Permalänk
Medlem

Aldrig vart så missnöjd med en mus

Jag köpte en microsoft intellimouse explorer 3.0

och jag har aldrig vart så missnöjd me en mus nån gång..
alla påstår att den ska vara så jävla skön att spela med. men va tvungen bytta.. bytte mot en mx500 och det är den underbaraste mus jag vart med om..

så mitt tips innan ni köper nån mus är att värkligen känna hur den känns innan ni köper.. för jag tyckte visst den ser lite stor ut men alla säger jue att den är skit bra... microsoft musen är fan den sämsta mus jag haft under min tid som dator användare..

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk

ok.. bra att jag inte köpte någon MS mus då..
chansar iställte på en MX510, kanske är bra, men som sagt ska man nog känna först, men jag har ju inte gjort de (kan ju vara så att den inte har kommit ut än) så vi får se om den är bra. annars är de väl bara att byta den.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Napster: Motivering?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Napster: Motivering?

Han hade för små händer Ne, skämt åsido, har båda använder mx500. 3.0 är go med men MX500 är ju bättre på pappret fast jag inte märker någon skillnad i precision Men jaja lämna tillbaka då.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

3.0:an är ju så otroligt skön! Vad var det som var fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Napster: Motivering?

Jag har hygligt stora händer.. så det är inte för små händer..
det påstås vara så otroligt bra spel mus.. att den inte ska hacka o skit.. jag fick fan hack i musen hela tiden... och testade med flera underlag en min gamepad. icemat o massa andra.. hade mouseskates och det hjälpte inge...
jag körde me så snabbt det gick och endå fick man lyfta musen när man lirade cs.. hade sensen i cs på 3 och det va det samma som att köra med min logitech mx300 på 1.8 och då hade jag typ halv fart..

jag tyckte absolute inte om den.....
nu köpte jag en trogen mus i stället av bätre kvalitet... logitech..

har haft microsoft opticalmouse en gång i tiden.. och den som är typ 1 av dom första optiska möss logitech har jag och det funkar mycket bätre en ie 3.0
folk får säga vad dom vill men microsoft tillbehöver till datorer så som mus tangentbord kommer aldrig innan för denna dörr igen.

som tur va så hade jag endast haft musen i 6 dagar så det gick att lämna tillbaks den. köpte en mx500 för det va skön att hålla i och går skit bra att spela.. plus det är lite tyngd i musen oxå

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Antingen har du fått ett måndagsexemplar eller så har du inte lyckats ställa in den rätt (iofs har jag det mesta på standard). Min hackar aldrig och jag märker ingen precisions- eller kännslighetsskilnad mellan den och MX500.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
Jag har hygligt stora händer.. så det är inte för små händer..
det påstås vara så otroligt bra spel mus.. att den inte ska hacka o skit.. jag fick fan hack i musen hela tiden... och testade med flera underlag en min gamepad. icemat o massa andra.. hade mouseskates och det hjälpte inge...
jag körde me så snabbt det gick och endå fick man lyfta musen när man lirade cs.. hade sensen i cs på 3 och det va det samma som att köra med min logitech mx300 på 1.8 och då hade jag typ halv fart..

jag tyckte absolute inte om den.....
nu köpte jag en trogen mus i stället av bätre kvalitet... logitech..

har haft microsoft opticalmouse en gång i tiden.. och den som är typ 1 av dom första optiska möss logitech har jag och det funkar mycket bätre en ie 3.0
folk får säga vad dom vill men microsoft tillbehöver till datorer så som mus tangentbord kommer aldrig innan för denna dörr igen.

som tur va så hade jag endast haft musen i 6 dagar så det gick att lämna tillbaks den. köpte en mx500 för det va skön att hålla i och går skit bra att spela.. plus det är lite tyngd i musen oxå

Tråkigt att du upplever sådana problem med musen. Själv kör jag min 3.0:a på en 10kr musmatta från ikea, den fungerar utmärkt och jag har aldrig upplevt det du beskriver som "hack". Musen fungerar utmärkt i spel, även CS. Kort och gott, jag har ALDRIG haft problem med musen.

Det där med kvaliteten kan jag bara höja på ögonbrynen åt, har enbart haft goda erfarenheter av denna mus och kvaliten är inte dålig.

Permalänk
Medlem

Jag har en MS intellimouse 3.0 och kan man få bättre mus eller?
Jag lirar mycket cs och jag har testat både mx500 och 3.0..
3.0 är mycket skönare och har bättre precision (stavning).

Sen tillsammans med en fUnc1030 matta så är den ännu skönare..Lovar!

*EDIT* Vad är samplingsfrekvens som finns vid inställninganra?
Det stod på 100ggr/sek nu men finns 200 att välja...Vad blir skillnadn?

