Permalänk
Medlem

Ny uppdatering (!)IGEN(!) :P. Nu har ni resultatet på cd fronterna

Permalänk

Ser bra ut men skulle varit snyggare om endast luckorna var blåa

Permalänk
Medlem

Slutresultatet har du ej sett än

Permalänk

hoppas linjen blir rak när det sätts ihop

Permalänk

alltså jag vill inte låta nedsättande men den vite färgen är inte snygg, men vi får se i slutändan.

Permalänk
Medlem

vitt som vitt?

Permalänk

hmm måste vara belysningen, för på den bilden med cd fronterna, så ser det lite beiget ut men det ser bättre ut på denna:

Det blir säkert bar när det blir klart.

Fast lite ljusare blå hade inte skadat. MFF

Permalänk
Medlem

Lite mer uppdateringar :

Permalänk
Medlem

ser ut o kunna bli bra de här

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk

Fan vad du har kladdat på den nordöstra delen av den nordöstra cd romen o.O

annars fint (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
Fan vad du har kladdat på den nordöstra delen av den nordöstra cd romen o.O

annars fint (:

Bara luckan som inte ligger i fas. Jag lär vara färdig med chassit på måndag-tisdag mer bilder kommer då.

Permalänk
Medlem

kommer bli fint när det blir klart .. väntar på uppdateringar

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Nu får det vara slut jag orkar inte vänta på att jag ska bli färdig med lackningen på chassit så jag beslöt mig för att skicka en bild på mitt lilla temporära kylnings system för mig :). Jag plocka fram lite saker ut en kartong och vips så hadde jag en superb kylare som funka fint :). Flög lite dam dom första 20 minuterna på en men det är sånt som händer här i livet :P.

Permalänk
Medlem

Är det en mx510 vi ser i bilden, eller är det en lackad mx500?

Permalänk
Medlem

Grattis, du har lyckats förstöra ditt chassi med otroligt fula färger... Men det var snyggt lackat.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Fula färger, näe :'(. Jaja men enligt mig är det snyggt :). Och ett antal andra med. Tack iaf :). Har nu blivit rejält förkyld av dom fläktarna :(.

Permalänk
Medlem

Det är såna färger som man antingen hatar eller älskar. Eller mittimellan som jag ;).

Tror det blir rätt snyggt, men det återstår att se resultatet. GJ

Permalänk
Medlem

..förkyld blir man inte av att de e kallt..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

de blir riktigt ball juh har gett mig en ide om att göra något chassie i svart o gult eftersom jag tycker att dom färgerna matchar bra

Visa signatur

noobie

Permalänk
Medlem

Jo det blir nog bra med dom färgerna. Nu lite off-topic. Jag titta på min 80gb HDD och märkte nått aluminium folje som jag direkt började pilla på. Som naturligtvis gick sönder eller åtminstonde hål på. Så jag pillade bort all aluminium folje och undra nu är HDD:n skrot eller var det bara nått som man kan täcka igen på nått sätt?

Permalänk
Medlem

Hmm, vid första inlägget tänkte jag faktiskt bara. "Åååh, ännu en." Men det artar sig faktiskt riktigt bra tycker jag. Thumbs up!

Tar du det bara försiktigt så att det inte kommer in ngt i disken så är det bara att tejpa över.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Det där ser inte så himla bra ut, men det går att fixa. Fast om den där "aluminiumfolien" har hamnat även inne i disken så ser det dystert ut

Permalänk
Medlem

Du har en MX510 med en Icemat? Funkar det bra? ;P

Ontopic: Riktigt snyggt. Ett tips är att editera första posten och lägga alla bilder där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Du har en MX510 med en Icemat? Funkar det bra? ;P

Ontopic: Riktigt snyggt. Ett tips är att editera första posten och lägga alla bilder där.

När det börjar bli mycket så går det tyvärr inte. Det finns en gräns för hur många bilder man kan ha i en post.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Weee! Då är det förhoppningsvis inte trasig iaf :). Ska tejpa igen den på en gång. Har tyvärr inga bilder att bjuda på förtilfället.

Permalänk

Det blir nog riktigt snyggt när det blir färdigt.
Väntar på fler bilder och slutresultatet.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

Får hålla med de andra här, ser ut att bli ruskigt snyggt!
Gillar färgvalet, blått/vitt passar bra ihop.
Längtar efter mer bilder

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

killen håller på rätt lag

Permalänk
Medlem

Hmm... Nu när projektet stannat mer eller mindre så tänkte jag berätta lite om minna försök till en glowpad. Jag har varit och köpt allt utom plexit leds och motstånd. Jag plockade dock isär en Lazer LED blå och titta runt lite i den. Motstånd och all satt monterat så jag lödde fast den till en USB kabel. Inget hände!. Testa lite till men inget resultat. Tog bort motståndet fortfarande så hände inget. Tog bort allt så jag bara hadde en LED kvar utan motstånd då lös den som vanligt. Vad är felet med att bara en LED lös och inte alla 3?. För att flera stycken snubbar har ju flera LED's kopplade till en USB kabel om jag inte har fel?. Men iallafall så kommer jag bli klar med chassit på måndag då jag inte haft tid att lacka det. Så har jag beställt ett annat vattenblock till grafikkortet. Ska beställa lite mer b.la , 2 120mm blåa fläktar, 5st blåa 80mm.

Permalänk

måste bara säga, OJ VAD FINA FÄRGER
kommer bli riktigt fint när det är klart..
hehe har oxå chieftec fulltower.. men svart o röd front

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)