Permalänk

NES kontroll

Tja jag har en fråga som jag hoppas någon kan besvara, finns det någon bra guide[hellst svensk] om hur man bygger om sin nes kontroll till PC.

Jag har sökt på forumet tidigare om detta, men jag förstår inte så mycket om vad som står skrivet. Det känns svårt att förstå för en rookie, är inte så insatt i el om man säger.

Men jag kan greja det med en bra guide, föresten går det att koppla den till ett usb utag, har en sönderslagen mus här men sladden är okej.

//MvH haren

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §6 i våra regler (Fel: 4 rader)

Permalänk
Medlem

Läste en kille som hade byggt om en för att använda som fjärrkontroll till sin HEPC, men jag kan tyvärr inte komma ihåg vart jag läste det nånstans
Testa googla lite.

Permalänk
Hedersmedlem

Till parallellporten brukar det vara som gäller. Tror det är mycket svårt att bygga en NES->USB-grunka.

Googla lite och du kommer hitta massor av guider för hur man kopplar in den via parallellporten.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Det finns en ritning någonstans på hur man kopplar den till gameporten. Vetefan var. Ska leta lite imorgon. Måste nanna nu nämligen :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

ska rota lite i arkivet har den på ngn backup skiva åsså

Permalänk

hej... du kan vara lycklig att jag såg detta... det är så att jag skälv ska bygga in ett mini-itx kort i ett supernintendo... det vore tufft att bygga ett interface till kontrallorn... fungerande ritningar hittar du här... detta är kopplings schema över hur du kopplar en neskontroller till en mini-itx.. som är en vanlig dator(i praktiken):

http://www.mini-itx.com/projects/nespc/#nes0002

mvh:metalworker

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av obsessed
Läste en kille som hade byggt om en för att använda som fjärrkontroll till sin HEPC, men jag kan tyvärr inte komma ihåg vart jag läste det nånstans
Testa googla lite.

vad är en HEPC ?? HTPC vet jag vad det är...

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Avstängd

fulltower Home Entertainment Personal Computer

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
vad är en HEPC ?? HTPC vet jag vad det är...

Home Entertainment PC, tror jag det står för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Home Entertainment PC, tror jag det står för.

Det är rätt.
HTPC=Home Theater PC

Tydligen är HTPC bara när man försöker få ut den ultimata bild och ljudupplevelsen ur sitt hemmabiosystem, medans HEPC bara är en underhållningsdator som man kan kolla på film, lyssna på musik etc.

Sök ifall du vill ha ett bra svar, finns många trådar där dom förklarar skillnadden

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://zerosign.blogspot.com/2005/08/nes-controller-tv-remote...
där gör en kille om sin nes kontroll til tv fjärr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X