Villken DVD bränanre och skivor?

Permalänk
Medlem

Villken DVD bränanre och skivor?

Fick tillbaks 3.1k från db som var snälla nog å ta tillbaks mina corsair jag inte var nöjd med så nu ser jag 2 diskar å dvd brännare hägra framför mig
Kollat på NEC1300 kosstar ju under 1K nu ju och 4x duger bra fins inte skivor för 8x knappt så nöjer mig med det. Men hur är det med komptabiliteten nu förtiden med NEC1300?
kanske ska sattsa på annat märke. Blir köp på db eller komplett.
Villka skivor ska jag ha som är bra kvalite. Å smiskar er om ni säger Princot eller vad fan sktien heter
Lite småpank med efter nya datorn så får inte kosta allt för mö över 1K.....

Permalänk
Medlem

FAQ, behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem

Mö bra där hittar dock inte dom rekomenderade skivorna på db.

Fins 25 pak XEED, Fortis och Traxdata. Nån av dom som är nåt å ha?

Permalänk
Medlem

Hej!
Har en nyligen införskaffad NEC 1300 som jag köpte på db. Firmware på den är 1.08 och den tar alla skivor jag petat i den. Hp,traxdata philips och allas hatobjekt? Princo.:D
Är en bra brännare för den låga peng den kostar så köp den!
Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Mö bra där hittar dock inte dom rekomenderade skivorna på db.

Fins 25 pak XEED, Fortis och Traxdata. Nån av dom som är nåt å ha?

Traxdata 4x är iaf Ritek dye, dom finns dock billigare på Clas Ohlson...=)

Permalänk
Medlem

citat:
Traxdata 4x är iaf Ritek dye, dom finns dock billigare på Clas Ohlson...=)

Och vart hittar man Traxdata 4x på Claes Ohlson? Hittar bara 25 pack för 399, men står ju ingen info vad det är för skivor.......

Permalänk

25 packet på CO är Traxdata!! Fungerar utmärkt med Nec.

Från en som jobbar där...

Visa signatur

[1] Asus A7N8X-E Deluxe- AMD 2500+-HDD 2* 120 Sata Seagate -1Gb RAM-Asus 9600SE-Nec 1300

[2]Server @ 1800+ und 512 RAM und 600Gb @ My Network

Permalänk
Medlem

Fortis skulle jag inte köpa, har testat ett 25-pack och var långtifrån nöjd med dom.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på en pioneer A06 eller DVR-106

Det ska tydligen vara samma brännare (enl cdfreaks) som deras kommande dual layer brännare. Bara en annan firmware så isf kan man ju hoppas på att det kommer ut en crackad firmware som klarar det. Dessutom tycker jag att Pioneeren verkar vara stabilare, klara fler media..

Permalänk
Medlem

Jula tar ju 100:-/10 Pack.. ganska billigt

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Har bränt ett 25-pack Fortis i 4x utan probs med min pioneer 106

Permalänk
Inaktiv

pa1983: skit i Nec 1300A, folk har haft problem att bränna snabbare än 2x på vissa icke märkes skivor. Varför krångla när du kan köpa en Pioneer DVR-106.. spendera 200-300 spänn mer och spara dig besväret med ständiga firmware uppgraderingar osv.

Traxdata 4x skivorna är utav ritekG04 dye. Så det är väl den bästa budget dyen.

Permalänk
Medlem

den är redan på väg så. Skansade på en bunt XEED för å testa. Dom kom upp när jag valde ND1300 så kan tänka mig att dom fungerar enligt DB i alla fall men vad fan 249Kr får la testa.

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas att du har bättre tur än resten av folket som har problem med ND1300A.