Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Ok, hur pass effektivt är det?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Jag tycker den är bra eftersom monstren dör mycket snabbare, vet dock inte hur det är med skelett eftersom dom är ju bara av ben.

Jag antar att det är samma som när man stjäl liv av monster så funkar det inte på skelett.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Gaah fick realm down när jag fick hjälp av fesoj att mula nyss. Sorry att du fick vänta om du läser detta, men tack för att jag han mula lite. Irriterande battlenet.

Citat:

Kan någon då å andra sidan reda ut Hit Blinds Target? Jag har Hit Blinds Target +2 på min The Minotaur. Vad betyder detta? Det är definitivt inte % chans, för det händer skitofta. Är det möjligen skill level 2 på Dim Vision?

Vet inte alls, men det kanske har att göra med radius det där +2. Om det händer jämt alltså.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Np, händer allt och alla hela tiden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Gaah fick realm down när jag fick hjälp av fesoj att mula nyss. Sorry att du fick vänta om du läser detta, men tack för att jag han mula lite. Irriterande battlenet.

Vet inte alls, men det kanske har att göra med radius det där +2. Om det händer jämt alltså.

Annars kanske det är antal sekunder monstren blir bländade

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Nja det är inget av det säger. Radius har inte med saken att göra eftersom det är on hit, och antal sekunder stämmer inte heller eftersom det hänger kvar ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här passar i tråden men wtf jag är desperat...

Jag har nyligen lagt in win2k i min burk och nu verkar det som att diablo inte vill funka
När jag startar spelet är skärmen svart medans den kör reklamfilmerna sen kan jag se menyn och kan gå in på battlenet och allt sånt. Men sen när jag gör ett spel så är skärmen svart! Jag hör ljud och sånt men skärmen är stendöd. Funkade klockrent när jag körde XP förut.

Vad kan vara fel?

Jag har testat installera om och jag har testat installera om directX också. Kör även dom nyaste Detonatordrivarna till mitt grafikkort (44.03, nyare gör att alla spel hackar sönder.)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Vet inte om det här passar i tråden men wtf jag är desperat...

Jag har nyligen lagt in win2k i min burk och nu verkar det som att diablo inte vill funka
När jag startar spelet är skärmen svart medans den kör reklamfilmerna sen kan jag se menyn och kan gå in på battlenet och allt sånt. Men sen när jag gör ett spel så är skärmen svart! Jag hör ljud och sånt men skärmen är stendöd. Funkade klockrent när jag körde XP förut.

Vad kan vara fel?

Jag har testat installera om och jag har testat installera om directX också. Kör även dom nyaste Detonatordrivarna till mitt grafikkort (44.03, nyare gör att alla spel hackar sönder.)

Du har kört Konfigprogrammet? Har du testat med 2D om inte 3D funkar? Diablo II funkar hur bra som helst hemma med Windows 2000. Kör du med nåt Refreshprogram?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Du har kört Konfigprogrammet? Har du testat med 2D om inte 3D funkar?
Diablo II funkar hur bra som helst hemma med Windows 2000

Jo jag har testat båda video modesen som configprogrammet hittar. Gör ingen skillnad
Drog en dxdiag och när jag testade directdraw och direct3d buggade dom ganska hårt. Verkar vara nåt fel med directX men jag har j installerat om det och likt förbannat funkar det inte. Dessutom funkar alla andra spel jag har.

Permalänk
Avstängd

Jäkla skumt. Har du lagt in Service Pack 4 till Windows 2000?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jäkla skumt. Har du lagt in Service Pack 4 till Windows 2000?

Jepp, har alla patchar som hittades på windows update när jag installerade win 2k.

Ska testa ominstallation igen....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jepp, har alla patchar som hittades på windows update när jag installerade win 2k.

Ska testa ominstallation igen....

Kom på en sak, du har väl lagt in den där AGP patchen som finns på amd's hemsida? Inte för att jag vet om det hjälper, men ett försök skadar inte

Description of Issue
An issue has been identified that could result in the corruption of video data shared between AGP graphics adapters and AMD Athlon™ or AMD Duron™ family processors, including the AMD Athlon™ MP, mobile Athlon™ 4, and AMD Athlon™ XP processors, when running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server. This issue is independent of system chipset and has been observed when running Ziff-Davis 3D Winbench™ 2000 and Mad Onion 3DMark™ 2000 in benchmarking mode. Note: This patch is not needed for Windows XP.

Solution
AMD and Microsoft have worked together to identify a patch that involves adding a key to the registry. To add the key run the registry key installation file below or add the registry key as detailed in Microsoft KnowledgeBase article Q270715. AMD recommends that AMD Athlon™ and AMD Duron™ family processors, including AMD Athlon™ MP, mobile AMD Athlon™ 4, and AMD Athlon™ XP processor users with AGP graphics adapters running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server install this patch.

