Permalänk
Medlem

AWP Delayen

hej är det nån som vet hur man får bort Delayen på awp:n vore jävligt schysst om ja fick veta det

mvh

mackan

Visa signatur

Eziquel

Permalänk
Avstängd

går inte. vi får hoppas den försvinner iom nya uppdateringen som ska komma nästa vecka.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Testpilot

Vadå hoppas? jag tycker det är helt perfekt som det är nu.
Fast det har ioförsig redan tagits upp i en tråd som kom just efter fördröjningen lagts till.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Den kommer inte att försvinna ...
De ser på den som på samma sätt som bunny jump..
Många vill ha det men det är en exploit så den ska bort..

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

Kul att du skriver vilket spel du pratar om.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Det är ju en helt underbar ändring.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Skit tråkigt. Tack vare det så spelar jag fortfarande 1.5

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

1. Den går inte att få bort.
2. Ja den är kass, den är helt ologisk eftersom... ja delay på å zooma? ja det säger ju sig självt.
3. Hoppas att den försvinner, för antalet AWP-campers har verkligen inte minskat (Som var tanken med delayen)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
1. Den går inte att få bort.
2. Ja den är kass, den är helt ologisk eftersom... ja delay på å zooma? ja det säger ju sig självt.
3. Hoppas att den försvinner, för antalet AWP-campers har verkligen inte minskat (Som var tanken med delayen)

Va fan, tänker bara steam killarna på Public spelar, dom som spelar matcher då =)?

Ska dom sitta å vänta på den dryga delayen eller.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur lång är delayen när man zoomar?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

AWP. Inte många som fattar vad du menar.
Forum = ej chatt med kompisar.

Visa signatur

Compucase Miditower CI-6A21-svart || 2x120mm enermax || p4 2.6c@3.4ghz || Zalman ZM-7000A-CU || Abit Ic7-Max3 || 2x 512mb Adata Vitesta pc4000@524mhz ddr || 2x 160gb seagate barracuda sata 8mb || HIS 9800 pro IceQ(452/372) || Nec nd 2500 || Audigy 2 || 6752 dmark 03 || 19014 3dmark 01 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

När en krypskytt bestämmer sig för att sätta sitt öga i siktet så händer det inte automagiskt i ljusets hastighet om du nu tänkte det.

Permalänk
Medlem

Muahaha klart delayen ska vara kvar! Jag kan riktigt se hur alla som sitter o snajpar riktigt gråter över det

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hur lång är delayen när man zoomar?

2sek ska den ligga på. =/

Permalänk

Ja ställa in zoomen på ett riktigt långdistansgevär tar, som redan sagt, inte en nanosekund precis. Delayen är väl ett steg i rätt riktning för CS kanske? Själv tycker jag delayen är bra då det blir en större utmaning att använda AWPn.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Själv tycker jag delayen är bra då det blir en större utmaning att använda AWPn.

varför blev det en större utmaning?
blev bara allmänt jobbigt med delayen inget annat. =/
moi thinks

Permalänk
Keeper of the Bamse

Folk som kan svara på frågan vet ju vad en AWP är. Nu när ni vet att det är CS; hur fixar man det då? va? va?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som tycker att det är overkligt med en delay - det finns ju en drös andra grejer som är mer overkliga i cs. t.ex att man kan bli skjuten i knät och springa vidare utan vidare osv. osv.
Sen som Neco (med flera) säger så "När en krypskytt bestämmer sig för att sätta sitt öga i siktet så händer det inte automagiskt i ljusets hastighet om du nu tänkte det." Dock tycker jag att 2 sekunder är lite segt

Permalänk

Jag tycker dom kan ta bort AWPn helt så alla börjar köra med scouten, den är mycket coolare

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiMP
Ni som tycker att det är overkligt med en delay - det finns ju en drös andra grejer som är mer overkliga i cs. t.ex att man kan bli skjuten i knät och springa vidare utan vidare osv. osv.
Sen som Neco (med flera) säger så "När en krypskytt bestämmer sig för att sätta sitt öga i siktet så händer det inte automagiskt i ljusets hastighet om du nu tänkte det." Dock tycker jag att 2 sekunder är lite segt

Jag är hysteriskt oinsatt i hur det fungerar i verkligheten, men man tycker att siktet ska behöva kalibreras lite beroende på avstånd, vad vet jag.

Men två sekunder är nog rätt berättigat endå, tacka vet jag Urbanterror där man kan springa runt med elefant-dödar-vapen och zooma+skjuta på ingen tid alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caster

Om du inte fattar, så är du uppenbarligen inte insatt och kan därmed inte bidra med något viktigt....

däremot fattar jag inte vilken delay de snackar om har inte märkt något när jag lirat

Permalänk
Medlem

Delayn kommer bara när man byter från awm till tex pistol sen tillbaks. Skjut vanligt och håll inte på att byta vapen så märks den inte ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Delayen , är som ReDog säger ett sätt och få bort fastswitch buggen med awp / kniv/pistol.

Och det är ju underbart , slippa att folk skjuter // pistol // skjuter // pistol // skjuter , ja med skjuter så är det skjuter med awp

Så nu är inte awpn lika överjävligt bra , vilket är gott.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Ta bort delayen ffs, verkar som dom försöker göra spelet mer "Noob-vänligt" hela tiden

Permalänk
Medlem

Tycker delayen är bra, gör det lite lite svårare att använda AWPn, plus att fastswitch-buggen inte kan utnyttjas som sagt. Dock förstår jag inte riktigt varför folk klagar så mycket, tog mig ett par minuter att lära mig hantera delayen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalite
Ta bort delayen ffs, verkar som dom försöker göra spelet mer "Noob-vänligt" hela tiden

På vilket sätt gör ännu ett specifikt sätt man måste hantera ett vapen på, spelet mer "noob-vänligt"? Är ju snarare tvärtom.

Men man hur ju iofs hört det där i drygt fyra år. Förändringar som vissa inte gillar "är för noobs", "detta har förstört hela spelet", "tacka vet jag version <insert version beta 5 - 1.5 here>, den bästa innan alla noobsen kom".

Permalänk
Medlem

Delay? 2 sek? Jag spelar inte cs så mycket längre, och när jag gör det så använder jag så gott som alldrig awp, men jag har då inte märkt av någon delay när man switchar mellan pistolen och awpn mellan skotten

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caster

sedan du var en blötfläck i din pappas kalsong så har awp alltid varit ett vapen i CS..

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
När en krypskytt bestämmer sig för att sätta sitt öga i siktet så händer det inte automagiskt i ljusets hastighet om du nu tänkte det.

Det tar inte 2 sekunder heller..
Dessutom borde det inte vara samma på alla vapen? Om man inte skjuter ifrån höften dvs.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Det tar inte 2 sekunder heller..
Dessutom borde det inte vara samma på alla vapen? Om man inte skjuter ifrån höften dvs.

Vilka vapen tänker du på då?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Jag tycker dom kan ta bort AWPn helt så alla börjar köra med scouten, den är mycket coolare http://www.fz.se/forum/images/smiles/new_s2.gif

Ja scouten är sjukt skön o köra med! Jag körde hellre scout än awp redan innan delayen fanns ;>

Visa signatur

hädelse!