Permalänk

max temp. på moderkort?

Hej hopp!

Sitter här och funderar över om mitt moderkort blir för varmt. Just nu när jag bara sitter och surfar m.m. så har det en temp. på 32-34 grader C. Är detta skadligt för moderkortet? Om inte, hur varmt kan det bli utan att jag behöver oroa mig?

CPU-tempen ligger på ca 42 grader C. Känns rätt ok.

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem

Menar du tempen i lådan? Det är väl inte direkt så super högt, har runt 30-32 tror jag i min, med 2 fläktar.
Eller menar du nordbryggan som är så varm?

Permalänk

Hej! Tack för ditt svar... Ledsen att jag var lite oklar där; jag menade/ar Nordbryggan.

Permalänk
Medlem

NB kan bli mkt varmare än så, det spelar egentligen ingen roll för den blir ostabil först

Men under 40 är absolut ingen fara iaf, teknik brukar inte må dåligt förrän över 60° iaf, men det är ju olika.

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^bot
NB kan bli mkt varmare än så, det spelar egentligen ingen roll för den blir ostabil först

Men under 40 är absolut ingen fara iaf, teknik brukar inte må dåligt förrän över 60° iaf, men det är ju olika.

Tack! Känns mycket bra att veta detta. Hade mina aningar om att den borde bli ostabill först, men jag ville dock inte satsa några pengar på det... Då kan jag sova gott i natt också

/fs