Permalänk
Medlem

jag har en kiss dp 1500 som jag tycker fungerar fint, allt var bättre än jag trodde, jag rekomenderar den starkt, förstår inte varför folk har klagat så mkt...:)

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lv_88
förstår inte varför folk har klagat så mkt...:)

KiSS hade som sagt ganska stora problem med mjukvaran från början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag har tystat ner min xbox, genom att montera varistorer och strypa fläktarna.

Det finns ju bara 1 fläkt i Xbox'ar, förutom den första versionen som hade 2...om du har den första kan jag förstå att du tycker den låter mycket

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
För att göra Kiss 1000 regionsfri kolla här: http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php?select=KiSS+DP-1000 [/edit]

Har någon testat detta så det verkligen funkar för isåfall tar jag nog och köper KiSS-spelaren

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Jag ska testa imorgon, men jag har hört om från flera stycken som har kört "hacket" utan problem.

Man kommer helt enkelt in i service-menyn, och därifrån är det bara att stänga av 'regionerna'.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag ska testa imorgon, men jag har hört om från flera stycken som har kört "hacket" utan problem.

Man kommer helt enkelt in i service-menyn, och därifrån är det bara att stänga av 'regionerna'.

har du testat än?

den stödjer inte DVD-RAM skivor vad är det för några skivor?

jag kanske tjötar men jag hittar banne mig inte någonstans dä det står att KiSS dp-1000 stödjer AC3.

Men det lutar nog åt KiSS har lite net-on-net fobi, så jag kollade lite på pricerunner och hittade följande

http://www.pixmania.com/se/se/33700/art/DVD-spelare/DVD_spela...

500spänn billigare än de flesta butiker(b.l.a Dvdmannen,datorbutiken.com), är det någon som handlat någonting härifrån? en femhundring extra är alltid skönt kan man köpa 100pack cdr skivor och bränna ut en jävla massa filmer på:)

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
har du testat än?

den stödjer inte DVD-RAM skivor vad är det för några skivor?

jag kanske tjötar men jag hittar banne mig inte någonstans dä det står att KiSS dp-1000 stödjer AC3.

Men det lutar nog åt KiSS har lite net-on-net fobi, så jag kollade lite på pricerunner och hittade följande

http://www.pixmania.com/se/se/33700/art/DVD-spelare/DVD_spela...

500spänn billigare än de flesta butiker(b.l.a Dvdmannen,datorbutiken.com), är det någon som handlat någonting härifrån? en femhundring extra är alltid skönt kan man köpa 100pack cdr skivor och bränna ut en jävla massa filmer på:)

Jag köpte en digitalkamera ifrån pixmania för lite mindre än en månad sedan, skickades på 32timmar via dhl ifrån paris, direkt till dörren hemma

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
har du testat än?

den stödjer inte DVD-RAM skivor vad är det för några skivor?

jag kanske tjötar men jag hittar banne mig inte någonstans dä det står att KiSS dp-1000 stödjer AC3.

Har inte testat att göra den regionsfri, tyvärr. Men jag kan garantera dig att den stödjer AC3. Alla de nya releaserna släpps ju med det formatet, och det fungerar utmärkt. Underbart surroundljud.

Edit: Sökte lite snabbt, och hittade bekräftelse på att den stöjer AC3 bl.a. här:
http://kiss.veracomp.pl/produkt.php?id_produktu=1000&id_dzial...

Och åter igen, tänk på att många texter ute på nätet skrevs då KiSS fortfarande hade problem med firmwaren till sina spelare. Kolla villken version texten/recensionen gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är själv i köptankar inför en divx/xvid-kompitabel dvdspelare och de jag tittat på än så länge är lumatron 1020 och centrum gemini340(tydligen samma som 332 i nytt skal)

Jag har även hört goda ord om de två spelare samsung lanserat idag, DVD-P244 och DVD-P245, båda av samma hårdvara, verkar bara vara en display på senare som skiljer dom åt. Dom ska klara divx, men jag väntar än på information om den klarar alla divx, även AP samt xvid. Vore trevligt om man fick regionsinfo om den med.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte revidera tråden, så den kanske har nämnts, men jag har läst mycket gott om lite-ons divx-spelare. Men den verkar ha dragits tillbaka från marknaden?

