Permalänk

Handdator - vilken?

Jag skall köpa ny handdator snarast; nu datum 20040416.

Priset spelar inte så stor roll men jag behöver inte ha någon telefon på den.

Jag vill kunna editera(behöver inte hämta + skicka) mail - dokument och leka med den.

Den får inte vara för stor.

Vilka är bäst?

Man tackar för hjälpen!

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja

Permalänk
Medlem

Om du inte har några preferenser när det gäller OS så skulle jag rekommendera någon modell av Palm Tungsten T. Helt klart smidig, och klarar det mesta man tänkas ha en handdator till.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag föredrar helt klart PocketPC's med Windows Mobile 2003 än Palm-baserade PDA:s.

Finns några trådar där det har debaterats om dessa, så gör en sökning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror på vad du vill ha, en PockerPC eller en Palm. Jag gillar Palms men PPC's är också bra :] Lite dyrare dock men det spelade ju ingen roll sa du.

Kan hursomhelst rekommendera Palm Tungsten E om du vill ha en liten och smidig handdator, den är bara 1.2 cm tjock. Dessutom följer det med program för att editera word excel och powerpoint-filer (och så mail såklart)
Funkar att se på film osv. också, men om du vill få ut mycket av det kanske du bör titta på en Tungsten T3 istället. Eller en PockerPC, fast deras skärmar är 320x240 mot T3's 480x320 och E's 320x320.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Jag skulle tagit en Sony TH55 eller en T3:a

Permalänk

Man tackar för tipsen - ja det lutar år en T3:a då jag har palm 5 nu å e hyffsat nöjd.. Men den kom ju typ i oktober - tycker den börjar kännas gammal! Man vill ju ha det fetaste av dom feta, mest bang 4 the buck etc, och ett halvår ärju ändå ganska mycket när man snackar dom här pryxlarna..

Men jag jobbar nog vidare på en palm, tack för tipsen. Men kom gärna med mer tips om ni vill.

Det lutar åt en T3 eller Tc, c har ju ett skönt litet tangentbord + wifi... Största anledningen (kanske jag nämnde ovan) är att jag sitter på tunnelbanan 45 min varje dag och har problem att hinna med mailen på jobbet.. såå klockrent å synka - fixa mailen på tunnelbanan - synka, kan vara rätt sweet med tangentbord även om det går rätt bra att skriva på palmspråk med.

MMmmm.

Visa signatur

----------------------
Just ur avarege ninja