Permalänk
Medlem

Netsend

Ja hur fungerar det

jag har testat

Netsend 21*.20*.8*.1** "meddelandet" men det tycks inte fungera, det kanske inte går att använda under .bat format som jag gör , sparar i .txt "Netsend -ip- -msg-" sen .bat för att få det enkelt "avklarat"

Permalänk
Avstängd

net send 127.0.0.1 hej din gamle räv

men sen kan man ju även blocka net send, kanske därför det inte funkar.

//Elite

Permalänk
Medlem

just ja det var inte "netsend" det var "net send"

Permalänk
Medlem

Om man vill skicka till alla så kan man skriva net send * blabla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har jag en liten fråga.

Jag vet att man kan skriva.

:hmm
net send -ip- -meddelande-
:goto hmm

Så skickar han det hela tiden. Men kan man göra så att det kommer upp 'flera' rutor för mottagaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
Då har jag en liten fråga.

Jag vet att man kan skriva.

:hmm
net send -ip- -meddelande-
:goto hmm

Så skickar han det hela tiden. Men kan man göra så att det kommer upp 'flera' rutor för mottagaren?

det gör det väl?
fast dom kommer på varandra

Permalänk
Medlem

Ska man alltså skriva * istället för namn om man vill skicka ett netsend till alla burkar i ett nätverk?

Tror det kommer blir kul i datasalen i morrn isf. hehehehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Ska man alltså skriva * istället för namn om man vill skicka ett netsend till alla burkar i ett nätverk?

Tror det kommer blir kul i datasalen i morrn isf. hehehehe

På min skola blir man fetbannad och assrapead om man kör net send.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
På min skola blir man fetbannad och assrapead om man kör net send.

Samma här.. Vår lärare cuttade strömmen och gav oss en fet utskällning.. Och han är oftast snäll.. Låter oss spela och så ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VikHe
det gör det väl?
fast dom kommer på varandra

Det gör dom tyvärr inte. Man kan ta den fösta rutan som kommer upp och dra ner den till hörnet eller något liknande och sen spela något kul spel. Men så fort man stänger den första så kommer nästa medelande upp o.s.v.

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Jag har använt netsend några gånger i skolan. Numera när våran kära biblotikare får problem kommer han alltid springandes till mig och är skitförbannad
Visade förresten Swec för honom, fast han ville inte regga sig=/

Permalänk
Medlem

En klasskompis skickade det till hela kommunen när vi gick i ettan. Kommunen och skolorna sitter på samma nät :D.

Behöver jag nämna att det några minuter efter att han skickade det kom några ilskna personer springande? :D.
Tilläggas bör också att det han skickade var urlen till en mindre lämplig bild på en tjej på samhälle.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

hmmm net view är bra.. då kan man se alla datorer som är på och anslutna till nätverket. Då är det bara att välja att lämpligt offer..... Brukar terra så mellanstadie elever... sen så gjorde någon i min klass att han köra en massa net send till våran no lärar så nu kommer vi aldrig få ha datasalen på no:n......

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
En klasskompis skickade det till hela kommunen när vi gick i ettan. Kommunen och skolorna sitter på samma nät :D.

Behöver jag nämna att det några minuter efter att han skickade det kom några ilskna personer springande? :D.
Tilläggas bör också att det han skickade var urlen till en mindre lämplig bild på en tjej på samhälle.

Vem kan det vara??

Permalänk

Hmm kan ni inte säga hur man gör för att skicka till alla i nätverket...Säg att det ska skickas ett meddelande varje sek?

Permalänk

Gör en bat fil som heter ngt, t.ex nsend.bat.
editera den.
skriv t.ex:

net send * hej hej
nsend.bat

är ett sätt

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

o lägg den på så skrivbordet undernåt roligt namn typ hemligt.bar så komer alla som loggar in trycka på den, o få massa skäll. moahahaha

Visa signatur

nisse

Permalänk
Medlem

Det skrämmande i detta scenario är alla skolors sätt att hantera situationen. "Skäll ut ungarna så händer det ingen igen"-taktikten tycker jag verkar lite fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Det skrämmande i detta scenario är alla skolors sätt att hantera situationen. "Skäll ut ungarna så händer det ingen igen"-taktikten tycker jag verkar lite fel.

När de istället skulle kunna stänga av hela skiten i inloggnigskripten eller med en policy så slipper de problem om de nu tycker att net send är så farligt.

Visa signatur