Permalänk
Medlem

Val av Nätaggregat

Jag kan välja mellan ett Antec Truepower 380w och ett Levicom VP500B.BL 500w. Priset på dem spelar ingen roll. Båda är ju riktigt tysta osv... har svårt att välja vilket jag ska ta. Någon som kan komma med ett avgörande råd?

Permalänk
Inaktiv

Jag hade valt Levicom VP500B för att:

*Snyggare - moddat med genomskilnigt chassi, gröna knappar etc.

* Högre effekt !

Permalänk
Medlem

Högre effekt är sant men är den bättre? Läste någonstans att Truepower nätaggregatet hade en anorlunda uppdelning av volten vilket skulle leda till bättre stabilitet om det överbelastades på något sätt.

Permalänk
Inaktiv

Jo visst, det är så sant så. Antec har ju alltid legat i toppen vad gäller kvalitet, så det är mycket möjligt ?

Permalänk
Medlem

Levicom VP500B.BL 500w fick väl bäst i test av Nordic Hardware? Före Antec och allt.

Visa signatur

The world is full of cactus, but we don't have to sit on it.
--Will Foley

Permalänk
Medlem

Antec any day mannen

EDIT: Har själv ett antec true power 550W och det höll i vcore 2,2v, vdimm 3,1v och vdd 2,1v när jag körde min barton 2500+ i 2,8ghz.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Antec är helt klart det bättre nätagget. Klipp det. Jag hade problem med stabilt system, men skaffade ett Antec Thrue Power 480watt. Nu är allt underbart bra

Visa signatur

Abit Nforce 7 v2.0, Amd 2500+ @200 X 12 (2,406 Mhz), 2 x 256 DDR (512), Club 3D Radeon 9800 PRO 128MB, HDD IBM Desktstar 50 gb, IBM Deskstar 180 gb, Maxtor 160 gb, Maxtor 160 gb, totalt 521 efter formatering. Lian Li PC 61!

Permalänk

angenämt problem att välja mellan två bra nätagg.
Antec är ju helt klart det mest namnkunniga med hög kvalitet.
Faktum är dock att antec fn. har en äldre modellflora jmfrt med vissa andra tillverkare.
Detta märks bl.a. på den lägre 12v spec.
Levicom´s modell är nyare och har bättre värden.

Ett annat namnkunnigt nätagg av senare modell som kombinerar med bra värden, kvalitet och ställbar rpm /ljudnivå är Enermax EG365AX som också ligger i samma prisnivå ca 835:- + frakt
http://kylning.com/info.php?products_id=210

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

Jag har redan nätaggen så det är bara de två som är intressanta, men tack för tipset.