Permalänk
Medlem

Behöver kall låda!

Tjena, jag är ny, så lipa inte om det redan tagits upp!

Jag producerar musik och ser därmed till att hålla min dator så modern som möjligt hela tiden. Just nu rullar jag en P4 3.2:a i 3,5GHz och det har funkat fint tills på senare tid, när jag petat i fler hårddiskar, kontrollerkort etc. Nu har jag kylproblem. Processorn idlar på 53c och toppar, ja, egentligen på 75, när datorn säger ifrån. Jag har beställt ny CPU-fläkt med tillhörande fläns och kylpasta (tog den jag fann vara mest rekommenderad på internet; en Gigabyte 3D Cooler).

Till problemet då, övrigt hårdvara är också för varm, minnen och hårddiskar primärt. Därför vill jag nu byta ut min relativt diskreta och tja, inte speciellt bra chieftec-låda till något bättre, något som kyler som fan. Ljudnivån är inte speciellt viktig, kylningen är det enda jag bryr mig om. Jag har dreglat över TT:s Tsunami, men den kommer fan aldrig, leveransdatumet skjuts fram hela tiden. Jag behöver låda nu, liksom! Det är synd att allt övrigt i TT:s sortiment är så jäkla butt ugly, för de har i stort sett allt jag behöver, men som sagt, det skär i mitt gamla designerhjärta att titta på de där fula lådorna, jag vill att det ska se bra ut i studion också.

Så, kom igen nu, visa vad ni kan i ämnet! Leta fram en låda med bra HD-kylning, bra flöde genom lådan, gärna en fläkt i sidan över gfxkortet/cpun, men inget krav. Priset spelar ingen roll. Även om det finns någon bra extrautrustning (extra-fläktar, fan controllers etc) till lådorna ni rekommenderar, skriv med dem också!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Kolla på Lian Li PC70
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=311&session=5c84523...

Det är ett fint chassi, jag har pc75b vilket är nästan samma sak fast svart. Men köp från jmedata.se (?) det är mycket billigare i alla fall. Det var det i alla fall när jag köpte

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

ganska fin men irriterande med 80mm fläktar... annars så har väl silverstone släppt en ny med dubbla 120 i insug och en 120 som utblås fast kommer inte i håg vart jag såg den...

Visa signatur

P4C800 Deluxe - P4E 2.8@4 ghz(maxning) 14x285.4 - 2x512 Adata ddr 400 - Ati Radeon 9800 se - 2x160gb Sata -

Permalänk
Medlem

Jo men har bryr ju sig inte om ljudnivån då 4*80mm inte är dåligt utblås precis samt 2*80mm insug

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1203&session=5c8452...

Möjligen? Finns i billigare varient fast silver.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Vattenkylning?

För övrigt, jobbar du med ljud borde du väl vilja ha en stabil och tyst dator utan emi?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1203&session=5c8452...

Möjligen? Finns i billigare varient fast silver.

det chassit är inte bra! dålig kylning vassa kanter osv...
dåligt rack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Vattenkylning?
För övrigt, jobbar du med ljud borde du väl vilja ha en stabil och tyst dator utan emi?

Jag jobbar helt digitalt, så volymen på datorn har ingen betydelse

// Jezper

Permalänk

köp VapoChill så får du minusgrader i lådan:)

Permalänk
Medlem

Det mest eftersträvansvärda vore ju en stor låda där det inte blir så trångt mellan prylarna.