Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Min assassin körde med lightning sentry, hade 15k light dam.
Inte så jätte dåligt...

Permalänk
Avstängd

Hur fick du upp den i 15k? Du menar 10x1500 antar jag. Glöm min dumma fråga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hade skapligt bra eqp, och hela inven full med trap skills och en anihilus.
Om du vill veta vilka items så är det bara och fråga

edit:
Nej jag tog inte 10x1500!

Permalänk
Avstängd

Det måste vara såna där charms som ökar max skillen du använde dej av?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

huh?
Vanliga skill charms använde jag.

Permalänk
Avstängd

Jo jag menade skills charms, du hade ungefär 44-45 i skills på lighting sentry om man ska tro www.d2skills.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hunter: +1 trapskills grand charms tror jag nog att han menar.

onix: jag skulle verkligen vilja veta vad du körde för vapen för att få ihop den där skadan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whazza
Hunter: +1 trapskills grand charms tror jag nog att han menar.

onix: jag skulle verkligen vilja veta vad du körde för vapen för att få ihop den där skadan.

Antaligen +3 trap skill claws.

Permalänk
Avstängd

Eller har han kopierad alla small charmsen som fanns i LODama dropmoden när v1.10 var i beta version stadiet?, där var det upp till +7 på alla skillsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag hade 40 i lightning skill.
Och nej jag använde inte bugg items osv.

edit: körde med 2 claws som gav 3 traps var, sockade med unik light jewels i.

Permalänk
Medlem

Assassin är skitkul om hon blir bra. En av de roligaste karaktärerna faktiskt. Inte prövat henne i 1.10 dock.

/sgt_D

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt att lira med assan med, men när man kommer till hell så är det inte så roligt längre. Då man får stå och nöta dom till döds.
Men fixar man en fin chaos claw så röjer man säkert.

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag nästan bara kör hardcore, så brukar jag använda Shadow Master som får ta värsta smällarna + traps och en Holy Freeze merc, fast i Hell är det nog inget kul att spela med nån karaktär eftersom det är som att slå med knytnävarna i en bergvägg samt att en del monster helar sig så jäkla snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, nu har jag blivit ännu mer sugen på att göra en ny Assasin, kan de inte starta om Laddern någon gång!

Permalänk
Medlem

Edit: Doh, dubbelpostning

Permalänk
Medlem

Hunter > Menar du att det är som att slå med knytnävarna med alla karaktärer? :s
Då kan du inte fått upp någon bra char

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Hunter > Menar du att det är som att slå med knytnävarna med alla karaktärer? :s
Då kan du inte fått upp någon bra char

Nä det var bara ett exempel hur det känns att slå ihjäl bossar i Hell level, dom är ju hårda som sten. Blood Raven är samtidigt så jäkla snabb att smita iväg om man inte lyckas omringa henne

Edit:
Undrar hur två st. Chaos klor (whirlwind) + Burts of Speed 20 skillpoints funkar tillsammans. Nån som har testat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo bossarna kanske tål lite men dom är ju bossar , och dom ska vara svåra. Plus så kan man få fina droppas av dom.

Permalänk

Jo nu är det så här att jag tänkte starta en fightingsorc när laddern äntligen resettas och hon kommer nog se ut så här:

shiver armor - 20
static field - 10
warmth - 20
enchant - 20
firemastery - 1
telekinesis - 1
teleport - 1
resten har jag inte tänkt ut än.
nu är frågan vad för stats hon ska ha, hag hade tänkt anvenda dessa equipment:
Frostwind
shaftstop
stormshield
IK gloves
IK boots
Verdungo's hearty cord
Harlequin crest
dwarf star
ravenfrost
amulet har jag inte tänkt ut än.
nu ska statsen in också, jag vill ha mycket liv så vitality ska högt men jag vill ha mycket strenght och dex också.

tacksam för förslag.

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Du kanske bör ha 20 i fire mastery för att öka enchantskadan?

edit: skulle köra med 90-100 i styrka, ta dex til 75% block och resten vitality.

Permalänk

jo 90 - 100 str och dex till max block har jag tänkt lite på och då blir det gott om statpoints över till vitality... angående firemastery så ska jag bara ha 1 i den för warmth ger bättre procentuell skada till enchant ( warmth ger 9% firemastery typ 6% har jag för mig).
tackar jag ska nog tänka lite till

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Varför inte maxxa warmath och fm?

Permalänk
Medlem

http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=145778

nej men ta strength till 70-110 sen tre dex två vit varje level tills du får tillräckligt dex för max block . har inte kommit långt på det sättet men jag klarade iaf normal utan problem. ett tips är att satsa lite på lightning mastery och cold eftersom att dom lägger till skada även om du använder vapen. så maxat lightning mastery lägger till ~300% på alla lightning skada du gör. ganska bra om man har gillar såna charms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
jo 90 - 100 str och dex till max block har jag tänkt lite på och då blir det gott om statpoints över till vitality... angående firemastery så ska jag bara ha 1 i den för warmth ger bättre procentuell skada till enchant ( warmth ger 9% firemastery typ 6% har jag för mig).
tackar jag ska nog tänka lite till

Snabbräknade jag rätt så har du tillräckligt med både 20 på fm och 20 på warmth, vad du annars ska använda skillsen till har jag inte en anning om :).

Edit: Räknade på d2skills.com, 95 skills tar det. Dvs du har tagit alla dina skills som lvl 83, helt ok alltså :).

Permalänk
Medlem

Varför inte lägga några skills på energy shield?
Du ska väll ändå inte använda mana så mycket?

Permalänk

onix
nej inget på manashield för jag fattar inget av det där dmg goes to mana bla bla osv, mycket liv ska hon ha och kanske jag ska överväga förslaget om firemastery istället för warmth om nu firemastery ökar min fireskada som vapen eller charms ger,... hmm :/

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hört att fm ger skada till vapnet eller charms, men det kanske funkar. När man läser om på skillen så står det ju " increases all damage caused by your fire spells" så det låter ju lite skummt att det ska göra skada till vapnen osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
onix
nej inget på manashield för jag fattar inget av det där dmg goes to mana bla bla osv, mycket liv ska hon ha och kanske jag ska överväga förslaget om firemastery istället för warmth om nu firemastery ökar min fireskada som vapen eller charms ger,... hmm :/

Nej nej nej! Du ska ha fire mastery OCH warmth! inte det ena eller det andra!

Permalänk
Medlem

dubbelpost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Jag har aldrig hört att fm ger skada till vapnet eller charms, men det kanske funkar. När man läser om på skillen så står det ju " increases all damage caused by your fire spells" så det låter ju lite skummt att det ska göra skada till vapnen osv.

när jag satte en point på lightning mastery höjdes iaf skadan jag gjorde. fire mastery ska han iaf maxa för att få extra skada till enchant.

Its a wellknown fact that Masteries are also applied to elemental damage from weapons!
^^ sagt av melianor på sorcforumet på diabloii.net. tycker jag är en stadig källa.