Patch Download Agreement

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom på en sak, du har väl lagt in den där AGP patchen som finns på amd's hemsida? Inte för att jag vet om det hjälper, men ett försök skadar inte

Description of Issue
An issue has been identified that could result in the corruption of video data shared between AGP graphics adapters and AMD Athlon™ or AMD Duron™ family processors, including the AMD Athlon™ MP, mobile Athlon™ 4, and AMD Athlon™ XP processors, when running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server. This issue is independent of system chipset and has been observed when running Ziff-Davis 3D Winbench™ 2000 and Mad Onion 3DMark™ 2000 in benchmarking mode. Note: This patch is not needed for Windows XP.

Solution
AMD and Microsoft have worked together to identify a patch that involves adding a key to the registry. To add the key run the registry key installation file below or add the registry key as detailed in Microsoft KnowledgeBase article Q270715. AMD recommends that AMD Athlon™ and AMD Duron™ family processors, including AMD Athlon™ MP, mobile AMD Athlon™ 4, and AMD Athlon™ XP processor users with AGP graphics adapters running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server install this patch.

Patch Download Agreement

Ja det lät hyffsat vettigt, ska testa den

edit: funka icke
nu skiter jag i det här och lägger in XP igen. Men tack i alla fall

Permalänk
Avstängd

Skumt fel i alla fall, jag har aldrig haft problem med mitt Windows 2000.
Jag kunde inte spela Diablo II under Windows XP, förmodligen för att jag hade för lite minne. Man kan ju undra varför du bytte till Windows 2000 om XP funkade bra.

Visa signatur

Permalänk

Vilken mercenary är rekommenderad för en meteorb-sorceress?
Jag valde först bort den underbara Holy Freeze-mercen pga min frozen orb som jag tycker gör jobbet. Men sen kom jag att tänka på att holy freeze har "slows target". Är detta vanlig freeze-slow target eller är det nåt annat?
Vad jag egentligen undrar är om min freeze och mercens holy freeze stackas så att monstrena blir ännu långsammare än om han bara frusits.

Sen undrar jag även vad nu tycker om thorns och defiance som alternativ.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Frozen-segheten stackas inte. Är 99% säker på det iaf :).

Skulle valt defiancemercen så att det blir lite svårare att träffa dig.

Permalänk
Medlem

Tänkte prova att köra en martial arts assa till pvp bara för att testa hur bra den kan bli.. det jag hade tänkt köra är:
15 Fists of fire.
15 Claw of thunder.
15 blades of ice.
20 phoneix strike.
20 Dragon Flight.
3 Burst of speed.
1 Shadow master.
1 Mindblast.
och det som blir över på claw mastery.
Itemsen jag hade tänkt köra är:
Stormshiled (sockad med um).
Wampire Gaze.
Bartucs (perfekta) eller någon bra rare claw jag har.
Resten är jag faktiskt ganska osäker på.. vad tycker ni?

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Hehe, OT: lite överraskad över att se en sån här tråd.
Är själv "pensionerad". Tappade bort bra chars/saker när jag glömde logga in på länge. Nu har jag en del hyfsade saker och 1.10-anpassade karaktärer men har lagt av nästan helt. Loggar in lite då och då bara för att behålla allt, varför vet jag inte. Ett visst sentimentalt värde över kontot?

Lade av delvis för all bortkastad energi på karaktärer som var gjorda för 1.09 och delvis för att mulor inte går att skapa längre, inte på ett effektivt sätt

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Loggar in lite då och då bara för att behålla allt, varför vet jag inte. Ett visst sentimentalt värde över kontot?

Jag höll länge på som du och uppdaterade gubbarna sådär, men nyligen blommade intresset upp på nytt så nu är jag igång igen Så det är en investering.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Tänkte prova att köra en martial arts assa till pvp bara för att testa hur bra den kan bli.. det jag hade tänkt köra är:
15 Fists of fire.
15 Claw of thunder.
15 blades of ice.
20 phoneix strike.
20 Dragon Flight.
3 Burst of speed.
1 Shadow master.
1 Mindblast.
och det som blir över på claw mastery.
Itemsen jag hade tänkt köra är:
Stormshiled (sockad med um).
Wampire Gaze.
Bartucs (perfekta) eller någon bra rare claw jag har.
Resten är jag faktiskt ganska osäker på.. vad tycker ni?

Burst of speed verkar lite buggig, animeringen hänger inte med riktigt. Det låter som hon snubblar fram

Jag brukar satsa på, dock inte i PvP (det har jag aldrig spelat).