Permalänk
Medlem

Min pärla fyller 2 år snart... Fortfarande lika bra som när jag köpte den, lite mer slitna tassar nu bara.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
Jag har hygligt stora händer.. så det är inte för små händer..
det påstås vara så otroligt bra spel mus.. att den inte ska hacka o skit.. jag fick fan hack i musen hela tiden... och testade med flera underlag en min gamepad. icemat o massa andra.. hade mouseskates och det hjälpte inge...
jag körde me så snabbt det gick och endå fick man lyfta musen när man lirade cs.. hade sensen i cs på 3 och det va det samma som att köra med min logitech mx300 på 1.8 och då hade jag typ halv fart..

jag tyckte absolute inte om den.....
nu köpte jag en trogen mus i stället av bätre kvalitet... logitech..

har haft microsoft opticalmouse en gång i tiden.. och den som är typ 1 av dom första optiska möss logitech har jag och det funkar mycket bätre en ie 3.0
folk får säga vad dom vill men microsoft tillbehöver till datorer så som mus tangentbord kommer aldrig innan för denna dörr igen.

som tur va så hade jag endast haft musen i 6 dagar så det gick att lämna tillbaks den. köpte en mx500 för det va skön att hålla i och går skit bra att spela.. plus det är lite tyngd i musen oxå

Herregud har du hört talas om något som kallas för drivrutiner?

Om du kommer hem till mig och får min IME 3.0 att flaxa eller hacka i CS eller något annat spel ska jag ge dig två tusenlappar rakt i händerna..

Detta verkar vara en typisk smutskastar-tråd alá "logitech är bättre än microsoft på möss".. Denna musen är ju bland den enda grejen de nånsin har lyckats med..

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
Herregud har du hört talas om något som kallas för drivrutiner?

Om du kommer hem till mig och får min IME 3.0 att flaxa eller hacka i CS eller något annat spel ska jag ge dig två tusenlappar rakt i händerna..

Detta verkar vara en typisk smutskastar-tråd alá "logitech är bättre än microsoft på möss".. Denna musen är ju bland den enda grejen de nånsin har lyckats med..

jo jag vet va drivruiner är och testade både det som hängde med musen och den som fans på internet. att ta hem.. men den mus jag köpte va i alla fall skit.. har aldrig haft så stora problem med möss som med just microsoft mös..

och att det är den perfekta cs musen är skit snack.. mx500 ligger bra ihanden.. och har vikten.. vikt lika med stabil stabil bätre precision.

jag lämnade tillbaks musen folk säger att man ska kunna hitta så man kan ändra ps/2 rapport hastighet och jag hittade knappast i något av programen.. på logitech möss kan man ställa det och det är underbart.. och fattar fan inte varför men microsoft musen blev sämre när man körde den i usb:n kan det ha me o göra att man har usb 2.0?.. fast det är jue skit i samma..
för musen är borta och den nya funkar mycket mycket bätre.

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

jaja jag vet inte om hur den flaxar och grejer för jag lirar aldrig cs utan det ultimata wc3. tycker den duger aldeles utmärkt för det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har en IE3.0 och jag tycker att den är skön, mycket skönare än MX500. MX500an är för liten för min hand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
kan det ha me o göra att man har usb 2.0?.. fast det är jue skit i samma..
för musen är borta och den nya funkar mycket mycket bätre.

Nej det ska det inte ha, jag kör den i 2.0, HELT felfritt. Dock utan drivrutiner.

Permalänk

Jag gillar den inte heller. Alldeles för stor

Tacka vet jag Dual Optical.

Permalänk
Medlem

Men vad är då samplingsfrekvens?
Det finns 100 ggr/sek och 200 att välja på...
Skillnad?

Permalänk
Medlem

Jag slog sönder min MS 3.0... fråga mig inte varför. LAN, dåligt med sömn... en hetsig Quake3 match, musen fick smaka på bordsytan ganska hårt och mycket.

Nu har jag en Ms 4.0 som är så mycket skönare än 3.0:an IMO. Den är mer ergonomisk. Gillar den nya scrollen som är utan "klick". Men Horisontal-scrollen har jag knappt använt. Sen ligger den bättre i handen.

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk
Medlem

Min Explorer 3.0 fungerar också utmärkt ! Och kvaliten är uber, den har överlevt flera hårda slag mot hårda material..:P

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

min explorer 3.0 fungerar helt utmärkt... kör via usb2

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

hmm key... hehe min logitech mx300 fick smaka hårda tag under 2 års tid.. och den höll extremt bra.. fast sen gav dioden och några knappar upp.. men ska bytta diod och köpa knappars så funkar den igen..

har köpt en mx500 sen ska jag köpa mx 700 lr 900 och ha till min mediia dator..

haft microsoft 2 gånger och vart lika missnöjd. och båda gångerna bytta jag mott mus i mx serien:P först 300 sen nu 500..

