Permalänk

Vaför fuska?

Varför ska man fuska i spel där man kör mot andra spelare? Hur kan man sjunka så lågt?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

För att man är så dålig så man inte klarar av att spela på något annat sätt skulle jag tro
Eller bara för att jävlas, vissa tycker det är kul att förstöra för andra.

Permalänk
Medlem

Re: Vaför fuska?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Varför ska man fuska i spel där man kör mot andra spelare? Hur kan man sjunka så lågt?

Anledning till att man fuskar är att alla seriösa grabbar skriver : cheater, n00b-hora, din mamma", osv.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vaför fuska?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
Anledning till att man fuskar är att alla seriösa grabbar skriver : cheater, n00b-hora, din mamma", osv.

Och det roliga med det är?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vaför fuska?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Och det roliga med det är?

Ingenting. Jag fuskar inte.

Permalänk

Re: Re: Vaför fuska?

Det finns många anledningar. 2 har redan tagits upp. Att man är skitkass men vägrar att inse det. Eller att man tycker det är kul att förstöra för andra.
Sen finns det många andra också. Att man är uttråkad och rastlös. Man kanske bara känner för att testa på det. Man söker kanske någon sorts respekt för att man är så cool och har hittat sådana fusk. Man kanske vill hamna på servrars topplistor. Man kanske inte är medveten om att det är fusk och orespektabelt(:p).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
Anledning till att man fuskar är att alla seriösa grabbar skriver : cheater, n00b-hora, din mamma", osv.

Dom låter ju inte så mogna dom heller isf:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

för att man känner sig bättre/respekterad? (not me doh)

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Entusiast

speciellt maphackers i wc3, är fan hemskt.

Jag har iof piskat 2 st lvl 20+ maphackers i solo gäller bara å ha bra micro -_-

men fusk suger. tur att blizzard iaf bannar cdkeys å nollar ens konton ifall man fuskar *vilket är hur jag kom på att dom fuska*

Sen är jag ju allmänt emot fuskandes även i gamla singleplayer spel. min lillasyrra fuskar som fan däremot i the sims, unlimited pengar någon? ^^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Finns vissa som tycket det är smickrande att få kommentarer om hur bra man spelar...

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

håller med...varför fuska=/...ok då,efter det att man klarat ett spel så kan man ju ladda hem nån trainer och ha lite kul...men inte innan man klarat det,man förstör ju spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Lite fusk kan göra ett vanligtvis tråkigt spel lite mer intressant.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Enda gångerna jag fuskar är efter jag har klarat ett spel, för att se vad som finns gömt, och så kan det vara kul ibland (Serious Sam). Online fuskar jag aldrig, ser ingen mening med det. Dock har jag blivit fusk anklagad dussintals ggr i Desert Combat och BF. Antar att n00bs blir ledsna när deras VSS inte är så effektiv som alla säger Jag kör bara med hagelbössa. Fastnar jag i ett spel så fuskar jag inte jag går till gamefaqs.com och kollar lite i en wt bara för delen jag fastnat i.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

Om bugabusing räknas som fusk så kan det vara rätt så kul ibland som senast i Sacred när man kunde snacka med en kärring och få oändligt med exp, då var det bara att köra "track and field 2" på musen.

Permalänk
Medlem

Re: Vaför fuska?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Varför ska man fuska i spel där man kör mot andra spelare? Hur kan man sjunka så lågt?

Det finns många anldeningar till varför man måste fuska, men det allvarligaste är att man har haft allvarliga problem med uppväxten och barndomen. De som fuskar har råkat ut för övergrepp eller blivit grovt mobbad och på äldre år så har denna individ då utvecklat starka behov av att ha makt, vara överlägsen, vinna och styra över andra. Detta för att stilla sitt hat mot allmänheten och samhället. Och var kan man göra det lättast? Jo, via dataspel online för då kan ingen sätta dit personen för de felaktigheter han gör.
Det finns tyvärr inget man kan göra åt detta, det enda är att ignorera fuskaren, aldrig nämna dennes namn eller tilltala honom. Fuskaren syfte är att få de andra spelarna att känna sig underlägsen och arg, men om alla håller tyst så känner fuskaren att det han gör är meningslöst.

Permalänk
Medlem

Ända gångerna jag har kört aimbot är mot bottar och detta är med syfte att kunna känna igen det sedan när jag ser det online för att kunna banna det.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Dricka öl med polarna o lira cs med ogc... mycket fin kombination :b

Multiplayer spel bör man dock ej fuska i.

Singleplayerspel å andra sidan måååååååååååste man fuska i efter att man har klarat det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att det kan vara så otroligt kul att fuska online ? Att veta var alla är och ha kontroll.

Jag köper i alla fall inte teorin att det är de som är dåliga som fuskar. Det är en fördel att vara bra för att kunna fuska bra...

Tror det är som med droger, har man testat att spela med fusk är det svårt att vara utan sen.

Hur stort hade CS varit idag utan OGC ?

Permalänk
Hedersmedlem

För att dem blivit tappade i marken som små, så är det.

hehe nej men ska vi komma med troliga anledningar då så.....