Visa signatur
Permalänk

Jag rekommenderar er att vänta till dess att Pioneer kommer ut med sin nya serie, som kommer att innehålla DivX/XviD stöd..Bör komma ut nu till sommaren..

http://www.hjemmekino.no/news/article.asp?id=117

Visa signatur

Daily

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig, när jag var på coop forum idag så blev det en lumatron 1020, det var den sista på hyllan så det gav mer klåda i fingrarna att bara se den. Än så känge har den käkat allt ja stoppat i den, men jag vet inte vad det är för föromat på divx/xviden jag petat i.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
Läste att KiSS DP-1000 inte är regionsfri, den har region 2. VAd menas egentligen emd det att den bara kan spela DVD gjorde för sverige? Har sett att man kan göra spelaren regionsfri hur? och vad kostar det?

finns en meny där du ställer in region=All eller vad det nu va... gjorde det samma dag jag kopplade in min kiss dp-1000, sen dess har jag inte behövt ju. Kosta gratis...

FREDDY: Va med på att spelaren är onormalt djup bara..

Permalänk

Varför ska man ha en DVD spelare som klarar networkstreaming från PC:n e de inte då lika bra att spela från datorn direkt med tv-outen??

Permalänk
Medlem

s.c.i.s.i hur kan du påstå att AC3 ger bättre ljud än de flesta dolby 5.1 dvd.
låter ju hur tanigt som helst! kanske lite bättre än pro logic 2 då men det var fan inte bra!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
s.c.i.s.i hur kan du påstå att AC3 ger bättre ljud än de flesta dolby 5.1 dvd.
låter ju hur tanigt som helst! kanske lite bättre än pro logic 2 då men det var fan inte bra!!!!!

AC3-stödet på KiSS-spelarna är underbart. Om det låter dåligt för dig, beror det förmodligen på kasst AC3-stöd i din surround-förstärkare, eller så har du helt enkelt tittat på kassa rippar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur vet jag att jag har kass AC3 i förstärkaren?? och förresten så är kiss de bästa dvd spelarna. Själv har jag en dp500 hittar absolut inga nackdelar med den!!! inte en enda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
hur vet jag att jag har kass AC3 i förstärkaren?? och förresten så är kiss de bästa dvd spelarna. Själv har jag en dp500 hittar absolut inga nackdelar med den!!! inte en enda

Jag vet ju inte, gissar bara, då AC3 ljuder finemang med min utrustning. KiSS-spelaren använder jag bara för divx/xvid, då jag har en Pioneer av betydligt högre klass, och just därför kan jag påstå att AC3 från KiSS låter i samma klass som DD5.1 från Pioneeren, villket är väldigt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej jag får titta lite mer på det där med AC3 tyckte det låt konstig när du sa at det låt bättre!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har dom haft länge de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Har dom haft länge de

Ja, har jag sagt något annat? Ville bara tipsa om en spelare...

Permalänk

Pioneers DV-575 sade Pioneer skulle vara riktigt suverän. Den skulle innehålla samma videodel som hmm. DV757 var det kanske... Spelaren som hade den videodelen låg iallafall på 16 000:- när den släpptes för ett par år sedan.

Så det är underbar kvalitet. Nu återstår bara att kolla upp om den är firmware-uppgraderbar, om den klarar subs och om den tar XViD och det som hör till. Sen slår man till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzgar
Köpte nyligen en Centrum Geminy ,som fungerar utmärkt, men den finns dock en hake.
Den klarar inte av röliga menyer Har man det får man nöja sig med att spela endast det första kapitlet-resten av skivan går ej att spela av i 24 fall av 25.
Dessutom är den allergisk mot etiketter, här är det spritpennan som gäller.

