Permalänk
Medlem

Själv är jag en 71 Elite Knigget på lunara

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Tibia behöver en updatering snart, börjar bli tråkigt.
Själv är jag level 100 master sorcerer och är Gamemaster.

Vad heter du?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Dalith heter jag på Premia.
Dakmor Lancer på Nova.
Seppox på Antica.

Jag har alla mina gamla filmer kvar, men ingen host.. :/
Jag va runt level 65-70 när jag gjorde dom.. och magic lvl 61

Permalänk
Medlem

Fan, dog idag 2 ggr pga. lagg... Skulle få lvl 40, men nu vart det ner till lvl 37 igen

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Ajsingen Tartin.

Jag vet hur det e o ha lagg.. sitter på en bonne lina (Radion Lan) vi är över 40st på den.

Permalänk

Jag har en knight på Danubia, lvl 10.
och håller på med en pally på libera.

Permalänk
Medlem

Börja lira på Seppox igen, du vet att Antica är det enda som gäller

Permalänk

alla som säger att tibia suger grisballe osv.

jag slår vad om att ni råkade gå för långt ner i kloakerna på rookgard
med era lvl 2 gubbar... och dog således av en caverat ...

förstår att man kan bli less när sånt händer (alla har vi varit newbs
, hrmhrm.) men jag säger detta; Tibia är nog ett av de bästa lan-liren som finns! fatta hur kul det är att sitta bland alla CStöntar på dreamhack och lira Tibia.. och alla kommentarer man får sen, omglolz va ere fö skit dom lirar? lolzrofl tyup runeskejp lolomg =P

EDIT: Mannergodis (lvl 17 knight) på eternia.. sitter och väntar på Premium Account Order Confirmation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltisten
alla som säger att tibia suger grisballe osv.

jag slår vad om att ni råkade gå för långt ner i kloakerna på rookgard
med era lvl 2 gubbar... och dog således av en caverat ...

förstår att man kan bli less när sånt händer (alla har vi varit newbs
, hrmhrm.) men jag säger detta; Tibia är nog ett av de bästa lan-liren som finns! fatta hur kul det är att sitta bland alla CStöntar på dreamhack och lira Tibia.. och alla kommentarer man får sen, omglolz va ere fö skit dom lirar? lolzrofl tyup runeskejp lolomg =P

EDIT: Mannergodis (lvl 17 knight) på eternia.. sitter och väntar på Premium Account Order Confirmation

Bra sagt

Visste du att man kan göra "hs" med hmm?

Man dödar ett monster med ett hmm skott.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om det splitternya Svenska Tibia forumet www.tibia.se . Det är värt ett besök!

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4bian
Tänkte tipsa om det splitternya Svenska Tibia forumet www.tibia.se . Det är värt ett besök!

Ahh, äntligen kom det upp nått på den adressen.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

HA HA HA HA LOL på alla er som lirar Tibia , runescape och alla andra freeware rpg's där ute! Varför inte bara spela ett ordentligt mmorpg spel som typ EQ, SWC eller kommande WoW! D e ju sorgligt att ni fyller era skallar med grafik som skapades på 70 talet! Stackare ja tycker synd om er!

Puss på er börja lira EQ istället!

Lite finare lite bättre!

Visa signatur

Intel i7 2700K Asus Sabretooth, 16gb Corsair Dominator, Asus GF 580 GTX

Permalänk
Medlem

Lirade tibia i lite över 2 år. Har spelat på en massa chars men bara orkat lvla upp en seriös. Lvl 61 royal på nova (Tharion Blackmoore). Lvlat en del kompisars chars då och då när man tröttnat på pally Har tagit en paus nu, spelar lite SW:G ist.

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxelish
HA HA HA HA LOL på alla er som lirar Tibia , runescape och alla andra freeware rpg's där ute! Varför inte bara spela ett ordentligt mmorpg spel som typ EQ, SWC eller kommande WoW! D e ju sorgligt att ni fyller era skallar med grafik som skapades på 70 talet! Stackare ja tycker synd om er!

Puss på er börja lira EQ istället!

Lite finare lite bättre!

HAHAH LOL PÅ DEJ!! EQ KANSKE SUGER!!!

Jag håller mej till tibia istället.