Fuskaren:
*känner nån form utav hat mot spelcommunityn, blev illa behandlad eller nått annat.
*är jääävligt kass, blir ofta sämre rankad än alla andra kanske aldrig på toppen av scoreboard.
*är en programmerare som vill testa hur bra han/hon är på att hacka sig förbi skydden.
*är en liten unge som fick tag i nått fusk och som bara är tvungen att använda det bara för snorungen fick tag i fusket.
*är allmänt mobbad, så nu vill fuskaren ge igen mot alla hon/han kan.
*är allmänt störd och tycker att det är kul.
*har en låg moral rent allmänt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DnA
För att det kan vara så otroligt kul att fuska online ? Att veta var alla är och ha kontroll.

Jag köper i alla fall inte teorin att det är de som är dåliga som fuskar. Det är en fördel att vara bra för att kunna fuska bra...

Tror det är som med droger, har man testat att spela med fusk är det svårt att vara utan sen.

Hur stort hade CS varit idag utan OGC ?

lol@droganalogin

CS kanske inte skulla vara så stort, men bra mycket bättre. Kan fan klara mig utan alla kräk som kör med ogc o.d.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Jag har använt ogc 1 gång. "förlåt" Men det var kul i början sedan så var man ju öndå helt överlägsen och då finns det ju ingen anledning till att använda det. Hur kul är det att spela ett spel som ska vara svårt med fusk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
*är en programmerare som vill testa hur bra han/hon är på att hacka sig förbi skydden.

Denna är den jag skulle falla för :).. fast när man bevisat det så är det inge kul längre.. kan man lika gärna rapportera felet och få dom att fixa det.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Denna är den jag skulle falla för :).. fast när man bevisat det så är det inge kul längre.. kan man lika gärna rapportera felet och få dom att fixa det.

tycker att miffot som gjort maphack till diablo 2 borde tänka likadant..

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

Man fuskar för att det är kul att försöra för andra ! MUAHAHAHAHAHHAHAHAH!!!!!!

JA JAG ÄR EN ULTIMAT FUSKARE !!!!! STOPPA MIG NÅGON !!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vaför fuska?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salem
Det finns många anldeningar till varför man måste fuska, men det allvarligaste är att man har haft allvarliga problem med uppväxten och barndomen. De som fuskar har råkat ut för övergrepp eller blivit grovt mobbad och på äldre år så har denna individ då utvecklat starka behov av att ha makt, vara överlägsen, vinna och styra över andra. Detta för att stilla sitt hat mot allmänheten och samhället. Och var kan man göra det lättast? Jo, via dataspel online för då kan ingen sätta dit personen för de felaktigheter han gör.
Det finns tyvärr inget man kan göra åt detta, det enda är att ignorera fuskaren, aldrig nämna dennes namn eller tilltala honom. Fuskaren syfte är att få de andra spelarna att känna sig underlägsen och arg, men om alla håller tyst så känner fuskaren att det han gör är meningslöst.

Djupt och sant. Ignorera fuskare helt, det är uppmärksamhet de vill ha.

Men jag kan minnas att jag blivit anklagad för att vara fuskare i t.ex. Diablo2 och Contract J.A.C.K, en del kunde helt enkelt inte förstå att jag var bättre än dom och började säga saker som "cheater! N00b!" osv, väldigt fånigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
håller med...varför fuska=/...ok då,efter det att man klarat ett spel så kan man ju ladda hem nån trainer och ha lite kul...men inte innan man klarat det,man förstör ju spelet.

Hey mange, du lurar inte mig...jag vet vart du bor...

*On Topic* Själv så hatar jag fusk, jag fuskar aldrig...kanske när jag var typ 12år gammal och spelade probotector och slog in "the konami code" (U,U,N,N,V,H,V,H,B,A).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

prova skriva /kill i CS

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Hey mange, du lurar inte mig...jag vet vart du bor...

*On Topic* Själv så hatar jag fusk, jag fuskar aldrig...kanske när jag var typ 12år gammal och spelade probotector och slog in "the konami code" (U,U,N,N,V,H,V,H,B,A).

+ Start

(+ Select + Start)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

När jag spelade CS för några år sedan fuskade jag hela tiden. Jag är en extrem tävlingsmänniska och klarar inte av att vara sämre än någon annan på vissa saker.

(där har ni en till anledning till varför man fuskar)

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
När jag spelade CS för några år sedan fuskade jag hela tiden. Jag är en extrem tävlingsmänniska och klarar inte av att vara sämre än någon annan på vissa saker.

(där har ni en till anledning till varför man fuskar)

Men hur motiverar du detta för dig själv? Du vet ju att du ändå är sämre än de du spelar mot eftersom du måste ha ett fusk för att kunna vara bra? Om du vinner över de du spelar mot beror det ju inte på dig själv, att du är bra, utan för att du använder fusk.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
När jag spelade CS för några år sedan fuskade jag hela tiden. Jag är en extrem tävlingsmänniska och klarar inte av att vara sämre än någon annan på vissa saker.

(där har ni en till anledning till varför man fuskar)

Så om du hade varit en idrottmänniska så hade du dopat dig och så?
Personer som inte tål att förlora är farliga.