1. Claw Mastery 10 - 20
2. Dragon Claw 10 - 20 ;två klor krävs
3. Shadow Master 10 - 20
4. Death sentry och Wake of Inferno + dess bonus fällor, så högt som möjligt

Det är ju speciella regler i PvP, så man får ju inte göra vad man vill, t ex får inte Necromansern inte använda Clay Golem eftersom den slöar ner motståndaren

Man måste tyvärr slösa bort en del skills på sånt man inte vill satsa på för att kunna använda de högre skillsen

Visa signatur

Permalänk

till den som inte förstod sig på hit blinds target:
när monster är under denna ''förbannelse'' så kan dom bara attakera om man kommer innom deras attack radius annars står dom bara still och gör precis ingenting, därför är det bra om man är en amazon och har hit blinds target. om man är necromancer och förbannar en fiende som sett en och kommer springandes så kommer han inte stanna fören han har kommit till sitt mål.

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
till den som inte förstod sig på hit blinds target:
när monster är under denna ''förbannelse'' så kan dom bara attakera om man kommer innom deras attack radius annars står dom bara still och gör precis ingenting, därför är det bra om man är en amazon och har hit blinds target. om man är necromancer och förbannar en fiende som sett en och kommer springandes så kommer han inte stanna fören han har kommit till sitt mål.

Jo det vet jag, men vad betyder "+2" i "Hit blinds target +2"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Burst of speed verkar lite buggig, animeringen hänger inte med riktigt. Det låter som hon snubblar fram

Jag brukar satsa på, dock inte i PvP (det har jag aldrig spelat).

1. Claw Mastery 10 - 20
2. Dragon Claw 10 - 20 ;två klor krävs
3. Shadow Master 10 - 20
4. Death sentry och Wake of Inferno + dess bonus fällor, så högt som möjligt

Det är ju speciella regler i PvP, så man får ju inte göra vad man vill, t ex får inte Necromansern inte använda Clay Golem eftersom den slöar ner motståndaren

Man måste tyvärr slösa bort en del skills på sånt man inte vill satsa på för att kunna använda de högre skillsen

Det var tänkt att vara en martial art assa så inga traps, har faktiskt redan en trapassin.
Två klor är heller inte att föredra då man måste ha en sköld för att kunna blocka mycket slag.

Uppdatering av eq:
Att köra Arcains valor verkar ju som en bra idé för att få mer liv då mycket statspoints kommer gå till str och dex. Verdungo's Hearty Cord som bälte då det har 30-40 till vita.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Avstängd

Tillåt mig skryta: JAG HAR ENIGMA NANANANANANANA!

Visa signatur

!

Permalänk
Avstängd

Står lite om hit blind target m.m. på den här länken
http://diabloii.calcon.net/items.shtml

Hit blinds target +2 måste betyda att du kan komma närmare monstret (alltså det bländar mer) innan det attackerar dej. Det är min slutsats, men ni kanske inte håller med

Edit:

LecToR:

Har man lite skillpoints över kan man ju använda dom på Weapon Block, då kan man ju använda två klor. Det är ju 57% chans att blockera ett slag vid 20 skill points, hittar man lite extra skills i utrustningen eller charms så att man kommer upp i t ex 30 så är det chans att blockerar i 60%

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B4mse

Jag har 2!!!11!!!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag har lite funderingar på ett nytt bygge, nu när min PvP Zealer är färdig. Jag har alltid gillat zealaots, men dom är inte speciellt allsidiga och är inte särskilt lätta att anpassa efter hur dagens public duelgames ser ut. 70% casters dvs. Jag är ute efter ett bygge som har goda möjligheter till både melee och ranged attack, samt har 2k hp+ och maxres (utan att behöva bygga hela equipen runt res). Hittils har jag hittat två byggen lämpliga för detta, en smite/foh hybrid och en assa med dualclaws och en trap. Med en paladin kommer jag inte ha några svårigheter whatsoever att nå över 2.3k hp, maxres, runt 30k defence och riktigt bra smite och fist damage. En assassin med dragon claws (attackerar med båda klorna) har efter min erfarenhet snuskigt mycket attack rating, och är förmodligen det bästa bygget för att dunka casters. Claw block kan blocka i stort sett allt (utom fissure, firewall och meteorens "stekskada"), hög attack rating, dragon flight och enkel maxres är allt som behövs och lite till för att ha goda förutsättningar mot dagens lama byggen (läs: Hammeradins, elementalists, trappers, samtliga sorcs och framförallt necs). Jag vet inte vad jag ska välja synpunkter tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B4mse

Vad är enigma för nåt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Enigma:
http://www.diabloii.net/items/runes/runewords/enigma.php

UGH!
Sådär mycket strength borde ju inte vara tillåtet.

Förresten, är det nån som har en bra Smitadin-guide? Jag tänker inte starta en men jag är jävligt nyfiken på hur fan de kan överleva