Permalänk
Medlem

Chassi köp!

Planerar att köpa ett 3R System R203 (http://www.gtek.se/?mode=item&id=1398&session=09f5aa01739ccf4...) dels för att det är billigt och dels för att jag gillar det. Men jag undrar om någon som har/haft erfarenhet av kylningen om den är bra.

Permalänk
Medlem

har du sökt?

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Sökte men det fanns inget... Btw den som vet (om det finns någon) kan ju också berätta hur modvänligt det är

Permalänk
Avstängd

Det blir vad du gör det till..

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Det där var smart sagt..

Permalänk
Medlem

Jag har i och för sig ingen erfarenhet av just 3R, men jag kan inte tänka mig att ett chassi för blotta 350:- kan vara nått att ha.
Min erfarenhet av chassin är att man får vad man betalar för.
Billiga varianter har ofta dåliga kylningsmöjligheter och dämpar vibrationer väldigt dåligt.
Ofta så är dom dessutom väldigt opraktiska och rent av farliga att jobba i(massa sylvassa kanter)

Tror att du kommer lessna rätt fort på det och vilja byta till något bättre.

Permalänk
Medlem

köp inte billiga chassin.. man lurar sig själv bara. Du kommer ångra dig

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Satsa på någpt Antec chassi.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Det mesta ni sagt låter ju logiskt men bara för att det är billigt behöver det väl inte vara dåligt? Det finns ju många billiga saker som är bra Men eftersom ni har mer erfarenhet än mig så ska jag nog lyssna!

Permalänk
Medlem

detta chassi ska jag köpa snarast möjliga : http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTPLV1000
det är oxå billigt och verkar ha det mesta. Lian Li är svindyra och ser mest bra ut men många av dessa chassin suger ju fett!
billigt kan oxå vara bra med andra ord!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Satt och kollade lite på Cooler master på gtek och såg detta chassi som var väldigt snyggt http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1266&session=4efdeb...

Permalänk

skulle själv rekomendera ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTPL1080 har ett hemma nu, har aldrig tidigare haft ett så skönt chassi, har moddat det lite å det funkade bra, rymligt, bra pris å du får med ett riktigt bra nätagg....

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk
Medlem

Vad exakt fattar ni inte? Killen vill antagligen ha ett billigt chassi. Han kanske bara har pengarna för chassit + frakt. Istället för att låta datorn kanske bara ligga en tid tills han får mer pengar. Nu vet ja inte om det är så, men om han vill ha ett billigt chassi vilket det verkar som, pasta då ****** inte dyra

Visa signatur

MSI K8T NEO-FIS2R _-_ Athlon 64 3000+ _-_ 2x256 TwinMos-Winbond _-_ Club 3D Radeon 9800pro _-_ Maxtor 120gb _-_

Permalänk
Medlem

Demonic_Raven: Jag har något specielt MOT chassin med dörrar på.. Hade ett förut som jag tänkte slita av dörrjäveln på... Och yvvi berättade ungefär hur det ligger till med pengar och så

Permalänk
Medlem

På bilden ser det ut som om chassifläkten som går att montera inte får nån tillförsel av luft utifrån. Vilket är ganska dåligt imho.

Permalänk
Medlem

Om du menar på Cooler Mastern så är det nog ett luftfilter eller liknande!

Permalänk
Medlem

Devilduck har PM !

Permalänk
Medlem

Såg det Lenco och tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Det är väl billigt mest på grund av det faktum att inget nätagg följer med.
Och för att det är simpelt och väldigt oflashigt (vilket inte är negativt i mina ögon).

3r hävdar att chassiet har trimmed edges, så ingen blodspillan ska behövas för montering.

Fläkten får luft underifrån, om det är effektivt eller inte återstår att se, men luft utifrån får den hur som helst.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Underifrån.. Det var ju.. Konstigt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Det blir vad du gör det till..

Word.

Ta fram dremeln och fyll datorn med 80mm delta och vipps villken fantastisk kylning (och jettplan).

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Nejvibe: Funkar väl.. btw grym bild!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilDuck
Nejvibe: Funkar väl.. btw grym bild!

Tackar

Mer seriöst vore att borra upp 4-5st hål i sidan / toppen o sätta dit några 80mm. Ger ett stadigt drag i lådan! När jag hade det som värst innefattade min dator 16 (!!) fläktar.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

ser ut som om man skulle få plats med 120mm-fläktar efter lite dremelarbete
edit: kanske inte 120, men 92or helt klart

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Nejvbie: Seriöst drag eller inte det är onödigt mycket fläktar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nejvbie
Mer seriöst vore att borra upp 4-5st hål i sidan / toppen o sätta dit några 80mm. Ger ett stadigt drag i lådan! När jag hade det som värst innefattade min dator 16 (!!) fläktar.

heh.. 16 fläktar? då är det ju inte en låda längre utan en ram för att hålla uppe fläktarna!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life