Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Njae.. De visste ju att sojs var dupade till förbannelse så WE gör att folk gör sig av med alla (eller väldigt många) dupade sojs.

Det är iofs sant. Är duping fixat nu förresten?

Permalänk
Medlem

http://strategy.diabloii.net/news.php?id=505

rekommenderas starkt.Tar lätt allt i act fyra med /players 8 har 17 resist och 9 holy shock. Har inte kommit längre men jag skadar 30-1300 och det stiger rätt stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
http://strategy.diabloii.net/news.php?id=505

rekommenderas starkt.Tar lätt allt i act fyra med /players 8 har 17 resist och 9 holy shock. Har inte kommit längre men jag skadar 30-1300 och det stiger rätt stadigt

Låter intressant den där faktiskt

Permalänk
Medlem

Någon som har en Harlequin Crest som ligger o skräpar så att jag kan få byta till mig den lite billigt?

Permalänk
Avstängd

jag har en massa grejs som ligger och skräpar ex. enigma ds.. har lagt ner diablo nu är bara inne och uppdaterar gubbarna så de inte expajrar.

Visa signatur

!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Någon som har en Harlequin Crest som ligger o skräpar så att jag kan få byta till mig den lite billigt?

Du kan få en så fort jag hittar en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av B4mse
jag har en massa grejs som ligger och skräpar ex. enigma ds.. har lagt ner diablo nu är bara inne och uppdaterar gubbarna så de inte expajrar.

Free?
Eller så jag kan använda sakerna så slipper du logga in hela tiden ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Du kan få en så fort jag hittar en.

Åh, tack! Mitt acc är Ozzit

Permalänk
Medlem

B4mse, varför inte mata de hungriga swecarna? Tävling eller något kanske.

Donar Fear: Vad jag har hört finns det en liten risk att annihilus inte droppas varje gång. Vet inte hur många % det rör sig om, men anar att den är ytterst liten..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
B4mse, varför inte mata de hungriga swecarna? Tävling eller något kanske.

Donar Fear: Vad jag har hört finns det en liten risk att annihilus inte droppas varje gång. Vet inte hur många % det rör sig om, men anar att den är ytterst liten..

Den droppas alltid, fick en själv för 3 minuter sen :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Okej, då var det lösa rykten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Denna hade jag på min paladin innan jag la av med D2...Nu är den droppad och i händerna på en okänd ägare...

Edit: Ladder, och jag gav en Ist för den...

Visa signatur

¨
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem

Lustig pryl.

Visa signatur

Permalänk

Har Meteor en gömd fire duration som ökar per level eller? Det står inget om den i Arreat Summit men jag märker ju att den finns.

Förresten, min Meteorb-sorceress är level 36 nu. Hon börjar bli riktigt mäktig, hon dödade Normal-Baal på en halv minut, jag tror hon behövde en potion. Sånt imponerar på mig

Förresten, funkar Find Item med magic find?
Isåfall, eller i vilket fall som helst, även om det inte stämmer, vore inte en Find Item-barbarian en väldigt värdefull sak? Han kan ju använda Find Item på champions och unika minibossar!

EDIT: En till fråga förresten. Vad är det egentligen för barbar som står och hoppar på Arreat Summit-sidan?
http://www.battle.net/diablo2exp/

Permalänk
Medlem

heheh jag har 4 själv nu ;P
öhum, bara undrar, spelar alla här sc eller...??
ska lägga ner diablo snart, så vill bara veta om jag ska annonsera ut gamet jag droppar allt i här eller inte

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Messer
heheh jag har 4 själv nu ;P
öhum, bara undrar, spelar alla här sc eller...??
ska lägga ner diablo snart, så vill bara veta om jag ska annonsera ut gamet jag droppar allt i här eller inte

Ja gör det gärna, vad spelar du btw?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Har Meteor en gömd fire duration som ökar per level eller? Det står inget om den i Arreat Summit men jag märker ju att den finns.

Förresten, min Meteorb-sorceress är level 36 nu. Hon börjar bli riktigt mäktig, hon dödade Normal-Baal på en halv minut, jag tror hon behövde en potion. Sånt imponerar på mig

Förresten, funkar Find Item med magic find?
Isåfall, eller i vilket fall som helst, även om det inte stämmer, vore inte en Find Item-barbarian en väldigt värdefull sak? Han kan ju använda Find Item på champions och unika minibossar!

