XavvaNs elajta nymoddade chassi [många bilder]

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande chassi, med blått ljus. Fönstret är väl kantigt för min smak och jag har kastat frontpanelen/dörren innan CD-enheterna, den var mest i vägen tycker jag!
Ni snackar så mycket plexi! Köp en tavelram för några spänn om ni inte kan ta ner någon från väggen eller hämta i förrådet, plasten som ibland sitter framför motivet är MYCKET billigare än att köpa riktigt plexi! Bara som ett tips! Kul att du moddar, alla har ju olika smak!

Men du... varför glömmer folk att lacka insidan av burken? En cool färg där förstärker en del...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 939, ABIT AV8 , Saphire 9800pro 128Mb, 2x512 Kingston PC3200DDR, 80+200Gb hdd, CD-RW, Chieftech dragon chassi. Kolla galleriet!

Permalänk
Medlem

fönstret blev inge vidare!!!!!!11111

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk

inte det bästa, men jag tycker det duger som första försöket att ge sig på moddning

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Sätt ett lysrör i taket eller nåt så det blir ett "jämnare" ljus...

Annars var det helt okej(för att vara en första modd?)

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk
Medlem

_väldigt_ blått

Men det var väl den enda formen av kritik jag har att komma med. Bra gjort för en första gång.
Dock hade det kanske varit snyggare att göra som man ser på lite andra sidor (www.metku.net) och ta silikonlim(?) och limma fast plexiskivan, så man på så sätt slipper borra och leka, sedan fixa någon häffans list i någon uv-reaktiv färg

Väldans snyggt x för att vara första gången du ger dig på en dremel dock. Men någon borstad plexiskiva bakom skulle passa bra.

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
om man har en platta bakom X-et så syns ju inte det blåa ljuset =( men man kanske kan sätta en dimmad/borstad plexiskiva (tunn) framför

köp en frostat plexi skiva det blir kanon

Permalänk

mjo, får be xavvan att göra det... vi snackade om det lite idag.. antaligen så det kommer bli

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]