Permalänk
Medlem

alla fittcpn som trodde att jag inte spelat mer än en timma kan hålla käften!! jag har spelat det över 1 och ½ år och jag vet defenetivt vad det går ut på!! det var roligt innan när det var rpg och man fick sloss för att över leva men nu är det bara fullt n00bs som har k-set i lvl 10!!

p.s: noa, i hate you, i really hate you.

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk
Medlem

Hög nivå på denna tråd, Pherose mfl

Permalänk
Medlem

Tänkte bara hoppa in och säga att Cyrus Blackheart (lvl 140, #8 på Antica) bor några hus härifrån

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasfemi
Tänkte bara hoppa in och säga att Cyrus Blackheart (lvl 140, #8 på Antica) bor några hus härifrån

140, shit alltså, hur länge har han hållt på?

Permalänk
Medlem

Sen högstadiet (6-7 år sen), då spelade nästan alla i min skola. Men jag är inte säker på att han spelade som Cyrus då...

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
140, shit alltså, hur länge har han hållt på?

En i min skola som har en lvl 95 elite knight och en lvl 104 master sorcerer
Jerruda/Nixon Ferare, båda är på samma acc och dom är på olika servers.

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem

För övrigt kan jag nämna att han tjänar oerhörda pengar. En höglvl-char går för flera lax på gatan...

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pherose
alla fittcpn som trodde att jag inte spelat mer än en timma kan hålla käften!! jag har spelat det över 1 och ½ år och jag vet defenetivt vad det går ut på!! det var roligt innan när det var rpg och man fick sloss för att över leva men nu är det bara fullt n00bs som har k-set i lvl 10!!

p.s: noa, i hate you, i really hate you.

Suck, tror du att du har spelat länge när du har spelat 1½ år? Tibia slutade vara RPG när CIP uppdaterade och kommersialiserade grafiken.

Eller det har aldrig varit ett RPG förresten. Det är och har alltid varit ett grafiskt MUD.

/Durham Elysion

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

är rätt så less på tibia nu, men jag har en 108 paladin på Lunara

Permalänk
Medlem

Kan ngn hjälpa mig... ska hjälpa en kompis som lirar Tibia att ominstallera hans dator... har jag inte spelat det själv....

Behöver man spara ngt innan man blåser datorn för att han efter ominstallationen ska kunna fortsätta lira Tibia där han var tidigare? (som sagt.. jag har inte spelat spelet och har ingen aning vad det är.. så frågan kanske är helt fel.. men men... )

Permalänk
Medlem

Kostar det att spela Tibia? Min kusin skulle gilla det, han tycker om barnspel. Bara det inte är för svårt, han är 5 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Kostar det att spela Tibia? Min kusin skulle gilla det, han tycker om barnspel. Bara det inte är för svårt, han är 5 år.

Tibia är absolut inget barnspel, och det är nog lite för komplicerat för en 5-åring...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Tibia är absolut inget barnspel, och det är nog lite för komplicerat för en 5-åring...

Hmm, checkade screenshots på nämnda spel. Det liknar onekligen pokemon, likheterna är slående s.a.s. Det var därför jag antog det rörde sig om ett barnspel.

Men, oavsett, kostar det att spela? Vilka liknande onlinespel finns det som är gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anvil
Kan ngn hjälpa mig... ska hjälpa en kompis som lirar Tibia att ominstallera hans dator... har jag inte spelat det själv....

Behöver man spara ngt innan man blåser datorn för att han efter ominstallationen ska kunna fortsätta lira Tibia där han var tidigare? (som sagt.. jag har inte spelat spelet och har ingen aning vad det är.. så frågan kanske är helt fel.. men men... )

.map filerna i tibiamappen kan vara bra att spara.. annars blir allt svart o han får utforska igen

Permalänk
Medlem

Ljung: lysande.. tack för hjälpen.. )

Permalänk
Medlem

Om ni kommer från andra världar (ej Valoria då) så kan ni få Kanaler för det också. Skulle vara trevligt om det kunde bli som en vana för många tibia-spelare att snacka på Ventrilo, vi är redan ganska många från Valoria som kommer in och snackar...

OBS! Snälla, kom inte in och hota folk och sånt, har hänt förut. Vi försöker hjälpa varandra och snacka allmänt om tibia.

Hemsida: http://tibia-vt.no-ip.com/

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD