Permalänk

3.5'' Platser?

Vad menas det med att ett chassi har ett visst antal interna 3.5'' platser?...är det hur många PCI platser den har eller hur många platser för hårddisk t.ex.?

Tänker på nedanstående chassi, vill veta hur många PCI/AGP platser den har:

Antec Plus1080AMG
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTPL1080

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Vila i frid

3.5 platser är för t.ex. Hårdiskar och Diskettstationer.

Permalänk
Medlem

Det är platserna där du stoppar in hårddisk och annat som får plats där.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

...

Hur många PCi och AGP bror ju på moderkortet. 3.5 interna menar hur många hdd man kan stoppa in.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
Hur många PCi och AGP bror ju på moderkortet. 3.5 interna menar hur många hdd man kan stoppa in.

Jo det är ju det som är så knepigt, vill ju inte köpa fel låda som har för få pci platser (moderkortet har 5st, måste ha då minst 5 på lådan också) Okej tack för hjälpen

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Fortsätter på denna tråd eftersom jag har en liknade fråga; Vad heter då platserna där cd-rom och brännare sitter? Kanske en dum fråga men jag vet faktiskt inte..

Tacksam för svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Fortsätter på denna tråd eftersom jag har en liknade fråga; Vad heter då platserna där cd-rom och brännare sitter? Kanske en dum fråga men jag vet faktiskt inte..

Tacksam för svar.

5.25" heter dom

ElectroGeeza: tror att nästan alla chassin har minst 5 platser, så de är nog ingen fara

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Dom heter 5.25"

Det är ganska svårt att hitta ett ATX chassi med mindre än sju pCI/AGP-platser...

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Interna 3.5" platser är för hårddisk Externa 3.5" är för diskettstation & fläktkontroller osv. Alla 5.25" är externa tror jag.

//Basifuxx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Tkz] Boris
5.25" heter dom

ElectroGeeza: tror att nästan alla chassin har minst 5 platser, så de är nog ingen fara

håh, tack! vilken lättnad

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111