Permalänk
Medlem

Tyda ett felmeddelande.

Vet någon vad detta betyder i Lekmans termer?

"Transmissionsproblem hos Global Crossing påverkar all transittrafik. Felsökning pågår."

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

det betyder att det är driftstörningar hos din ISPs transitleverantör helt enkelt.
Global crossing är en teir1 isp

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

Överföringsproblem (förmodligen i en router eller liknande) hos Global Crossing påverkar all extern trafik (transit på engelska är väl typ utomlands eller extern trafik), typ.

Eller har någon annan ett bra förslag?

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Funkar hotmail för er? den e väl usa baserad lr?
jag kan inte connecta till WON heller...

Undrade bara om detta felet kunde orsaka detta....
För en del surfning fungerar.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Tele2 har något liknande meddelande. Rör något i USA. Samma kopplingspunkt antagligen. Min svärmor har tele2 och hon kommer inte åt sidor som ligger i usa. Tex microsoft och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
(transit på engelska är väl typ utomlands eller extern trafik), typ.
Eller har någon annan ett bra förslag?

Transittrafik är sådan trafik som behöver passera ("transitera") en annan operatörs nät för att nå sin slutdestination.

Se min artikel om "Routing på internet" i Nätmagazin med Säkerhet (3/2004) för ett mer detaljerat svar, eller återse detta inlägg.