Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
förlusten anses minimal och är desutom mer kompackt. Trågt nogh som det är ändå å har då inte hittat nåt sånt mobo i sverige som har APG slot.

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005826...
Ej i lager iofs, men den lär ju vara beställningsvara så de lär inte beställa nån om inte du beställer först.
Den har inte bara AGP, den har PCI-X också (ingen flaskhals för feta RAID- eller SCSI-kort).

Nackdelarna är att den är enorm, dyr, och kräver special-nätagg.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005826...
Ej i lager iofs, men den lär ju vara beställningsvara så de lär inte beställa nån om inte du beställer först.
Den har inte bara AGP, den har PCI-X också (ingen flaskhals för feta RAID- eller SCSI-kort).

Nackdelarna är att den är enorm, dyr, och kräver special-nätagg.

Jag har specielt nätag. Kan det. Har kollat på det mobo. Visst är fin men vill ha fler PCI paltser med tanke på att PCI ändå är vanligast i dag. Kan bli aktuelt å byta upp senare.

Permalänk
Hedersmedlem

Många PCI-kort går att trycka ner i PCI-X-slottar, gäller bara att de klarar av 3.3V-signaler (istället för 5V). Tror PCI-X-bussen går ner till 33MHz då (om inte kortet klarar av 66MHz, som Promises kort till exempel), men det funkar iaf. Du har två separata PCI-X-bussar på det kortet så det är inte hela världen om 2 slots går ner till 33MHz.

PCI-kort som inte klarar av 3.3V-signaler har helt enkelt inte jacket närmast plåten så de går helt enkelt inte att göra fel (utan extrem våld).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

tror inte jag byter moderkort för det. Mit kostade 2.5K och visst separata minneskanaler må var bättre men skillnade var inte markant och deta mobo jag valde på datorbutiken har fåt bra i test även i ett test där dom valde just det du visade i dera opteron bygge.

Permalänk
Hedersmedlem

Nä, just de extra minneskanalerna tror jag inte gör så extremt mycket. Tänkte mer på att PCI-X kan vara bra att ha om du tänkt fylla den ännu mer med diskar i framtiden. Tråkigt när man är begränsad till ca. 110MB/s totalt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Nä, just de extra minneskanalerna tror jag inte gör så extremt mycket. Tänkte mer på att PCI-X kan vara bra att ha om du tänkt fylla den ännu mer med diskar i framtiden. Tråkigt när man är begränsad till ca. 110MB/s totalt.

jo men så ofta annväder jag inte alla sammtidigt. Vet hur det fugerar. Har möjlighet att raida 2st i SATA eller köra 4st i PATA med deta moderkotet så får totalt in 12st enheter för tillfälet. Räcker desutom kan jag har 2st firewire diskar med om jag vill villket jag har en. 3st om jag drog ut en kabel från dn intärna. Mycekt är bara lagring vicktiga är snabb systemdisk som ajg skulle vilja ha.

Permalänk
Medlem

Fete burk :D..
skönt att se en gentoo user..

å en sak till vart har du köpt chassit ?.. vart sugen på ett sånnt

Visa signatur

Rök en LakritsPipa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d0pe
Fete burk :D..