Permalänk
Medlem

Matrix skulle jag personligen valt. Det är stilrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Just därför han inte skulle köpa TT.

vadå just därför han inte skulle köpa TT

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Just därför han inte skulle köpa TT.

Kunde inte låta bli

Permalänk

Jag skulle köpa TT chassit.

Permalänk
Medlem

Uppdatering!!!

Byggde ihop en dator åt en kompis. Han ville ha ett Thermaltake Xaser. Vilken SKIT. Visst är ser det lite fint ut, men USCH vilken dålig kvalite. Känns plastig. Istället för skruva i moderkortet sätter man ditt små plastgrejer som böjer sig. Det finns en massa jag inte gillar med det chassit men jag får återkomma.

Permalänk

vilket tror ni blir snyggast med motivlackering????

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk
Medlem

iså fall hade han thermaltakes skruvlösa chassi nämligen "SKULL" de andra skruvar man fast grejorna i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beng@n
iså fall hade han thermaltakes skruvlösa chassi nämligen "SKULL" de andra skruvar man fast grejorna i

http://www.thermaltake.com/xaserCase/WinGo/v7000a.htm

De jag syftar på i mitt tidigare inlägg är att moderkortet skruvas fast med fyra vanliga skruvar. I de andra sätter man fast en totalt värdelösa plastpinnar. Gillar inte verkligen inte det med chassit

Permalänk
Medlem

http://www.midat.se/catalog/product_info.php?cPath=164_64&pro...

Mitt nyköpta, inte så mycket krussiduller och både fint och bra

så go 4 TT men du behöver ju inte köpa überklunsarna som finns denna ovan är större än mitt gamla chassi men lättare

Och alla ni som hatar moddade chassin kan ju köpa detta om det inte passar!! http://www.xoxide.com/zalien.html

Visa signatur

gnu

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag, så att säga, låter det här gå ut över dig Pullen men:

Chassit du länkar till har faktiskt väldigt mycket krussiduller sett med mina ögen, och jag känner flera som skulle hålla med.
Och jag tror ingen här hatar moddade chassin men t ex det chassit du länkar till är inte moddat, det är fult. Moddning är som så ofta sagt tidigare en förkortning av modifikation, som är att ändra något från orginalutförandet. Därför kan man knappast säga att TTs chassin är moddade eftersom köparna av sådana chassin oftast inte gör något på dem själva.

OnTopic:
Jag har länge gått och tittat på m@trix chassit och tycker att det är stilrent. Gillar även att man får med 2 sidorluckor (om jag inte tagit fel =/ ). Däremot vet jag inget om kvaliten i det chassit medans TTs chassin verkar mycket gediget byggda.
TTs chassin har däremot också så pass mycket lull-lull att dem känns lite för mycket, eller plastiga.
Det som avgör för mig är nog priset. TTs chassi skulle faktiskt vara kul att modda lite stilrenare och fortfarande ha kvar den gedigna designen (läs: insidan med dess funktioner, kylning m.m.). M@trix chassi är dock så pass mycket billigare och designen kan mycket väl vara av god kvalitet, att det chassit är mitt val.
Troligtvis blir det m@trix chassit jag bygger min nästa dator i (om ett halvår eller när det nu blir).

Permalänk

jag ska nog köpa ett tt och lacka om schackfältet och det röda i silver och fixa plexi i toppen eller ta bort dörren och sätta dom 2 stora rattarna till fläktkontroll någon annanstans
och bytt dom ickefina fläktarna till blåa lysande och neonljus och ett par lampor som blinkar till takt på musiken man lyssnar på vet ni var man kan köpa sånt???

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk
Medlem

Thermal, det är ju en vandrande reklam pelare för TT. Det står deras namn över hela lådan, matrix lådan finns det inget kladd på, det är snyggt!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

joo jag vet men tt har smarta lösningar

Visa signatur

Permalänk

om du vill modda själv är väll matrix bäst anars skulle jag nog hellre tagit tt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

orka ha äckliga fabriksmoddade chassin som alla andra har!

köp Matrix, det är snyggt och stilrent..

annare ett cheiftec, har ett själv, bra kvalite, bra gjorda och moddvänliga..:)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

jooo jag har kollat på ett sånt men jag vet ej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej. Bygger själv en ny burk med detta Tt chassi, http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v2000a.htm

Kan bara säga att jag är mycket nöjd med min gamla Tt Xaser II A6000 burk. Länk nedan...

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021012_thermalt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
orka ha äckliga fabriksmoddade chassin som alla andra har!

köp Matrix, det är snyggt och stilrent..

annare ett cheiftec, har ett själv, bra kvalite, bra gjorda och moddvänliga..:)

Och chieftec har ju inte alla andra

Permalänk

jag har tänkt att motivlacka ett tt men jag vet inte vilken motiv jag ska ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thermaltake har mer färdiga funktioner

Visa signatur

hmm...

Permalänk

att lägga över ett tusen på ett chassi exklusive nätagg... aja.. jag kommer nog komma till det också, nån dag...
(ett chassi är en låda ffs! )

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Är det ens någon tvekan?
TT får mig att kräkas.

Köp ett TT och motivlacka en cs-gubbe på det...

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

du väljer ju själv beroende på smaken.. men xaser är ju ett mkt bra chassi.. kanske inte snyggt men bra.. bra luftflöde.. man slipper såga massa hål i det för att få in fläktar..

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

Köp antec truepower, ojoj det är fin låda men tung som F*N ,15kg torr vikt :S. Men lacken på den är så förbanant snygg, JAg vaxar min ganska ofta , och den blir bara snyggare

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Varför 2 chassin varav det ena kostar 2 gånger så mycket som den andra.
TT = 1500kr
matrix= 600kr

TT tycker jag är tråkigt då det är "färdigmoddat" etc etc men väldigt funktionellt.
Matrixen är snyggare men förmodligen lite rangligare etc därav det lägre priset.

Du kan ju få ett lian-li för 1500kr och det är grejer det
Om jag skulle haft pengarna skulle jag köpt ett lian-li direkt.