Permalänk
Medlem

Folk som fuskar är helt enkelt inte nog bra i spelet så att säga, men bara för det behöver man ju inte fuska, träna, träna träna, eller skit i spelet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DnA
Det må vara patetsikt att fuska men hur patetiskt är det inte att ägna all sin tid åt tex. CS ?

Det är väl det som gör det ändå roligare att fuska när man gör dessa personer ursinniga som inte har något annat än sitt CS. Man har ju hört att en del reagerar så häftigt att tom slår sönder sina grejer. Vi andra spelar en stund och fortsätter sen med våra liv medan de andra ständigt sitter framför sin skärm och hela deras värld rasar samman för att dom får spö i ett spel.

För drygt 1 år sedan var jag med i en clan som bara spelade public med fusk. Vi hade enormt roligt och spelade endast en kväll i veckan. Man kanske måste vara psykopat för att tycka det är kul men väldigt många jag känner gillade det också. Jag kanske bara känner psykopater, vad vet jag ?

Att stå vid bron på Aztec med awp och ta hela laget så fort dom sticker fram näsan är humor för mig. Kanske är det sjuk humor men den är underbar...
Sen börjar alla de där "importerade skämten" som min generation inte ens förstår. Ni vet de där "mamma" skämten som ska få oss på dåligt humör så vi börjar tk'a och sen blir bannade. Men vi skrattar bara åt deras obegripliga skämt vilket gör dom ännu mer arga.

Jag spelar endast CS i LAN nu för tiden eller mot bots men gör det ganska sällan.

Du börjar med att göra ett helt sjukt antagande som nog inte stämmer på någon i denna tråd. Så dit hela argument kan man ju ta rätt lätt på. Som flera har sagt kan det vara kul att spela en runda då och då, och då gärna utan att stöta på nåt slan som fuskar enbart för att förstöra för andra. Så som du verkar ha gjort. Sen att det kanske finns nån enstaka person som tar cs på så stort allvar att de slår sönder sina grejor för att nån fuskar mot han, som du har "hört"...men jag tvivlar att fallet var så.
Klart det finns fjortisar som hetsar upp sig över ingenting, och drar dåliga förolämpningar i hopp om att någon skulle bry sig. De ligger ändå, enligt mig, snäppet över såna som du och de i din "klan".

Sen är det inga vettiga spelare som hetsar upp sig över några fuskare, mest skrattar man bara och frågar sig hur de orkar. Antingen finns det admins som kickar/bannar eller så drar man vidare, inget mer med det. De fjortisar som hetsar upp sig mest vill man ändå inte spela med.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Du börjar med att göra ett helt sjukt antagande som nog inte stämmer på någon i denna tråd.

Ne de flesta som spelar CS vet nog inte att detta forum existerar så du har fattat det hela rätt.

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med dig dna, det är helt obegripligt stenlamt att fuska i cs/battlefield/cod osv. Men frågan är om inte det är värre att bli helknäckt på att någon fuskar??

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
För att dem blivit tappade i marken som små, så är det.

hehe nej men ska vi komma med troliga anledningar då så.....

Fuskaren:
*känner nån form utav hat mot spelcommunityn, blev illa behandlad eller nått annat.
*är jääävligt kass, blir ofta sämre rankad än alla andra kanske aldrig på toppen av scoreboard.
*är en programmerare som vill testa hur bra han/hon är på att hacka sig förbi skydden.
*är en liten unge som fick tag i nått fusk och som bara är tvungen att använda det bara för snorungen fick tag i fusket.
*är allmänt mobbad, så nu vill fuskaren ge igen mot alla hon/han kan.
*är allmänt störd och tycker att det är kul.
*har en låg moral rent allmänt.

That's me!
Eller, förresten, det var jag. Jag spelade CS med fusk i några månader (var ett tag sedan, v1.3 kom nångång i mitten av min karriär). Men jag ångrar mig inte. Whoops, nu kommer CS-gänget och skäller på mig.

Aja, jag skiter fullständigt i vad de säger. De är skitsura över det ena, jag kan skrika tillbaka över det andra. Det jämnar ut sig.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Jag har lite funderingar på om det kan vara en uppfostrans fråga också, är det helt enkelt så att personen ifråga har växt upp utan att lära sig att man ska respektera sina medmänniskor, att det är fel att fuska?

Moralen i dagens svenska samhälle är inte mycket att hurra för, vilka är det som bör ansvaret för det, är det våra föräldrar varav en del helt enkelt inte funnits där, är det tv:ns fel som har stått i centrum för mycket under uppväxten som ett substitut för föräldrar som inte funnits där?

Något är i alla fall fel på dom som fuskar, det är en sak som är säker. Den del av fuskarna som enbart går in för att jävlas har definitivt någon sorts mental störning, för allvarligt, hur kan man egentligen tycka att det är kul att jävlas med folk och vara ett praktarsel?

Sen har vi dom som måste vara bäst, oavsett om det är i CS eller då man sitter och spelar ngt satans monopol eller något. Det är roliga personer att spela med....eh, eller?*oj, där flög det en tärning in i väggen*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag har lite funderingar på om det kan vara en uppfostrans fråga också, är det helt enkelt så att personen ifråga har växt upp utan att lära sig att man ska respektera sina medmänniskor, att det är fel att fuska?

