Permalänk
Avstängd

vilken mp3spelare, liten, stort utrymme?

Hai

jag är på väg att köpa en mp3-spelare och vill ha en rätt liten alltså minst 2-3gb tänkte jag mig. Apple Ipod mini verkar ju perfekt förutom en irreterande sak att man inte kan föra över filer som man vill itan måste köra genom itunes visst är det säkert bra men jag vill kunna välja som jag vill. så nu undrar jag om någon kan tipsa om någon liknade ipod mini fast bättre.

Den här verkar ju rätt bra http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html

Annars finns creative muvo 4gb men har inte hört något om den?

Alltså alla med 512 minne går bort direkt för det är på tog för lite.

Sen har jag sett att onoff säljer någon philipsspelare som var liten men dock med 1.5gb men gick på 2 lök.

Någon som kan säga någon mer spelare?

Visa signatur

intel atholn64 klockad, moderkort. sappfire 9800xt, dvd brännare 16x , soundblaster 16 och ett fett nätaggregat på 1023 watt

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera MuVo² 4GB, bara att dra för att föra över filer.

Måste säga att archosen såg riktigt bra ut, undrar om den verkligen kan vara så bra och ha alla de funktioner som det står, skulle ju vara perfet då.

Visa signatur
Permalänk

Vad gäller ipod minin så är det bara musikfilerna som måste föras över med iTunes. Andra filer förs över som på ett vanligt usb-minne.

Jag valde själv mellan muvo2 4gb och ipod mini nyligen, och det slutade med ipod mini för den är en mkt coolare pryl. Muvon är ful och inte alls lika användarvänlig som minin, men den har bättre batteritid. Dock så måsta ipod mini införskaffas via ebay eftersom den inte släpps än på ett par månader i sverige och är slut i alla butiker i USA. Räkna med ca $280-$350 beroende på färg.

edit: philips-spelaren har bara usb 1.1, det tar alltså över en timme att fylla den =(. Räcker det med 1,5gb så skaffa isf muvo2 1,5gb för ca 2kkr.

Permalänk
Medlem

hm... man använder väl firewire för att flytta över filer till ipod mini eller går det med USB 2.0?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

det följer med både firewire- och usb2.0-kabel

Permalänk
Avstängd

Jo jag vet att vanliga filer kan flyttas hur som helst men jag giller just inte det om man ska typ kopiera in till polare och så går det ju ej. Itunes är säkert bra men som sagt jag skulle gärna haft möjligheten att göra som man vill sen vet jag inte om itunes finns till något annat os än win och mac os.

Nä 1.5 gb är för liten och ja usb1.1 är ju för slött.

Visa signatur

intel atholn64 klockad, moderkort. sappfire 9800xt, dvd brännare 16x , soundblaster 16 och ett fett nätaggregat på 1023 watt

Permalänk

då är det väl egentligen bara muvo2 4gb som passar dig. Om du inte ska gå på de stora HD-spelarna. Archos gmini är ju ganska najs faktiskt...även iriver ihp-120 verkar bra.

Permalänk
Avstängd

vet inte varför men jag gillar inte Muvo2 4gb kanske är det bara jag som fått för mig något. ihp-120 är ju inget den är för stor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är just integrationen med iTunes som gör att iPod Mini är så perfekt. Är ju väldigt enkelt att kategorisera låtarna i genrer, vilket nästan är ett måste om man snabbt ska hitta låtarna (skärmen är ju rätt liten och kan bara visa fem artister/album samtidigt när man bläddrar). Just operativsystemet är ju det som skiljer iPod Mini mot de andra spelarna (samt designen förstås), annars är det ju inga direkta skillnader. Men det är ju en fråga om vad man tycker är viktigt på en mp3-spelare.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

Hur laddar man Ipod mini och Muvo2 ?

Någon som har MuVo2/mini som kan kommentera hur batteritiden håller sig?

Jag är ute efter samma grej som trådsakaparen och har kollat lite. Det verkar som att Muvo2 är det enda allternativet i Sverige just nu, Rio Nitrus verkar jävligt nice faktiskt, men den finns väl än så länge inte med 4 gb i Sverige?

