Tråd Uppe Förr, Filma det man spelar.

Permalänk
Avstängd

Tråd Uppe Förr, Filma det man spelar.

Heej det finsn ett program som jag glömt namnet på, man startar det och sedan trycker man in någon vald knapp så börjar den att filma det jag spelar, alltså det som visas på rutan, om någon vet vad det heter så skriv det här inne!!

Eller ge alla namn på sådana proggs!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ja äntligen någon som vet vad det hette! Thnx alot mannen! Ha de!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte fraps fungerar så där oerhört tillfredställande.

Jag kör med HyperCam istället, men tyvärr så måste du köpa det (är nog inte så dyrt) för att slippa den lilla texten som kommer nere i hörnet på alla filmer du gör.

Vet inte om det var något mer som var bökigt med gratis-versionen.

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på fraps förutom att det inte komprimerar filmerna?

Permalänk
Medlem

GiMP: skulle fras komprimera filmerna så skulle du inte få många fps på dom eftersom det drar mycket HDD prestanda att komprimera och skriva samtidigt.

Tycker fraps är jättre bra.
Brukar köra med Fraps 1.9D för den är snabbare, men det varierar mellan vilka spel jag spelar in ifrån.
Fraps 1.9D eller 2.0.0 kör jag.

Har fraps på autostart i windows

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
GiMP: skulle fras komprimera filmerna så skulle du inte få många fps på dom eftersom det drar mycket HDD prestanda att komprimera och skriva samtidigt.

mm något annat har jag inte sagt

Permalänk
Medlem

Har i och för sig inte testat betal-versionen av Fraps.
Men en sak jag stör mig på i gratis-versionen är att man måste spela in i 640x480.

Permalänk
Avstängd

Jo..kan nån hur man lägger till musik i fraps filmerna? eller typ sätter i hip två 15 sekunders klipp å sånt?

Permalänk
Medlem

man kann lägga ihåp filmern i movimaker i xp den er bra ticker ja.man kan lägga judet å musik å lägga egan textet på filmen skiitcool...hoppas den går bra på dej å göra
hej då

Visa signatur

halllå vem e dy?

Permalänk
Avstängd

nej man kan väl inte lägga till ljud i movie maker? hur i så fall=

Permalänk

import audio

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feroX-
nej man kan väl inte lägga till ljud i movie maker? hur i så fall=

dy har kanshe det gamla movimaker. ladda ner nya movimaker 2 micket bra sejer ja!
hej på dej

Visa signatur

halllå vem e dy?

Permalänk

Fraps funkar riktigt bra tycker jag, förutom att det börjar spela in av sig själv ibland när man startar filmer på datorn.
Det är även ett utmärkt screenshot-program, gratisversionen kan bara filma i 640x480, men den kan ta screenshots i alla upplösningar.

Permalänk

Camtasia Studio recorder ska det vara......