Permalänk

Nf7-s v2.0 + Abiteq = funkar?

Ja när jag gick in på abits sida o klickade på mitt moderkort så fick jag att ja kunde ladda ner abiteq som program istället för hardware doctor? Men när jag ska starta det tjuter det som en ambulans direkt... hmm varför?

Permalänk
Medlem

Är inte AbitEQ nån utility för uGuru?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Du har inte har konfigurerat programmet riktigt, jag hade samma på mitt kort också innan jag kollade inställningarna.
Om du inte tex. inte utnyttjar alla fläktkontakter på moderkortet så måste du slå av larmet på dessa annars tror programmet att inte fläkten snurrar och varnar.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Använder inte fläktkontakten för cpun för att den är trasig, men hur slår jag av larmet?

Permalänk
Medlem

Tryck på "Monitor Setting" där finns en kolumn med rubriken "beep" det är bara att bocka av de du inte vill ha alarma på. Ett annat sätt är att du ändrar "Low-limit" genom att dra i reglarna till ett lämpligt värde.

Hoppas det funkar, det gjorde det för mig.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk

Jo tack det funka