Billig Nätverks kabel, kontaktdon......

Permalänk
Medlem

Billig Nätverks kabel, kontaktdon......

Vart kan man hitta billigast Cat5e Nätverkskabel i rullar mellan 100m-500m, RJ45 kontaktdon, och "skyddskylsor" för dom. ? Även letar jag efter någon shysst kabel testare.
DB har väl ok pris på kabel (bara 100meters ) men 9kr per kontaktdon är sjuk dyrt tycker jag !

Permalänk

500 meter klarar du aldrig utan en förstärkare emellan, men det kanske du visste?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

jag köper min kontakter och hylsor på classe men jag vet inte om dom e billigast dom håller iaf och jag köpte min 100 meter rulle på mycom dom var billigare än classe köpte även tången på classe en reäl sak den var billigare än på mycom vet inte om det finns olika modeller på dessa
kommer inte ihåg priserna men med tång o 20 hylsor 10 kontakter och 100 m sladd blev 550 nånting sånt har sparat mig säker 1000 kr på att göra egna tpkablar.

edit: priserna är 3.50 st för kontakter 10 pack på classe och 2 kr för hylsorna 20 pack 4 färger och 273kr för 100 m utp sladd på mycom, classe tar 440 för 100 m

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem

Billigast

Det billigaste stället du kan handla från är nog TR-Kablar. www.trkablar.com
100m folieskärmad kabel 265:-
305m folieskärmad kabel 745:-
Skärmade kontakter 5:-/st
Oskärmade kontakter 2:-/st
Böjskydd i olika färger 2:-/st
Modulartång 95:-
Kabeltestare för RJ45 och BNC 395:-

Permalänk

Beställde nyss 100m kabel, en modulartång och lite kontakter från TR-Kablar, fast fraktpris inkl. postförskott på 100kr, billigt och bra.

Får se hur de sköter leveransen nu

Permalänk
Medlem

Partman.se, kanske inte billigast med närmast för mig. Ligger i Halmstad. Dogbert: Eftersom du bor på Mars så kanske du får problem med fraktpriserna?

Permalänk
Medlem

Har du fått dina grejer från TR-Kablar än då..

Permalänk
Avstängd

Har någon kollat på http://www.elfa.se..

Dom har snabba leveranser & har det mesta på lager..

Dessutom är de billigare ju mer man köper av samma vara...!

Permalänk
Hedersmedlem

Biltema:
100m cat5 298:-
300m 795:-
RJ45 20st 29:90

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Sådär, var nyss och hämtade ut mina 100m kabel m.m. från www.trkablar.com

Fick email onsdags där de beklagade att sakerna inte kommit ännu, (jag beställde ju i söndagskväll för tusan?) och sa att de skulle skicka med en liten gåva som ursäkt.
Idag "två dag för sent" kom avi:n och jag hämtade som sagt ut paketet, väl förpackat med sånna där luftbubbelpåsar och den lilla gåvan var en adapter för att koppla 5 scart-kontakter till en och samma. Den ska farsgubben få

Kan starkt rekomendera er att handla från trkablar, låga priser på åtminstonde nätverkskablar och fast fraktavgift på 100kr inkl. postförskott är nice, guldstjärna från mig.

Nu ska jag dra kablar här i lägenheten, eller så sover jag och skjuter på det några månader istället...

Permalänk
Medlem

Det är sant det du säger att det är bra priser på TR-Kablar.
Och deras utbud går inte att klaga på.. Finns alla kablar man behöver där.

Permalänk
Medlem

*inlägg flyttat*