Vad menar du med att den inte klarar av rörliga menyer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har undersökt lite granna och tänkte tipsa om att det går att köpa en NorthQ 5000 på kylning.com för 750:- just nu (920:- inklusive frakt och PF)

Direktlänk

Det står visserligen att det är ett demo-ex - men jag tvivlar jag köpte denna och fick hem ett exemplar som var helt ny och orörd i kartong - jag misstänker att de säljer ut lagret med gamla exemplar. De kan inte sålt så bra tidigare med tanke på att de kostade 1695:- samtidigt som man har kunnat köpa Centrum för 995:- på NetonNet

Däremot är det inte sagt att det är det bästa köpet man kan göra.

Nästan alla nya DivX-spelare (från Philips, Pioneer, JVC mfl) bygger på chipset från Mediatek - jag misstänker att det inte skiljer så mycket mellan dessa spelare. Det bästa köpet kanske då är Lumatronen på Coop Forum för 995:- som också använder Mediatek.

Det verkar vara det "modernaste" DivX chipset just nu.

Jag har däremot alltid velat ha en spelare med chipset från SigmaDesigns (KISS, NorthQ) pga det är det enda chipset som hanterar långa filnamn:

Bilden är länkad härifrån sweclockers som testade NorthQ 5000 för ca 1 år sedan:

Testet

Sedan gjordes en uppdatering när en ny firmware släpptes:

Uppdateringen

Tyvärr har testaren problem med DVD-uppspelning efter firmware uppdateringen - något som även jag hade - men upptäckte att det hade med regionsinställningarna att göra - efter lite omställning fungerar DVD-uppspelning perfekt.

Det blev inget vidare betyg för NorthQ i testet - men de bristerna som påpekas har åtgärdats med senare firmware.

Jag tror definitivt att KISS spelare är bättre än NorthQ - men i dagsläget går det inte att köpa en KISS-spelare lika billigt som övriga spelare som jag nämnt (under 1000:-)

NorthQ-spelaren klarar Xvid och DivX 4 o 5 galant - DivX 3.11 ser ut att gå bra till en början men visade lite "hack" när jag tittade på en hel film.

Den har progressiv scan, klarar .srt subtitles, filer och mp3 i mappar, ac3-ljud mm

Den klarar dock inte wma och ogg-vorbis ljud - något som KISS (med samma chipset) klarar. Det innebär att det borde vara möjligt att det kan komma i framtida firmware.

En varning dock: spelaren jag fick från Kylning.com tillhör en tidig serie (serienummer som börjar mp10xxx) som endast har 2Mb flash minne. Senare modeller (med högre serienummer) har 4Mb flash minne och kan hantera större firmware uppgraderingar.

Jag har dock hittat "special-firmware" på nätet som ger min spelare samma funktioner som de med 4Mb flash minne

Ett alternativ är att köpa NorthQ 5001 från komplett.se här som är modellen med DVI-utgång - då får man garanterat 4Mb flash.

Men de som köper den gör det främst för att koppla in DVI-utgången med lämplig Projektor eller plasma-TV - inte för att få DivX-funktionen (den får de "på köpet")

Oj vad långrandig jag blev

Permalänk

misstänker att kiss-600 blir en bra spelare, dock kommer jag själv att tjacka en pioneer dv575.

Permalänk
Medlem

Låter båda två som bra spelare - Pioneeren verkar bygga på Mediatek chipset.

En annan spelare som kommer inom kort som verkar bli riktigt bra är Momitsu V880N:

http://www.momitsu.com/dvd_880nspec.html

Den bygger (liksom KISS-600) på Sigmadesigns nya chipset 8620.

Permalänk

ja, den är nog ett bättre köp än kiss600... den hade ju dvi å grejjer vilket kiss saknar.

Permalänk
Medlem

Kan ju bara passa på att tipsa om att NetonNet har sänkt priset på sin Centrum Gemini 340 till 799:-

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56382

Men personligen så gillar jag inte den spelaren - NorthQ 5000 är "roligare" - i min mening.