Moralen i dagens svenska samhälle är inte mycket att hurra för, vilka är det som bör ansvaret för det, är det våra föräldrar varav en del helt enkelt inte funnits där, är det tv:ns fel som har stått i centrum för mycket under uppväxten som ett substitut för föräldrar som inte funnits där?

Något är i alla fall fel på dom som fuskar, det är en sak som är säker. Den del av fuskarna som enbart går in för att jävlas har definitivt någon sorts mental störning, för allvarligt, hur kan man egentligen tycka att det är kul att jävlas med folk och vara ett praktarsel?

Sen har vi dom som måste vara bäst, oavsett om det är i CS eller då man sitter och spelar ngt satans monopol eller något. Det är roliga personer att spela med....eh, eller?*oj, där flög det en tärning in i väggen*

Nu börjar diskussionen bli intressant. Behöver det alltid finnas en direkt anledning till att folk fuskar ? Letar vi allt för ofta efter anledningar för att kunna känna en viss trygghet till att saker är som de är ?

I verkliga livet, utanför CS där många bor, är jag en ganska omtänksam människa som visar sin omgivning respekt. Jag bryr mig ofta om svaga människor och minoriteter och kan kanske därför kallas anti-amerikan. Tycker även om djur och tycker illa om när de behandlas illa. Har växt upp i en trygg miljö med både Far & Mor som är av olika kön. Har gott om kompisar och tittar sparsamt på TV.

Kan denna uppväxt leda till ett psykopatiskt fuskande i CS eller försökte jag bara ha kul utan att bry mig om andra ?

Håller givetvis med om att det är fel att fuska och förstöra för andra men har ingen spärr för att inte göra det eftersom jag inte kan ta ett online spel på allvar. Har tröttnat på både CS och att fuska. CS skulle givetvis vara bra mycket roligare om man visste att ingen kunde fuska och se var alla andra var på banan men det kommer förmodligen aldrig att hända...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Känns så skönt, på CS servern där jag lirar har det vart med några fuskare.
Bland annat en som hade 110-1 på en map..^^
Iaf, så har jag gått långt förbi han på top15!

Hatar fuskare..Iaf jag, jag sticker så fort det kommer in någon sådan.
Borde bannas för resten av livet!

Och man måste fuska för att ha den statsen eller? Man kan ju ligga på 50-0 utan att fuska utan några större problem. Kan de inte visa frags/minut istället. Säger mycket mer tycker jag. Frags/death är ju kasst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boooze
Jag håller helt med dig dna, det är helt obegripligt stenlamt att fuska i cs/battlefield/cod osv. Men frågan är om inte det är värre att bli helknäckt på att någon fuskar??

Det där är typ som att säga: Jag hatar dom som repar bilar, men frågan är om inte dom som gnäller på folk som repar bilar är värre? Såklart att folk blir förbannade när vissa ego-trippade nördar inte vill spela på samma villkor som alla andra.

Citat:

[i]Ursprungligen inskrivet av DnA
Nu börjar diskussionen bli intressant. Behöver det alltid finnas en direkt anledning till att folk fuskar ? Kan denna uppväxt leda till ett psykopatiskt fuskande i CS eller försökte jag bara ha kul utan att bry mig om andra ?

Ja ditt problem är (som du också säger själv) att du är en egoist. Sedan vet jag inte heller hur gammal du är. Jag var rätt tokig när jag var runt 13-15, och brydde mig inte ett skit om nånting eller någon. På den tiden fanns det inte sådana här spel, folk hade knappt datorer utom några få. Så jag har ingen aning, kanske hade jag suttit där och fuskat om sådana spel funnits? Med ett leende på läpparna eftersom man är lite omogen i den åldern.. Skulle bli väldigt förvånad om det finns många över 20 som fuskar, så det är nog en åldersfråga.

Och egentligen är tråden meningslös för det går inte att ändra folks uppfattning om fusk, som att starta en tråd "varför vandalisera?". Eller "varför är folk omogna?". Men, men.. kul att diskutera ändå.

Permalänk
Medlem

Alla kanske kan skriva sin ålder så vi ser hur snitt åldern ser ut, fast givetvis kommer massor att fuska då dom skriver in den....;o))

29 år, och spelar väldigt lite nuförtiden men ogillar starkt folk som inte kan lira fair då jag väl lyckas sätta mig ner och lira.

Permalänk
Medlem

Jag kan erkänna att jag lider av dubbelmoral i de flesta frågor och så även i denna. Jag tycker eller tyckte det var kul att fuska men avskyr samtidigt fuskande.

Jag och några andra laddade hem en trailer på OGC och vi var flera som såg detta och ville genast ha det själva när vi för första gången fick se ESP + glowing skins. Jag kan säga att vi var flera som satt med ganska fåniga leenden.

Det enda som fick mig att få dåligt samvete för fuskandet var tanken att vi faktiskt ibland spelade mot barn. Detta var nog ändå inte anledningen till att jag slutade utan istället att CS blev så fruktansvärt enformigt och tråkigt efter några år.

Jag har kollat runt bland kompisar och konstaterat att alla jag känner som spelar eller har spelat CS har under en tid använt fusk i någon form. Även de jag minst trodde skulle fuska har just gjort detta även fast en del av dom utåt sett har hatat fusk och fuskare.