Permalänk

Tips/råd om överklockning.

Hejsan,

Jag köpte mig nyligen nya komponenter och monterade igår ihop mitt nya system som är baserat på hårdvaran nedan.

Nu har jag dock lite frågor, som det är nu har jag lyckats få max 2200 mhz med 11x200, då fungerar allt stabilt utan problem. Har dock inte kunnat köra prime95 då det stängs av pågrund utav något fel i någon dll fil

Jag kör med den standard kylning som finns på moderkortet och har inte gjort något annat än att upgradera bioset på det. Jag skulle gärna vilja försöka få ut lite mer mhz ur mitt system kanske en 150-300 mer om det nu inte är för mycket begärt.
Tror ni att minna minnen klarar av fsb i 220-230? För då skulle man hamna på ca 2500mhz vilket skulle göra mig väldigt nöjd. Min cpu är låst och det går som sagt inte göra något åt vad jag förståt, synd som det är.

Vad ska man köra för inställningar tycker ni på timings och volt till minne, agp och cpu?
Om jag ställer in fsb till 210 utan att ändra något så startar datorn inte ens utan jag få reseta bios. Tror detta är för att jag inte ökar volten till cpu och minne.

Jag skulle gärna vilja ha lite råd om hur man ska göra när man klockar då detta är mitt första system med klocknings möjligheter då allt annat jag haft ofta har varit hyr datorer med absolut inga möjligheter till klockning.

Funderar på att göra några av dom modar som finns att göra på mitt moderkort så det ska klocka lite bättre men det vill jag inte göra förens jag sett hur mycket det klockar utan modar.

Här är min hårdvara:

Gfx: Club 3D Radeon 9600Pro 128Mb DDR
Ram: 2 x TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400
Moderkort: EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2 Ultra 400
CPU: AMD Athlon XP2500+ Barton (Låst)
CPU Kylning: Spire FalconRock II 25dBA SocketA (max XP3000+)
Hårddisk: Maxtor DiamondMax Plus9 160Gb Special Edition
Nätaggregat: Levicom 350 XB-P 2Fans 350W ATX

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det går inte att säga det e ol.ika för varenda dator