Sämre klass på spelen idag? RPG?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
NOX var faktiskt förvånansvärt bra tyckte jag. Synd att det inte fick mer uppmärksamhet.

Jaa jag brukar inte gilla RPG men Nox var ett av dom få som fångade min uppmärksamhet Kul som fasiken va de i lan också

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Guild Wars?

Själv älskade jag demot

*längtar tills den kommer ut*

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Jaa jag brukar inte gilla RPG men Nox var ett av dom få som fångade min uppmärksamhet Kul som fasiken va de i lan också

Har inte hört så mycket om Nox. Men alla som har sagt något har uttalat sig positivt.
Det måste införskaffas... :).

Hade de hypat det lite mer så att fler visste om det kanske inte Westwood hade blivit uppköpta :(.

Permalänk
Medlem

NOX hörde jag också mkt om men det blev som sagt aldrig stort, ska testa det!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk

Hands Down.

Några utav spelen ni skriver är INTE RPG, allra helst inte Diablo. Vill ni spela ett bra MMORGP är det bara att titta mot Mircosofts Asherons Call 1 inte 2, det är det mest Monster, land och quest rika RPG på marknaden jag själv spelade det i 3,5 år. jag har spelat det flesta MMORPG's på markanden och det finns INGET RPG som kan rubba Ashersons Call från första platsen, visst inte den ballaste grafiken men det märker man inte efter ett tag. Det är ett enormt stort spel för att vara så gammal, kommer ta dig många månader att ta dig igenom allt som erbjuds (tog mig nästan 2 år att bli max lvl, går lite fortare nu) kostar en slant att spela men helt klart värt det och även mycket av det andra könet spelar så man kan ha trevliga samtal med(träffat många Svenska tjejer i AC).

Jag spelade på Harvestgain server, min main character(Kalle Kofot III) springer nog runt där än men av en annan ägare.

(edit) var tvungen att se ifall min toon var kvar, ser så ut ialla fall.
Kolla in totala online tiden.

http://www.treestats.com/index.php?Name=Kalle%20Kofot%20III&S...

Permalänk
Medlem

Uhm varför ska vi kolla in den totala onlinetiden? Onlinetid är ju knappast något att skryta om förutom kanske i extremt nördiga kretsar.
Men om du tvunget ska prata om onlinetid så förstår jag inte varför du tar det här som exempel...lirade min gamla EQ-gubbe lite kort nu igen i en månad & när jag började igen så hade han en onlinetid på runt 165 dagar ochhan skapades oxå 2000...jag spelade inte ens så värst mycket OCH jag hade en paus på 2.5 år fram till nu...

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights med expansioner tycker jag är ok, annars är spelen i dag särklass sämre än de var tidigare.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det, så har de flesta som har svarat här bara nämt äldre spel och inte många nya! Vad kan det bero på?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Uhm varför ska vi kolla in den totala onlinetiden? Onlinetid är ju knappast något att skryta om förutom kanske i extremt nördiga kretsar.
Men om du tvunget ska prata om onlinetid så förstår jag inte varför du tar det här som exempel...lirade min gamla EQ-gubbe lite kort nu igen i en månad & när jag började igen så hade han en onlinetid på runt 165 dagar ochhan skapades oxå 2000...jag spelade inte ens så värst mycket OCH jag hade en paus på 2.5 år fram till nu...

Så vad är det för fel på dig då?

Permalänk

Gothic 1 & 2. riktigt kul spel. gigantisk värld. bra story. allmänt kul.

