FPS i 3Dmark 2003 med Radeon 9700pro???

Permalänk

FPS i 3Dmark 2003 med Radeon 9700pro???

Tjena folks.

Har en liten fråga ang. fps i 3dmark 2003. Köpte ny platta till burken igår. P4p800, kör ett radeon 9700pro, 3,06ghz propp, 1ghz ddr. Testade lite lätt med dom första 2 testen med flygplanen o 3rd person spelet......

Undrar hur mycket fps ni hade i dessa och hur lågt sjunk det som mest???

Tacksam för snabba svar.

//R

Permalänk
Medlem

hehe jag har ju ett ti4400 så du kanske inte är intresserad men i första testet är max fps typ 290 min 60-70 och i test 2,3 så är max 10-15 och min 2-3
men det är för att mitt inte är dx9 kort ju..vad får du själv?

Permalänk

Fattar alltså inte riktigt, men jag har som lägst 10-15 fps, tycker det verkar lågt fast jag vet inte om detta är onormalt? Har ej pillat med burken på ett år, så nu har jag fått en nykick o ska grejja lite med den......

//R

Permalänk
Medlem

Hmm ja de låter lite för ditt kort ju!
Kollat så den går i agp4x osv och så du inte har kantutjämning och annat skit på?
Hur många poäng får du då?
Tror ja fick 1800 poäng..=(

Permalänk

hmmmm, skall jag köra agp 4x???? Köpte ju den nya plattan bara för att den stöder 8x agp och kortet är ett 8x.....

//R

edit: kollade aldrig klart på pointsen, skall göra det när jag kommer hem igen. Undrade bara varför den sjönk så lågt i fps.....?

Permalänk
Medlem

ja då ska du ju ha 8x agp

tänkte på mitt eget sumpkort som bara kan ha 4x men har du då 8x ska du självklart ha det!

Har du winxp?
Är kortet klockat?

Permalänk

kör xp, har ej klockat nåtän , har vart o köpt en fläkt till proppen som ska monteras.......

Har bytt fläkt på grafikkortet oxo.....hur kan man klocka över 9700:an, använder man nått progg???

//R

Permalänk
Medlem

Powerstrip använder jag iaf..Jättebra program!
Där kan du öka klockfrekvenserna på minnen o gpun..

Länk: http://www.entechtaiwan.net/ps.htm