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Hur laddar man Ipod mini och Muvo2 ?

Någon som har MuVo2/mini som kan kommentera hur batteritiden håller sig?

Jag är ute efter samma grej som trådsakaparen och har kollat lite. Det verkar som att Muvo2 är det enda allternativet i Sverige just nu, Rio Nitrus verkar jävligt nice faktiskt, men den finns väl än så länge inte med 4 gb i Sverige?

iPod Mini laddas med Firewire eller USB2, tror att Muvo2 laddas med USB2 (har svårt att se att dom använder Firewire).
iPod Minis batteri håller typ 10 timmar (vet inget om Muvo2).

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

Till muvon får du med en laddare som till vilken mobil som helst. Det går även att ladda den genom USBn. Batteritiden har jag inte riktigt full koll på eftersom jag inte testat att ha spelaren på í 14h sträck. Tror batterierna på min räcker lite mindre beroende på att jag driver mina Sennheiser HD497 också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du får givetvis köpa vilken du vill, men ditt resonemang för att en ipod mini inte duger håller inte
jag använder ephpod för att dra över låtar på den. ephpod (3.5mb) har jag även dragit över på ipoden så om jag skulle vilja dra låtar från nån kompis så pluggar jag bara in ipoden, installerar ephpod och drar låtarna. väldigt lätt/snabbt/smidigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas18z
Jo jag vet att vanliga filer kan flyttas hur som helst men jag giller just inte det om man ska typ kopiera in till polare och så går det ju ej. Itunes är säkert bra men som sagt jag skulle gärna haft möjligheten att göra som man vill sen vet jag inte om itunes finns till något annat os än win och mac os.

Nä 1.5 gb är för liten och ja usb1.1 är ju för slött.

Som tidigare nämnt behöver du inte använda just iTunes. Vad gäller att du inte kan kopiera dina låtar till en annan dator; det finns minst en handfull Windows-program som klarar det, tex Ephod, XPlay och iPod Agent. Du kan spara programmet på din iPod och sedan köra det på den andra datorn. Det är mycket möjligt att det finns program med samma funktion även till Linux.

Jag vill inte uppmuntra till spridning av skyddat material, men SharePod gör exakt det du är ute efter:
http://www.ipodlounge.com/downloads_windows_comments.php?id=2...

Permalänk
Avstängd

Men säg så här jag tar över ipoden till skolan jag vill kunna ladda ner lite låtar där och dra hem dom och dom kör NT 4 med sp6 och man har inga rättigheter att installera program det kommer upp något sånt medelande när man försöker installera. Eller alla polare vill inte att man håller på och installerar skit på deras datorer. I ett sådant läge vill jag har typ att den dyker upp som en enehet och man kan föra över fram och tillbaka som man vill! Men sitter jag hemma och meckar kan jag tänka mig ev itunes. Men som sagt jag vill kunna välja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en gemini 220 för att man kunde överföra sina bilder från cf kort, bra och ha på semsetern + att det är en mp3 spelare, liten och snygg. Här är nåra recensioner om gemini...

http://www.mobilemag.com/content/100/335/C2564/

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1524468,00.asp

http://www.tomshardware.com/firstlook/20040226/

http://stephenvoss.com/Gmini220/

Visa signatur

bää

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas18z
Men säg så här jag tar över ipoden till skolan jag vill kunna ladda ner lite låtar där och dra hem dom och dom kör NT 4 med sp6 och man har inga rättigheter att installera program det kommer upp något sånt medelande när man försöker installera.

Dra över låtarna till iPoden som helt vanliga filer. När du kommer hem lägger du i lugn och ro in dom på din dator. Sedan är det bara att dra dom till iTunes och synka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KristianB
Dra över låtarna till iPoden som helt vanliga filer. När du kommer hem lägger du i lugn och ro in dom på din dator. Sedan är det bara att dra dom till iTunes och synka.

hmm ja men jag kan inte lyssna på dessa på vägen hem men ja okej det är ju bra om det går att göra så. Men sen har jag hört från någon polare att typ itunes fick något fel och började radera alla hans låtar jag tänker mig när man installerar om eller byter dator

Visa signatur