Permalänk
Medlem

Kollade den där tråden om Sacred och läste nästan alla sidor om folks tankar och vad de tycker om spelet. Lånade det av en kompis och av någon konstig anledning spelade jag 2h och det var verkligen skitroligt! Kunde inte slita mig från det! Gillar verkligen effekterna och animationerna på gubbarna i det spelet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Atrt låte Bg falla på deras grafiska brister måste ses som en skymf och straffas med att högra pekfingret knippsas (no more fragging for u boy)

förutom nämnda gudaspel som BG 1 & 2 med exp och Fallout 1 & 2 finns Castelvania spelen, dock får man göra dem med emulatorer. De som är mer RPG och mindre hedelig arcad känsla är "circle of the moon" "Harmony of dissonance" och " Aria oc sorrow" samliga till GBA

där har du att göra iallafall i en veckas speltid (om du inte fuskar vill säga)

när vi ändå är på emulatorer kan jag tipsa om Golden sun serien (GBA), och FF seriena (lite olika consoler)

ps. vettefasen om jag med hedern i behåll kan kalla D2 (LoD) For ett RPG, är mycket mer ett hack n' slash för min del, inte mycket rolspelade alls igentligen (förutom första gången man klarar spelar igenom det förstås)

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
Tjao, vilka spel kan nämnas mer...?

Vampire: The Masquerade är ett utmärkt rpg som bör provas!

kommer inte på fler för tillfället. är lite väl sent (tidigt) men jag återkommer

Vampire är mkt mkt bra. Snart kommer ju uppföljaren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Star Wars: KotOR är det bästa RPG som kommit de senaste åren.

MYCKET BRA! Det där var väldigt sant. Längtar till 2:an

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Så vad är det för fel på dig då?

Jag glömde bort att forumet mest består av pubertala småungar vilket gör att man träffar en öm tå bara man nyser åt deras håll...

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Diablo och Sacred är _INTE_ RPG. (imo)
Baldurs Gate 1 och 2 som sagt, men jag misstänker att det inte är det du är ute efter.

Du behöver inte ens skriva "IMO" efter, för snubben är galen som säger att diablo är ett rpg.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Tyvär finns inte något bättre än D2, än så länge.

99% av alla nya spel suger !!!

Dags att koda ihop ett nytt Diablo-spel? Bara att slå ihop sina kloka skallar!

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Medlem

I princip alla rpg som släpps är likadana i grund och botten. levla, utöka skillträd, sätta ut pts på den attribut som passar ens karraktär bäst och sist som alltid gå runt i massa tombs och döda zombies, uppstådda skellet och lite shamaner. Tilläggas skall dock att fallout skiljer sig från detta, kunde varit ett underbart spel om man tagit bort turbaseringen (enligt mig). Den bästa rpg-serien jag spelat är championship manager.

Visa signatur

Den som säger att sex är skönt har aldrig varit riktigt skitnödig

Permalänk
Medlem

Hehe det lär väl snart komma ett D3...svårt att tro att Blizzard inte skulle utnyttja D2's populäritet

Edit: anga, jag ändrar mig Läste det nog lite snabbt & såg nog något annat än vad du hade skrivit.
Men jag anser fortfarande att CM inte är ett rollspel. Strategispel passar lite bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Zeilon,

Även om de flesta rpg's innehåller annat så läs "i grund & botten" vilket jag iaf ledsnar på efter några timmar. Och jo CM är rollspel i allra högsta grad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
Du behöver inte ens skriva "IMO" efter, för snubben är galen som säger att diablo är ett rpg.

Nja, man spelar en roll i Diablo så det är ju ett rollspel..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

ett rpg, är som förkortningen beskriver ett rolspel där du skall utveckla din karaktär genom att göra olika saker, Baldurs gate är ett bra (kanske lite gammalt exempel) på det, dock måste man följa huvudstoryn för att klara spelet men inte för att bli störst bäst och vackrast för att sedan klara sotryn på två röda om man vill. en ganska typisk grej med rolspel är att det man gjort innan kan få konsekvenser senare i spelet, detta förekommer inte ofta eftersom det är svårt att göra så många senarios men det förekommer oftast i rpg. Sedan har vi en annan typ av rpgs, nämligen FF stilen. dessa skulle enligt många vara samma sak som diablo. Skillnaden är dock att det oftastfinns mer att göra än det som går med storyn samt att det finns så ofantligt mycket mer än bara ett 30tal quests och mer att utforska.