EDIT: En till fråga förresten. Vad är det egentligen för barbar som står och hoppar på Arreat Summit-sidan?
http://www.battle.net/diablo2exp/

blev fryst hela tiden så det tog säkert två-tro minuter att döda honom även fast jag skadar 30-3000 Blev väldigt förvånad då jag dödade hans minions direkt när dom spawnade pga areaeffecten på holy shock. Men metoersorc har inte dödat Baal ännu men i cowlevel regerar den!

Permalänk

Tjo!

Skulle någon vilja vara den vänliga själen att skriva ner var man får mest XP vid vilken lvl,
ex:
lvl..................plats
1-10..............act1
11-20.............act2
osv.

(Minns även att det fanns en sådan guid på diabloii.nu men jag kan inte hitta den, det verkar som om de har stängt vissa avdelningar :/)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Tjo!

Skulle någon vilja vara den vänliga själen att skriva ner var man får mest XP vid vilken lvl,
ex:
lvl..................plats
1-10..............act1
11-20.............act2
osv.

(Minns även att det fanns en sådan guid på diabloii.nu men jag kan inte hitta den, det verkar som om de har stängt vissa avdelningar :/)

1-20 levla i act1-2 i 8 spelar games, bli boostad och döda ancients, 21-25 i cow, 25-40 baalruns norm, 41-60 baalruns nm, 61+ baalruns hell.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

hehe woops, glömde nämna, jag e hc 4 life ;P
swejihad, ett tips kör a1 lvl 1-13 typ sen kör du tristramruns till lvl 17-18..mkt roligatre o bättre exp än att kuta sewers eller nåt sånt skit

Visa signatur

§

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

1-20 levla i act1-2 i 8 spelar games, bli boostad och döda ancients, 21-25 i cow, 25-40 baalruns norm, 41-60 baalruns nm, 61+ baalruns hell.

Ok tack.
En till fråga, innan 1.1 kom fans det något som heter bloodrun, har det helt dött ut eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag springer runt på palyer8 hela tiden. dödade Baal på 41 utan att ha sått still nånstans och levlat

Permalänk
Medlem

Det där bloodrun har jag aldrig förstått eller spelat. Är det när man gör alla uppdrag eller vadå?

Visa signatur

Permalänk

Nej, man åker till första WPn i akt5 och springer sen hela vägen tillbaka till staden (och dödar alla mosnter i sin väg), man fick grymt mycket xp. Kommer dock inte ihåg vid vilka lvls man skulle göra det.

Visa signatur

Permalänk

Annars tycker jag isgrottorna ger helt sjuk xp och bra prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok tack.
En till fråga, innan 1.1 kom fans det något som heter bloodrun, har det helt dött ut eller?

Jepp, samma som med cowruns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Det där bloodrun har jag aldrig förstått eller spelat. Är det när man gör alla uppdrag eller vadå?

Man tar frigid highlands wp'n och springer ner till staden, fast nu i 1.10 är det bara baalruns som spelas.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Varför dog cowruns och bloodruns ut?

Cowruns som var så roliga och man kunde ju hitta massa skojit där, kanske inte det bästa men relativt roliga saker...

Edit: kom på ytterligare en sak, är light storm något bra att satsa på (ska även satsa på blizzard, es och alla dess synenergier)?

Visa signatur

Permalänk

minns först när 1.10 kom, då var det i princip omöjligt att döda kossor i hell plus att man knappt fick någon exp när man väl dödat några så det var vel antagligen därför cowrun dog ut...

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför dog cowruns och bloodruns ut?

Cowruns som var så roliga och man kunde ju hitta massa skojit där, kanske inte det bästa men relativt roliga saker...

Edit: kom på ytterligare en sak, är light storm något bra att satsa på (ska även satsa på blizzard, es och alla dess synenergier)?

Sats på ren cold sorc istället, bara slöseri att blanda, tycker jag iaf.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Hur gör han med monster som är coldimmuna då?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

Cowruns dog ut för att kossorna gör mer skada, har mer liv, ger mindre exp och tappar sämre saker än förut.

Bloodruns dog ut för att det inte är pissenkelt längre. Förut så var det bara två sorters monster (förutom en superunique i toppen och en i mitten) där men nu slumpas de fram varje gång man kör så man kan få nästan vad som helst. Då kan man lika gärna köra Baalruns som är lika svåra men ger mer exp och loot och tar bara nån minut.

Visa signatur

Nämen hej!