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

men mx-serien tillverkas ju av logitech

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Napster ursäkta men trodde du allvarligt på att musen skulle fungera så som du beskriver? Ganska självklart att något är fel på det exemplaret då... och hur svårt är det att ändra sensen i CS? Man blir ju skrämd över vissa personers inlägg. Sen skriver du att logitech är av bättre kvalitet för att sedan skriva att du köpt logitech 2 ggr förut och var lika missnöjd?!?!?!?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad FN samplingsfrekvens är? Och vad ska den vara för optimal prestanda på en Intellimouse 3.0? 100 eller 200 ggr/sek

Permalänk
Medlem

Asså hur en mus ligger i handen och fungerar i spel är väl ändå en rätt individuell grej för olika användare. Låter rätt knas om jag säger åt någon att hans favvo-mus är kass och han ska byta för att jag tycker det andra märket är bättre.........

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
Jag har hygligt stora händer.. så det är inte för små händer..
det påstås vara så otroligt bra spel mus.. att den inte ska hacka o skit.. jag fick fan hack i musen hela tiden... och testade med flera underlag en min gamepad. icemat o massa andra.. hade mouseskates och det hjälpte inge...
jag körde me så snabbt det gick och endå fick man lyfta musen när man lirade cs.. hade sensen i cs på 3 och det va det samma som att köra med min logitech mx300 på 1.8 och då hade jag typ halv fart..

jag tyckte absolute inte om den.....
nu köpte jag en trogen mus i stället av bätre kvalitet... logitech..

har haft microsoft opticalmouse en gång i tiden.. och den som är typ 1 av dom första optiska möss logitech har jag och det funkar mycket bätre en ie 3.0
folk får säga vad dom vill men microsoft tillbehöver till datorer så som mus tangentbord kommer aldrig innan för denna dörr igen.

som tur va så hade jag endast haft musen i 6 dagar så det gick att lämna tillbaks den. köpte en mx500 för det va skön att hålla i och går skit bra att spela.. plus det är lite tyngd i musen oxå

Har själv en ms 3.0. haft både ms 1.1 3.0 mx 500 boomslang2k mm mm.

E inne på min andra ms 3.0 nu och enligt mig finns ingen konkurent till den musen.

angående att den ej funkar så bra i cs så gissar jag på att du kör Windows millenium?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Ingen som vet vad FN samplingsfrekvens är? Och vad ska den vara för optimal prestanda på en Intellimouse 3.0? 100 eller 200 ggr/sek

Om du kör musen i ps/2-porten så är hz hur många gånger musen uppdaterar per sekund, ju högre desto mer flyt(läs bättre) i de flesta fall*.

*Har man en lite segare dator så kan det vara bättre att köra USB eller lägre hz på ps/2 då det tar mer processorkraft att köra ps/2 och således kan påverka datorns prestanda i krävande applikationer så som t.ex. spel.

hertz ( P ) Pronunciation Key (hûrts)
n. pl. hertz Abbr. Hz

A unit of frequency equal to one cycle per second

- http://dictionary.reference.com/search?q=hz

Det vill säga hur många svängningar per sekund.

100 hz = 100 uppdateringar per sekund

200 hz = 200 uppdateringar per sekund

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Napster ursäkta men trodde du allvarligt på att musen skulle fungera så som du beskriver? Ganska självklart att något är fel på det exemplaret då... och hur svårt är det att ändra sensen i CS? Man blir ju skrämd över vissa personers inlägg. Sen skriver du att logitech är av bättre kvalitet för att sedan skriva att du köpt logitech 2 ggr förut och var lika missnöjd?!?!?!?

det blev lite fel på det medlenadet.. jag har haft 2 microsoft mös som vart helt åt helvetet.. men logitech möss har jag aldrig haft problem med..

ursäkta att jag skrev fel.. hade väldigt bråttom för jag skulle hämta lite grejer hos en polare och han skulle iväg så hade lite bråttom med det inlägget.

Har själv en ms 3.0. haft både ms 1.1 3.0 mx 500 boomslang2k mm mm.

E inne på min andra ms 3.0 nu och enligt mig finns ingen konkurent till den musen.

angående att den ej funkar så bra i cs så gissar jag på att du kör Windows millenium?

Windows 2k är det som sitter i min dator men har även haft xp fast funkar skit på båda...

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

själv har man också en MS 3.0 och den funkar HUR bra som helst. aldrig haft några problem med den, funkar hur bra som helst i alla spel m.m men nu börjar knapparna bli lite utslitna, iaf dom på sidan.. finns det nånting man kan göra för att få de att bli "onötta" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Han hade för små händer

Duvet vad man säger om små händer?

Visa signatur