Permalänk
Medlem

512 flash eller ipod?

Tjenare på er. Jag är i denna stund en lycklig person då min inkost har ökat mycket i samband med ett bra arbete, och mina tankar på mp3 spelare kan inte slitas.

Jag är väldigt inne på en Jos eller iriver 512Mb, men efter en koll så lägger jag märke till att priset är väldigt nära ipod 10Gb.. Jag har nu mycket svårt att bestämma mig, då en flashspelare är liten och tål en skakig miljö där jag tror att jag mest kommer använda min spelare. Men ipoden får man plats med så himla mycket mer men tål inte samma miljö.

Jag undrar nu vad ni andra skulle föredra, en flashspelare på 512Mb eller en ipod på 10Gb?

Permalänk
Medlem

Om du vet att du ska använda den i en skakig miljö så skulle jag köpa en flash spelare. Man rymmer mycket musik på 512 mb. Dessutom så är det mindre lull lull på sneak 10gb modellen av iPod än de med mer utrymme.

Permalänk
Medlem

iPod säger jag. 32 mb skakminne, så "skakig miljo" gör ingenting.

Eller så kan du ju vänta på iPod mini, samma pris som en flashspelare på 512 MB, väldigt liten och åtta gånger mer minne

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
iPod säger jag. 32 mb skakminne, så "skakig miljo" gör ingenting.

Eller så kan du ju vänta på iPod mini, samma pris som en flashspelare på 512 MB, väldigt liten och åtta gånger mer minne

Frågan är ju dock hur nyttigt det är för spelaren i längden. Sen tycker jag även att storlek är viktigt men det beror ju på var och hur man ska använda den.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Amen asså hur jevla skakig miljö ? Fan det går ju att springa, åka snowboard etc med en hd-spelare...

Men som sagt... troligtvis inte så bra i längden...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

ipod alla gånger

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Min iPod (första generationens 20 GB) klarar inte mer än 20-25 minuters joggning om man håller spelaren i handen. Sen fryser den och måste resettas. Efter det måste man hålla den stilla ett tag för att den sak fungera eller så får man fortsätta springa utan musik.

Jag själv ska köpa en 512 MB flashspelare för att ha när jag springer. Synd att man måste byta låtar lite då och då. Det är en enorm frihet att ha all sin musik med sig när man springer.

/J

Permalänk

512mb flashversionerna är alldeles för dyra tycker jag.
iPOD är klart snyggast och intressantast.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köpa en Iriver, har en själv...
Köp den från www.teamdigital.net då sparar du många kronor. Där får du den nya Iriver med 1Gb minne för samma pris som en 512:a i Sverige.
Har själv köpt hos Teamdigital, har även haft garantiärende där för ett par hörlurar. Bättre kundservice och smidigare leveranser har jag aldrig sett någonstans.

Permalänk

nyllet betalade du moms/tull?

teamdigital.net
iFP-395T 328.00$ ~2400
+frakt
+eventuell tull/moms (600:-)
--
mp3players.co.uk
iRiver iFP-395T 224.95£ ~2950:-
ingen fraktkostnad. ingen moms
--
256mb kostar 1800:- på mp3players.co.uk
256mb kostar 1644:- på teamdigital.net
där är nog den engelska sidan att föredra.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

ipod lätt min 20gbare kommer imorgon — wihi!

Visa signatur

SWiMP CLOTHING™ / www.swimpclothing.com

Permalänk
Medlem

oC MasteR Jay: nej jag betalade ingen tull. De skickar den som present, som avsändare står nån privatperson. De använder en neutral kartong, packar den med tidningspapper däri ligger själva lådan som spelaren kommer i den slår dom in i presentpapper. följesedeln hade de gömt i lådan.
Du lär absolut inte åka på tull. Varenda en som jag vet handlat hos teamdigital har fått sitt paket på samma sätt.

Permalänk

Hur går det med garanti, support och uppgraderingar (typ Firmware) när man köper från utlandet? Priserna på teamdigital är ju mycket bättre än i sverige så det är ju mycket lockande...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyllet
oC MasteR Jay: nej jag betalade ingen tull. De skickar den som present, som avsändare står nån privatperson. De använder en neutral kartong, packar den med tidningspapper däri ligger själva lådan som spelaren kommer i den slår dom in i presentpapper. följesedeln hade de gömt i lådan.
Du lär absolut inte åka på tull. Varenda en som jag vet handlat hos teamdigital har fått sitt paket på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Den funkar bra med Firmwaren du tar hem från irivernordic. Vad jag läst tar inte irivernordic ansvar för produkter köpta i utlandet gällande support och garanti. Men support kan du nog få genom deras forum ändå, alltid nån vänlig själ som vill svara troligtvis.
Teamdigitals kundservice är utomordentlig och du lär inte har några problem vid garantiärenden, det har inte jag haft iaf. Kostar 70:- att skicka iväg ett paket till Singapore om du skulle behöva göra det, frakten tillbaka betalar Teamdigital.

Permalänk
Medlem

Skulle ta Jos eller iRiver för att minnet räcker bra, är precis lagom (för mig iaf) + att batteritiden är bättre.

512MB spelarna är mycket mindre också, sen vill jag absolut inte stödja apple, men det är en annan sak.

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Har jag förstått rätt om det inte är någon fraktkostnad alls från mp3players? Isåfall är det ju super!

För att klargöra det lite för mig: vilka kostnader måste jag betala förutom själva priset på spelaren?
Kan man välja att betala med postförskott?