Permalänk
Medlem

Farcry = buggigt

farcry är nog tyvärr ett av dom buggigare spelen jag sett.

t.ex. i multiplayer på den där banan med en massa öar i vattnet.
mina vänner satt och spela på den. efter att ha dött ett par gånger blev en av mina vänner immun mot kulor. enda sättet att ta kål på honom var granater och raketer...

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Var det den enda buggen du hittade? Det är inte alls byggigt enligt mig. Jag har inte haft några problem som helst med det. Det finns mycket värre spel.

Edit: Det finns en patch ute annars. Installerat den?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

tycker att spelet INTE är särskilt buggit och som MR.Bravo sa tanka hem senaste patchen eller har du kanske en kopia??

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk

Då har du inte sett många spel...Sen spelar det ingen roll om spelet är en kopia eller inte...

Permalänk
Medlem

fan jag kan inte lira farcry... wuhuhuhu dvd-spelaren på min dator är paj:( det kommer en ny från dell om 2 dagar men endå...

har lirat igenom det nästan (volcano lab ska hämta antidote och döda *****) tycker inte det är ett dugg buggigt

Permalänk

Re: Farcry = buggigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
farcry är nog tyvärr ett av dom buggigare spelen jag sett.

t.ex. i multiplayer på den där banan med en massa öar i vattnet.
mina vänner satt och spela på den. efter att ha dött ett par gånger blev en av mina vänner immun mot kulor. enda sättet att ta kål på honom var granater och raketer...

Testa att spela ett opatchat Sin eller Blood omen 2 så får du uppleva hur riktigt buggia spel beter sig.

Permalänk
Medlem

Farcry är buggigt jo.

Dessa buggar har jag hittat hittills:
+ Autosave funktionen sparar ibland med bara några sekunders mellanrum, och när man behöver det som mest sparar den inte.
+ Farcry 1.1 och Forceware 5x.xx = gul/svart vatten och blå palmer (funkar med 1.0).
+ Farcry 1.0 och Forceware 6x.xx = fyrkantiga växter och blinkande vapen (funkar med 1.1).
+ Spelet glömmer bort att en dörr ska gå att öppna på en bana.
+ Om man avinstallerar spelet pga av grafikbuggar med patch 1.1 så tror installationsprogrammet fortfarande att patch 1.1 är installerad, dvs det går inte att lägga in patch 1.1 igen när man väl har rätt grafikdrivrutin.
+ En gång startade datorn om helt plötsligt, tydligen en känd bugg.

Dvs inte helt buggfritt spel, men snygg grafik och rätt kul.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Om datorn startade om helt plötsligt så är det troligt att det var ditt graffe/din processor som blev för varm och startade om datorn, har svårt att tro att spelet skulle göra det, och då var det ju inte en bugg i spelet utan hos dig :>
Jag har däremot inte hittat några buggar som ajg har lagt märke till, förutom att jag tycker att det träffar dåligt på multiplayer, men det är väl jag som siktar som en mumin...

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hnZ^
Om datorn startade om helt plötsligt så är det troligt att det var ditt graffe/din processor som blev för varm och startade om datorn, har svårt att tro att spelet skulle göra det, och då var det ju inte en bugg i spelet utan hos dig :>

Nej den blev inte för varm (ej klockad), och ja det är en bugg. Titta på ubisofts forum om du vill läsa om fler med samma problem

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Lirar FarCry på:

Abit NF7-S Rev2.0|XP2400+Mobile IQZFA @2.3GHz|
512 mb Twinmos 400Mhz|Radeon 9700 Pro|

Har inte stött på en enda bugg, visst den har bootat om någon gång men så gör den ibland i vissa andra spel också, (lite för hög Mhz och vcore för min kylning:))

Permalänk
Medlem

Det enda jag stött är när min bil jag körde fastnade i en grind. Ni som säger att det är buggigt, har ni aldrig lirat ex Street legal mm?

Permalänk

Jag märkte då inte av vidare många buggar när jag spelade igenom Far Cry....

Kommer faktiskt inte ihåg en enda...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Jag har nyss kommit dit där man vrider på en grejj som gör att vattnet stig, Sen kom jag fram till den Val och rädda henne från monstrerna, sen fastnar man där! har för mig efter att ha frågat en kompis att den ska byta bana, men NADA händer, sen dess har jag tyckt att det är ett jävla skitspel, De värsta jag vet med spel är när de gör de oklara, buggiga, idiotiskt, Gör som ID-software, lägg ner själen i spelen o gör de perfekta.

