Permalänk

thermaltake damier vs matrix chassi

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk

MATRIX helt klart

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Klart du ska köpa matrix-chassit. Vamier v6000-chassit ser ju ut som en julgran.

Permalänk
Avstängd

Matrix, men skaffa helst ett chieftec chassi i aluminium för
dom är snygga o modd vänliga, man får inte köpa thermaltake chassin
dom är fula fabriksmoddade skit-chassin!

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Medlem

Undrar vad swec tycker om thermaltake vs matrix :rolleyes:. Thermaltake är stabilt byggd med tjock plåt. Personligen har jag tröttnat på rangliga skitchassin, skramliga och taniga som asplöv, så för mig skulle det inte bli något matrix. Sen har vi det här med "fabriksmoddningen", som halva sweclockers har svårt att komma över. Ändå sitter väl en fjärdedel på chassin med någon ledfläkt, ccfl och mindre orginella företeelser. Välj det du tycker är finast, och som passar dig bäst. Jag skulle inte ta något, men om jag var tvungen thermaltake.

Permalänk
Medlem

titta på antecs chassi 1000amg heter det tror jag o finns på d-butiken, med ett fönster men ingen belysning, sweclockers testade det chassi fast modellen utan fönster och med ett 430watts trupower agg

Permalänk
Medlem

thermaltake om du har stålar. verkar riktigt shysst med deras fläkt placeringar, vid pci slots osv

Permalänk

Matrixchassit, utan tvekan . tycker jag.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gör som du vill,
kanske köpa ett Xaser och modda ner det så det blir lite mer stilrent?

Permalänk
Medlem

köp det du tycker bäst om själv tycker jag. Kan bara säga att TT's chassin är grym stabila, bra med utrymme och fläktar samt smart montering av HD och sånt. Matrix vet jag inget om men den ser inte ut att hålla lika bra kvalitet. Om man gillar hur de ser ut får man ju själv avgöra. Vissa här e lite väl anti-TT tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Gör som du vill,
kanske köpa ett Xaser och modda ner det så det blir lite mer stilrent?

Då kan han ju lika gärna köpa ett chieftec dirr?

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

Köp ett stilrent och vackert chassis - typ detta:

http://store2.yimg.com/I/casearts_1777_8832027

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk

är det svårt att göra fläkt hål i matrix chassit det är juh gjort av plåt

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbameister
är det svårt att göra fläkt hål i matrix chassit det är juh gjort av plåt

och vad är plåt för matrial då? plast-plåt alu-plåt brunsås-plåt?
Har du bra verktyg så är de inge problem att göra hål i stålplåt.
Men aluplåt är ju så klart lättare såga/fila ,

Har själv ett matrix chassi å är riktigt nöjd. har gjort en del hål och de funkar fint.

Permalänk

V6000A är ju ganska mycket större men det behöver du kanske inte

Visa signatur
Permalänk

Lätt att du ska köpa Xaser V6000A chassit.. det är ju skiiitsnyggt

Permalänk

MATRIX chassit är ju snyggt och stilrent

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Matrix.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har inte känt på nått Matrix chassi men Xaser är faktiskt riktigt sköna, men då tänker jag mest i avseendet funktion. Chassit är stabilt och känns gediget (med andra ord svin tungt) och har många genomtänkta funktioner... Men sen beror det ju på om designen tilltalar dig, dock tycker att inte att den är riktigt så hemskt som de flesta här tycker...

P.S Om du väljer Xaser. Ta inte den med "schack mönster" och spreja fläktkontrollen till en färg som flyter in bättre, t ex silver...

Permalänk

ThermalTake var ju faktiskt snyggt i jämförelse med Matrix. Kör på Tt.

Permalänk

TT

lätttttttttttttt

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Köp ett stilrent och vackert chassis - typ detta:

http://store2.yimg.com/I/casearts_1777_8832027

men lol

Permalänk

Jag tänker inte säga åt dig vilket chassi som du tycker är snyggast.

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej. Satsa på Tt chassit! Kanske Xaser III V2000

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THX3V2000PL

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD CT Medium Black | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peetteerr
TT

lätttttttttttttt

Just därför han inte skulle köpa TT.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Köp ett Chieftec istället, stadiga och snygga chassin.

Permalänk
Medlem

TT om du tänker på funktion med tanke på fläktplatser och fläktstryningen. Matrix om utseändet spelar större roll än funktionen.

Permalänk
Medlem

Matrix!!!! Daimer ser ju ut som ett schackrutigt nöjesfält...