Diablo är ett hack and slash spel som är baserat på lvl och skill till skillnat från ett vanligt hack and slash (groft föreklat ett streetfighter) och så kommer självklart den liten rpg function in med items och handel, men det blev ju tyvärr för korrupt och tog glädjen ur spelet

CM är verkligen inte ett rpg, utan snarare ett finansielt spel (inte riktigt men nästan) då du skall på ett så bra sätt styra dit lag att bli så bra så möjligt, har inget med rolspelande att gra över huvud taget

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Och det är din definition utav ett rollspel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag spelar en roll i Doom också. Och i Street Fighter.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Atena,

Du säger emot dig själv, när du först skriver att rpg beskriver ett rollspel där man träder in i en roll. Visserligen är genern mer strikt än så, men förklara för mig varför man ej skulle kunna jämnföra. Att gå runt och levla, helt enkelt utveckla sin karraktär med att anta sig ROLLEN som manager för ett lag. Bygga upp laget, träna, sätta upp taktiker, spionera på motståndarna. I dom senaste CM spelen har dessutom dialogerna mellan spelare och tränare blivit mycket bättre även dialogerna med media. Att CM skulle vara ett "finansiellt spel" tar jag enbart som ett skämt och antar att du spelat det 5 gånger och då förmodligen valt ett europeiskt storlag, vilket nästintill är det samma som att skriva in fuskkoder när du spelar det du vill kalla RPG i singleplayer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe om det är din enda definition så är Duke Nukem ett rollspel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan väl lägga till definitionen att man kan interagera med andra rollfigurer... (mer än att bomba dem till stenåldern då )

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Medlem

anga: hell no man väljer alltid det sketnaste laget man kan hitta och lirar tills man är bäst

förvisso sant att jag inte lirar just CM så specielt mycket så det kan hända att det är mer rpg i det än vad jag uplevt från den stora massan av manager spel, ber i så fall ödmjukast om ursäkt

vad jag däremot vill säga är att även om det finns en viss grad av rpg i CM så tillhör det ändå inte rpg grenen eftersom dess huvudsakliga inriktning inte är det. möjligtviss nån skumme speledarroll för ett lag i ett rpg spelmen du har inte mycket till olika valmöjligheter. det är sant att spelarna utveklas och att laget gör det, men rollspel blir det aldrig, möjligen i en mindre mån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anga
Atena,

Du säger emot dig själv, när du först skriver att rpg beskriver ett rollspel där man träder in i en roll. Visserligen är genern mer strikt än så, men förklara för mig varför man ej skulle kunna jämnföra. Att gå runt och levla, helt enkelt utveckla sin karraktär med att anta sig ROLLEN som manager för ett lag. Bygga upp laget, träna, sätta upp taktiker, spionera på motståndarna. I dom senaste CM spelen har dessutom dialogerna mellan spelare och tränare blivit mycket bättre även dialogerna med media. Att CM skulle vara ett "finansiellt spel" tar jag enbart som ett skämt och antar att du spelat det 5 gånger och då förmodligen valt ett europeiskt storlag, vilket nästintill är det samma som att skriva in fuskkoder när du spelar det du vill kalla RPG i singleplayer.

Du bygger upp ett lag, INTE din egna karaktär. Hade CM haft möjligheten till att utveckla & förbättra dina färdigheter som tränare (välja att bli bättra på att träna upp olika saker osv), möjligheter till att bli bättre på att köpslå/lura andra osv då hade det iaf börjat närma sig lite...men men det spelar ingen roll hehe

CM är fotbollens svar på Sim City och det är inte ett rollspel även om man kan se det som att du tar rollen som borgmästare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tro mig du har mycket mer valmöjligheter än många andra spel som klassas som rpg. Bara för att det ej innehåller döda, levla, samma dialoger som i det du vill kalla rpg osv. betyder inte att det inte kan vara ett rpg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
CM är fotbollens svar på Sim City och det är inte ett rollspel även om man kan se det som att du tar rollen som borgmästare...

tackar Zeilon, ungefär vad jag ville ha fram fast misslykades att forumlera

Visa signatur