Kyla grafikkort med WATERCHILL KIT KT03-L20 ENTRY?

Permalänk
Medlem

Kyla grafikkort med WATERCHILL KIT KT03-L20 ENTRY?

Hej, någon som vet om det går att använda det kitet för ett grafikkort? Nvidia 6800 eller x800 är de möjliga kandidaterna. Finns det plats att fästa blocket med artic silver adhesive? Eller nåt annat vettigt sätt? Har kollat länge nu efter bra kylning till mitt nya grafikkort som jag kommer köpa snart, om detta skulle gå så tycker jag det är ett bra pris, men om jag måste köpa ett annat block för 300 så blir det genast för dyrt imo. 1000 är typ gränsen.

http://kylning.com/info.php?products_id=474

Permalänk
Testpilot

Det där blocket är för processorer inte för grafikkort. Men det kanske går att använda det på grafikkort om man moddar lite och spänner fast det med typ buntband.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Fästningen är inga problem, använder artic silver thermal adhesive för det, men jag undrar om det finns plats, så det inte är några prylar ivägen.

Permalänk
Medlem

plats .... va tror du ??? har du kollar hur stor kylningen är på dom grafikkorten

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
plats .... va tror du ??? har du kollar hur stor kylningen är på dom grafikkorten

Nu när du säger det så Slår nog fan till, borde ge utmärkt kylning, och tyst ^__^.

Permalänk
Medlem

Good for you mate ... men köp även med lite flänsar till minnena om du ska klocka

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

du får köpa ett grafikkylblock separat. Värmeledande lim är inte att tänka på.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
du får köpa ett grafikkylblock separat. Värmeledande lim är inte att tänka på.

? Varför det? Värmeöverföringen är helt ok, något sämmre än artic silver 5, men inte dålig på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Det negativa med limmet är ju att det inte går att få bort sen. Så om grafikkortet går sönder så går det inte att skicka in på garantin.

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jo då, man blandar 40% frädigblandat AS Thermal adhesive, 60% vanligt artic silver. Ger lite bättre värmeöverföring än bara thermal adhesive, och går att få bort om man värmer upp till ~50 grader, vilket inte är så svårt, sitter altså bra men inte som berget. Sen tar man bort resterna med kemiskt ren bensin alt. aceton och rakblad.

Permalänk

finns det inte risk att GPU:n når 50 grader och skiten lossnar?

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk

small, blocket är ganska tungt och hänger ned från gfraffekortet, alltså tyngdkraften kommer att dra i blocket från kortet. Och för att få högsta kylningseffekt så ska man ha högt tryck emellan kylblock och kort, inte tvärtom som det blir i det här fallet. Jag vill även tillägga att adhessiven faktiskt inte är särskilt bra, varken i överföringsförmåga eller i fastsättningsförmåga så jag ser verkligen inte en enda anledning att välja adhessive framför en RIKTIG fästningsanordning, speciellt då det finns flera billiga tillgängligt.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
small, blocket är ganska tungt och hänger ned från gfraffekortet, alltså tyngdkraften kommer att dra i blocket från kortet. Och för att få högsta kylningseffekt så ska man ha högt tryck emellan kylblock och kort, inte tvärtom som det blir i det här fallet. Jag vill även tillägga att adhessiven faktiskt inte är särskilt bra, varken i överföringsförmåga eller i fastsättningsförmåga så jag ser verkligen inte en enda anledning att välja adhessive framför en RIKTIG fästningsanordning, speciellt då det finns flera billiga tillgängligt.

Ok, men då blir det ju att lägga ytterligare 300 på ett GPU block, börjar bli svårt att försvara priset då, aja får se hur jag gör.

Minimiser "finns det inte risk att GPU:n når 50 grader och skiten lossnar?"

Nja, det går att få bort då, men det kräver lite jobb

Permalänk
Medlem

Fästa ett kopparblock på ett grafikkort uppochner med värmeledande lim.... Vad tänker folk med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Fästa ett kopparblock på ett grafikkort uppochner med värmeledande lim.... Vad tänker folk med.

Hjärnan förmodligen, om man har rätt blandning så håller det hur bra som helst, inte en chans att det skulle rammla av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Small
Hjärnan förmodligen, om man har rätt blandning så håller det hur bra som helst, inte en chans att det skulle rammla av.

Roligt att skrapa bort resterna från kärnan sen om man ska ha bort skiten. Och tänk om man skulle råka dra med hela kärnan på grafikkortet? Ojdå...

Permalänk

just den kärnan är väl inte så satans billig heller för den delen...

Permalänk
Medlem

Nej men det går inte att byta GPU

Plus att om det händer joppepoppe så kan du säga adjö till din garanti

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

nä precis. den är satans dyr det grafikkortet med en sådan kärna. (NV40 eller R320 eller vafan den heter... )