Permalänk
Medlem

a7n8x deluxe

jag skulle höja min fsb till 200 och sen så startade den om och så sa den där rösten att de var ngt fel så då startade jag om igen och då så e bara skärmen helt svart vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

clear cmos?
Hålla in insert vid boot?
Inte vidare smart att bara höja fsb på ett kör. 5Mhz i taget tex å testa om den bootar å laddar OS i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste rensa CMOS, stäng av strömmen, ta bort batteriet, flytta jumpern från 1-2 till 2-3 i några minuter, sätt tillbaka den och sätt tillbaka batteriet. Du måste sedan ställa in allting i BIOS igen.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Fick exakt samma problem fast jag överklockade ingenting.. provade allt i bios-rensnings väg och det fungerade inte.. Jag plockade ut moderkortet drog dammvippan (sån som samlar dam med hjälp av statisk-el.) på katten ett par gånger och lyssnade sedan på det sköna knastret när man la den mot moderkortet.. skickade in moderkortet till dustin igen och fick ett nytt efter 2dagar efter..

Visa signatur

Amd XP2200+ :: 256Mb DDR :: GeForceFX 5600 256Mb DDR :: Seagate Barracuda 120Gb SATA :: ADSL 8Mbit/s

Permalänk
Medlem

hade samma prob, fast då var det mina minnen som inte ville funka...
eller, mja då jag satte in ett lite äldre PC2700 och ställde upp timmings värdena lite så funkade dom andra TwinMos PC3200 minnen

Permalänk
Avstängd

Troligtvis dina minnen som inte klarar 200fsb.
Jag drog upp mitt a7n8x i 200fsb direkt efter montering.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Troligtvis dina minnen som inte klarar 200fsb.
Jag drog upp mitt a7n8x i 200fsb direkt efter montering.

Jag har samma problem, men mina minnen skall inte sätta stop, så det är nog ganska individuellt. Jag har testat alla varianter som kan tänkas, men det finns inte en chans att systemet går stabilt om det överhuvudtaget startar upp i fsb200+.

Visa signatur

[4690K] [Asus Maximus Hero VII Z97] [Gigabyte G1 GTX980] [2x4Gb DDRIII Corsair] [Samsung 840 240GB SSD] [2TB SATA III] [Chiftec CFT-750-14C] [Corsair Obsidian 550D]

Permalänk

kolla på sidan 21 i manualen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av def55
Jag har samma problem, men mina minnen skall inte sätta stop, så det är nog ganska individuellt. Jag har testat alla varianter som kan tänkas, men det finns inte en chans att systemet går stabilt om det överhuvudtaget startar upp i fsb200+.

Jo, jag kan ha haft tur med mitt exemplar av a7n8x,
och med mina samsung2700minnen,

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Inaktiv

Re: a7n8x deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tDx
jag skulle höja min fsb till 200 och sen så startade den om och så sa den där rösten att de var ngt fel så då startade jag om igen och då så e bara skärmen helt svart vad ska jag göra?

har ett likadant kort och jag tycker det suger för överklockning