Permalänk
Medlem

NTLDR Saknas...

Nu är det så att jag har byt mobo, cpu, hårddisken och minnet... men nu när jag försöker installera WinXP på den tomma nya hårddisken så kommer det först fram Disk boot failure... så jag tänkte jaha... Så jag fixade startdiskett från diskboot.com... och så ändrade jag bootordningen.. så nu står det precis som topic säger.. NTLDR saknas
Tryck ned Ctrl+Alt+Del för omstart

Vad skall jag göra?

Det är riktigt kris just nu!... Jag måste få igång den innan klockan 8:a ikväll!

EDIT: Stavfel..
Edit2:
EDIT3: Värst va folk är lata då!

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Formatera hårddisken och installera Windows?

Permalänk
Medlem

Windows ?

Nånting som fungerade för mig engång är att stoppa in Windows XP skivan men endåst låta den bota ifrån hårdisken ,då laddar Windows NTLDR ifrån skivan och startar windows. Obs ! detta funkar endast om bara NTLDR är borta ,ibland kan hela windows installationen vara korrupt o då måste du installera om /reparera /installera om. Om du nu lyckas få igång datorn så måste du lägga in NTLDR i C:\ eller på den hårdisken windows ligger på.

Permalänk
Medlem

se till att Windows ligger först på första hårddisken så kommer det att fungera

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk

Boota från skivan ?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Detta liknar mitt bekymmer förutom att datorn vägrar ta emot windowsskivan sedan... varje gång jag försöker installera så fattas det filer på skivan oberoende av vilken skiva man använder... =(

Permalänk
Medlem

Ladda ner NTLDR på nån diskett..
Sen startar datorn o så kan du kopiera den dit den ska va..