Permalänk
Medlem

en sak, man måste alltid göra allt i rätt ordning annars kan man inte komma vidare...

Permalänk
Medlem

Snälla, lägg till ***SPOILER*** i ämnesraden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
en sak, man måste alltid göra allt i rätt ordning annars kan man inte komma vidare...

Men seriöst. när man kommer in i det rummet ska det finnas en "trigger" som gör så att spelet byter bana, och den triggern buggar

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller haft några buggar i spelet. Iaf inte några som man märker, eller påverkar spelkänslan.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Jag har inte heller haft några buggar i spelet. Iaf inte några som man märker, eller påverkar spelkänslan.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Avstängd

Installerade spelet och körde till slutet utan några som hellst buggar... utan patch

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har upplevt diverse buggar, några redan nämda. T ex när jag laddade en checkpoint och skulle gå in i en dörr, ville den inte öppnas. När jag laddar checkpointen igen öppnas den utan problem . Upplever dessutom (hela tiden, har installerat om, patchat, icke patchat, olika drivisar) att vissa saker får skumma färger, träd blir gröna, gräset blir blått, utkikstornen blir röda osv.

MEN, spelet blir inte sämre för detta :). Min åsikt är att spelet klår alla andra spel på marknaden just nu.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem

... någon som stött på problem redan i börja av spelet... kan inte komma i den förbannade båten man ska leta reda på på det där rostiga skeppet. Kommer fram till någon boll.. som jag inte kan göra nått med.. Jag kanske gör fel.. eller så är det BUGG BUGG

Visa signatur

inget S.. men jag lär mig..

Permalänk
Medlem

upplever vissa ljudbuggar, ibland då man dödar en gubbe skjuter hans kulspruta tills man klarat banan, rätt iriterande.

Permalänk
Medlem

Det blir ingen härlig spelupplevelse när man har den här buggen:

http://hem.bredband.net/radnic/

Använder: FW 61.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrIbra
Det blir ingen härlig spelupplevelse när man har den här buggen:

http://hem.bredband.net/radnic/

Använder: FW 61.11

det är nog bara fel på dina drivare

Permalänk
Medlem

Spelat Phantasy Star Online? Där har du buggigt spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrIbra
Det blir ingen härlig spelupplevelse när man har den här buggen:

http://hem.bredband.net/radnic/

Använder: FW 61.11

Byt drivrutiner?:rolleyes:

Permalänk
Medlem

jag tycker det funkar jävligt bra för att vara version 1.0 typ cs fick dom göra några versioner inan det var spelbart ju

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Inaktiv

ok, nu har jag fastnat för första gången på spelet, jag ska precis döda någon som flyger i en helikopter samtidigt som båten jag står på sjunker. Har ni något tips på hur man enklare får död på han? Han tåler liksom en massa raketer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Det enda jag stött är när min bil jag körde fastnade i en grind. Ni som säger att det är buggigt, har ni aldrig lirat ex Street legal mm?

Street Legal är nog det buggigaste spelet jag spelat iaf....

Jag upptäckte två stycken buggar i far cry för någon dag sedan.
Det är dom enda buggarna jag påträffat hittils men dom var j*****t irriterande.
Båda buggarna inträffade inne i templet.

Nr.1 Mot slutet av banan vägrade fienderna att dö.
Dom stod och ryckte när man skjöt på dem, och när man slutade att skjuta så sköt dom tillbaka. Det var bara att ladda ett tidigare savegame.

Nr.2 När man ska spränga sej ut. Hade hämtat bomben och lyckats döda bazooka-killarna.
Placerade bomben på stenhögen, timern började räkna ner och jag sprang iväg runt hörnet för att inte ta skada.
När timern nådde 0 så hände ingenting, så jag gick tillbaka och kollade och gjorde en
trevlig upptäckt. Bomben var borta!! jätte skoj....

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750@2.67Ghz | 2x2048DDR2 OCZ XTC PC8000@1066Mhz | 320Gb hdd | PNY 8800GT 512Mb

Permalänk
Medlem

Fanns vissa småbuggar men inget som direkt påverkade spelupplevelsen.
Måste säga att det här är det bästa spel jag tagit mig an sedan Halflife år 1998.

Visa signatur

Dell Studio 1749