite mer välgjorda tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kopplar man in en såndär i datorn (vilken kontakt?)?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få en "officiell" kommentar från mod-mannen

Permalänk

Ladies and Gentlemen mr Mod Mannen have a statement to make

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Hur kopplar man in en såndär i datorn (vilken kontakt?)?

Pararellporten eller skrivarporten som det också kan kallas.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

och sen kan vi väl sluta klaga på det han gjort?
ta det personligen med honom istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
och sen kan vi väl sluta klaga på det han gjort?
ta det personligen med honom istället...

Klagar inte på honom, visste inte ens att det var han.

Däremot påpekade jag rent generellt att inkopplingen på just den aktuella bilden inte såg för skoj ut, och om de levereras så tycker jag inte att 550 spänn är en försvarbar summa.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sedd*

Klagomål om detta kan tas direkt med medlemmen ifråga, lämpligen via PM.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

vad är dom till?? bara att skriva lite text eller?
kan man inte få den att visa temp osv?
hur fan då? sugen

Permalänk

du kan visa tid/temp/vilken låt du spelar/ska spela ect beroende på program..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
du kan visa tid/temp/vilken låt du spelar/ska spela ect beroende på program..

ok vilken disp rekomenderar ni ? vill ha en blå helst.. alltså blå bakgrund

Permalänk

jag kan ju bara säga att den jag har köpt är väldigt bra gjord med krympslang över alla lödpunkter. har kört min i ca 1 mån ... funkar perfekt... priset har jue blivit sänkt sen jag köpte så .. slå till ...

EDIT: Det é ju hlr aldrig fel att stödja folk inom swec ... man kanske borde kräva ett specialpris pga medlemskap i swec ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]OC[chaos
jag kan ju bara säga att den jag har köpt är väldigt bra gjord med krympslang över alla lödpunkter. har kört min i ca 1 mån ... funkar perfekt... priset har jue blivit sänkt sen jag köpte så .. slå till ...

EDIT: Det é ju hlr aldrig fel att stödja folk inom swec ... man kanske borde kräva ett specialpris pga medlemskap i swec ?

vart ska man montera dom?

Permalänk
Avstängd

Hej, här är jag

Värst vad alla var sura på mig nudå...

Att vissa tycker att lödningarna ser risiga ut tror jag beror på att jag använt färgglada trådar och att de ser trassliga ut på bilden. I verkligheten ser det faktiskt snyggare ut.

Jag gjorde även en till display, fast den med flatkabel och kontakt osv. Den blev lite dyrare pga. den längre arbetstiden. Varför jag gjorde en "enklare" konstruktion på denna var för att det skulle bli lite billigare. Båda fungerar givetvis lika bra, men det fanns intresse av en extra "lyxig" så att säga.

Materialkostnaden för att fixa en sådan här display är ganska hög dessutom.

Men håll med om att det kan vara trådarna som gör att det kanske ser slarvigt ut? Hade alla varit i samma färg t.ex. hade det inte gjort lika stor uppmärksamhet.

Jag hoppas att ni inte är besvikna eller arga på mig, jag är varken en ockrare eller dålig på att löda/modda.

Mvh Andreas

P.S. Hur mycket tycker ni själva skulle vara rimligt att sälja en sådan display för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Hej, här är jag

Värst vad alla var sura på mig nudå...

Att vissa tycker att lödningarna ser risiga ut tror jag beror på att jag använt färgglada trådar och att de ser trassliga ut på bilden. I verkligheten ser det faktiskt snyggare ut.

Jag gjorde även en till display, fast den med flatkabel och kontakt osv. Den blev lite dyrare pga. den längre arbetstiden. Varför jag gjorde en "enklare" konstruktion på denna var för att det skulle bli lite billigare. Båda fungerar givetvis lika bra, men det fanns intresse av en extra "lyxig" så att säga.

Materialkostnaden för att fixa en sådan här display är ganska hög dessutom.

Men håll med om att det kan vara trådarna som gör att det kanske ser slarvigt ut? Hade alla varit i samma färg t.ex. hade det inte gjort lika stor uppmärksamhet.

Jag hoppas att ni inte är besvikna eller arga på mig, jag är varken en ockrare eller dålig på att löda/modda.

Mvh Andreas

P.S. Hur mycket tycker ni själva skulle vara rimligt att sälja en sådan display för?

Jag tycker då det är ett ganska så rimligt pris. Det är ju knappast någon välgörenhet du sysslar med. Och det tar ju trotts allt ganska så hyfsat med tid att löda och pilla med allt...

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen

P.S. Hur mycket tycker ni själva skulle vara rimligt att sälja en sådan display för?

Jag tycker det är ett ganska högt pris, men jag kan ju första varför.
Men jag skulle nog hälst betala runt 400kr för en.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej igen.

400:-, visst då säljer jag många, men tjänar inte många kronor. Jag tycker att jag iallafall borde kunna ta ut en timlön på 50:- eller något. Faktum är att materialkostnaderna är höga.

Jag driver datormode i det syfte att ge moddsugna personer utan lödkunskaper möjligheten att få tag på displayer m.m. Vinstsyftet är inte stort, jag vill bara kunna tjäna någon extra slant - ungefär som ett helgjobb.

Efter den konstruktiva kritik jag nu fått, skall jag löda om hela displayen. Och eftersom det är sweclockers jag är medlem på vet jag att ni vill ha bilder

Nej, nu borde lödkolven vara tillräckligt varm!

Ha det!

Permalänk
Medlem

Dyr materialkostnad vet jag inte om jag kan hålla med om?

Dsub ca. 15:-
Kåpa för D-sub ca. 25:-
Trimpot ca. 5 - 20:-
Kablage max 30:-
Display ?? Max 249:-

Grejjerna blir ju också billigare när man köper fler.

Nog gnällt

Keep on soldering

Permalänk
Medlem

600kr (Kanske uppemot 700) för en med usb-interface och 4x20, det är rimligt tycker jag.

(www.usblcd.de för usb-interface osv. <-- Verkar trevligt, förutom att han itne har något i lager. För det finns stöd i vanilla linux kärnan för den osv. t.ex )

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

nefan jag vill ha ¨nåt enkelt och klart..
En display med digital fläktkontroller.. bara o montera i en "cd-rom" ställe.. kommer ej på vad det heter !!!
iaf. det skulle jag gett en bra slant för

Permalänk
Medlem

Om det nu är så "dåligt" lött och att det är så dyrt - köpt inget då.
Jag tror att det är flera som uppskattar att det finns folk som kan fixa färdiga displayer åt en.

Och sen, om ni kan göra det bättre och billigare - varför gör ni inte det då istället för att klaga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Om det nu är så "dåligt" lött och att det är så dyrt - köpt inget då.
Jag tror att det är flera som uppskattar att det finns folk som kan fixa färdiga displayer åt en.

Och sen, om ni kan göra det bättre och billigare - varför gör ni inte det då istället för att klaga?

håller med..