Permalänk

Vad för sprey när man modar?

Vad för sprey ska man ha när man målar om datorn och ska man förbereda ytan före???

Permalänk
Medlem

Spritpenna och vatten

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Vanlig grundfärg i lämplig kulör (mörk grunfärg för mörk ytlack och tvärtom)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Vanlig grundfärg i lämplig kulör (mörk grunfärg för mörk ytlack och tvärtom)

ne för jag ska måla min Shuttle, 19tumare mus och tangent bord LIME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
ne för jag ska måla min Shuttle, 19tumare mus och tangent bord LIME

Häftigt att måla allt i lime, men har du tänk på att det kanske blir lite skrikigt? Fast du kanske gillar det så

Och helt vanlig färg fungerar utmärkt, spring till första affär där dom säljer sprayburkar bara

Permalänk
Medlem

Du måste ha plastprimer för plast, t.ex fronten på datorn. (Har iaf hör att det ska vara så).

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Lime kommer du nog att tröttna på efter ett tag... Varför inte metallic lila?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie

Nej Urs!! enda färgen jag Aldig hade valt.. kör på lime du

Permalänk
Avstängd

Smaken är ju som baken...

Jag vet av erfarenhet att lime blir fult i längden... Jag lackade en av mina bilar i limegrönt... Folk vrider på huvudena, visst, men jag gillar inte den färgen nåt mer... It's all up to you, (ThE)[Snowman]...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

spraya som jag gjorde idag... det kommer en tråd med bilder m.m om jag hittar en lämplig sida att ladda upp bilderna på..

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

våtslipa ytan lite, kör med primer, våtslipa igen, kör med den spray du ska ha, våtslipe igen, kör med färg, våtslipa o.s.v för bästa resultat.... avsluta med lite rubber compound och wax så blir det kanon... Jag har sprayat mitt chassi svart så, man kan spegla sig i ytan

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Men om man vill ha en helt mattsvart yta?

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

eller så går man ner till närmaste färghandel och ber dem om en spray för det materialet som ska sprays... bölt ner det som ska sprays och torka det... sedan är det bara att spraya

Det är bara att be om att få den färgen man vill ha... behövs det något till så står det på baksidan av burken...

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Avstängd

Vad många inte tänker på är att materialet i de flesta chassin är plåt, samma material som på bilar... Behöver du en "guide" till hur du lackar ditt chassi så går det bra att använda samma metod när det gäller billackering, sök på google eller nån annan sökmotor, det är faktiskt inte så svårt att få en lack som blir super nice, bara man lägger ner lite tid på förarbetet.

Puh...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lackade ett "compaq"chassit i matt svart, med enklaste sprayfärg( GT hette den nog).
Blev helt klockrent!

Själv gjorde jag bara så att jag tog en trasa med vatten o tvättade den lite...
Sen spraayade jag 1 lager lät det torka och därefter det andra lagret...
Blir ingen störra..skillnad över hur många lager man har, men reprisken blev otroligt..hög när jag målade det, har fått några fula repor...

ett annta sätt som man skulle kunna göra.. för att också göra det enkelt för sig..är att:

1. tvätta av, med trasa med vatten

2. måla tunt lager, låt torka

3. måla tunt lager, låt torka

4. Måla ett lager som är på gränsen till rinnande ( kan ta en tid..innan man få in.. d..)

hmm.. d va två sätt att göra..det enkelt för sig..heeh snyggt bliir..det som 17.. mer kan jag dock inte..lova..heh

tack för ordet

Permalänk
Medlem

ZaPhiR : gå i skolan.. nävars.. men visst det funkar ju.. men färgen sitter ju inte för fem öre..

ska du göra det ordentligt, gå till en lackerare.. o låt honom slipa ner, grunda och lacka...

om du prompt måste göra det själv så.. våtslipa, sen grundar du med grundfärg.. sen är jag lite tveksam, men, våtslipa lite till med det fina pappret på grundfärgen (detta är förmodligen fel, jag är ingen lackerare/målare).. och sen spreyar du på färgen du har valt.. i TUNNA TUNNA lager.. det första ska vara så det knappt täcker (grundfärgen ska lysa upp lite under), sen fortsätter du så med de tunna lagrena tills du är nöjd... sen är klarlack fint o ha på.. vill du itne ha det blänkande så funger matt klarlack bra.. det är där för att skydda färgen..

bara mina fem ören.. now.. reject and ignore

edit: våtslipa heter det ju..

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Om man vill få till en bra yta som inte är så repkänslig så använd fälgspray, den är mkt slitstarkare & hårdare än vanlig sprayfärg. Nackdelen är ju att det inte finns så många olika kulörer att välja på den typer av färg. Jag använde Carlofons silver fälgfärg när jag lackade floppyn & dvdn till min htpc och det vart kanon, slitstarkt & sitter som bara den.
Men använd inte Biltemas usla sprayfärger för det tar så lång tid för de att torka och härdar aldrig riktigt.

Om man skall rengöra ytan från fett m.m. innan lackering efter t.ex. våtslipningen så använd T-sprit på plastytor, eftersom de inte tål speciellt starka medel, och thinner/förtunning på plåtytorna.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

hej

JO jag bara undrar en sak
Jag ska nog spraya min skärm svart
men om man sprayar får man inte in massor av färg i alla hål i skärmen överallt.
elr måste man öppna skiten och tejpa för
elr ere bara och fräsa på
???
skittacksam för svar

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

jag skulle nog tro att det bästa är att ta bort höljet och spraya det för sig... vet inte men jag tror inte skärmens kretsar etc gillar sprayfärg... men men BARA en gissning

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie

shock rosa!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

"spray spackel" e oxå bra för å jämna ut olika ytor efter våtslipning..