Nybörjare.....Datorn lägger av när jag spelar!!

Permalänk
Medlem

Nybörjare.....Datorn lägger av när jag spelar!!

Jag köpte en dator nyligen från datorbutiken och nu har jag fått ett problem. Varje gång jag startar ett spel så kan jag spela typ 10 min sen blir processorn för varm och datorn börjar tjuta. Jag har ett Abit Ic7 Max3 moderkort och en Intel P4 3.0Ghz 800mhzfsb med original fläkt, allt monterat av datorbutiken. Har 5 chassifläktar som sitter rättvända. Lådans temp är alltid 33 grader.
Nån som kan rekommendera en ny processerfläkt eller nått som får ner tempen så at jag kan lira...

Tacksam för svar.

Visa signatur

Makkan.....åhhh monster hs....

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att cpu fläkten snurrar som den ska?
För alla fläktar ska klara av att köra cpun i orginal hastigheter.

Permalänk
Medlem

Om db har monterat allt så skall du kräva att dem fixar det åt dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Om db har monterat allt så skall du kräva att dem fixar det åt dig.

Japp. Maila dom och klaga. Lägg gärna till en orsak till att dom ska göra det snabbare än snabbt. Jag fick min trasiga processor tillbaks efter 3 dagar med motivationen "Jag ska på remedy!"

Permalänk

däet är bara att medela dem att du studerar och är i nöd och behöver få problemet löst snarast.

det fills väll inte så mycket att säga, de kan ju inte ta ditt problem direkt om det finns 10 andra som väntar, det sköts i turordning.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Re: Nybörjare.....Datorn lägger av när jag spelar!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skiit

Nån som kan rekommendera en ny processerfläkt eller nått som får ner tempen så at jag kan lira...

Jag rekommenderar Zalman 7000A-Cu för att den är tyst, billig och kyler bra. Väger ganska mycket med det e inga problem om du inte ska flytta runt datorn hela tiden ;). Det finns även en budget variant Zalman 7000A-AlCu som inte väger lika mycket, men har lite sämre prestanda. Jag tycker du ska satsa på Zalman 7000A-Cu, då sitter du säker med tempen.

Permalänk
Medlem

godagens

jag tror att ditt Nätagrigat inte årkar att driva allt du har i burken (Fläktar sluckar mycket ström) vad har du för nätagg ? men kolla även hur snabbt den snurrar det kan du göra i Bios (( MVH victor

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Japp. Maila dom och klaga. Lägg gärna till en orsak till att dom ska göra det snabbare än snabbt. Jag fick min trasiga processor tillbaks efter 3 dagar med motivationen "Jag ska på remedy!"

Hmm hur får man tillbaka en trasig processor

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
Hmm hur får man tillbaka en trasig processor

Man täljer en boomerang av den, och kastar.

Slutsats : Klaga, och säg att det är bråttom