Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

haha ja kanske jag gör så

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

fightsorc är riktig bra, jag har en som gör 5k dmg med azurwrath. Har Andariels visage, Ik-armor (vill ha en Stone men behöver en Um och jag orkar inte bry mig innan ladderbytet), Ik-boots, Ik-gloves, Azurwrath, Stormshield, och Nightsmoke (inte det bästa men jag orkar inte leta nytt innan ladderbytet), sen har jag 2 ringar som ger strenght, amun kommer ja inte ihåg vad den ger... men den är inte bra :/

Min attackspeed är max för ett phase blade

OBS: attackspeeden och hit recovery är viktigt på en fightsorc

EDIT: skillsen man ska ha är:

1 på alla pre-skills
20 Enchant
20 Warmth
20 Firemastery
20 Shiver armor
1 Teleport
Resten på Cold mastery

Kan också tillägga att jag har dödat ganska många barbarer i Pvp men denna gubben

Permalänk

''tjejen''

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Varför cold mastery?
satsar du på att göra skada med Shiver Armor eller? Låter dumt :P.

Permalänk

på min testfightingsorc som jag gjort nu (lvl 37) så har hon 20+ i warmth 8+ i fm och 10 på enchant tillsammans så tar enchant 132-190 fireskada, nu är det så att jag inte anvender nått vapen eller dmg charms så utan enchant tar jag 1-7 (ringar och annat ger 1 maximumskada) men när jag kastar enchant på migsjälv så borde jag ta 133-197 right men nej då jag tar 246-360, detta är ganska skummt men jag anar att firemastery har nån dubbelvärkan någon stans men det stör inte mig jag tar ju bara mer iaf tyckte jag det vore nått för er att höra

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Oj, jo, verkar ju vara något skumt där :).
Skulle dock råda dig att ta en del mer på enchant, för det första tror jag du tjänar i skada på det (dock inte helt säker) men dessutom får du mer i attack rating av det :).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Jag föreslår att vi samlar ihop några och lirar lite hc från början till slut i slutna games. Nu när jag har signat upp till wow betan och väntar på ladder reset finns det inget att göra. Det behöver inte bli så värst seriöst, med tanke på att vi inte har så lång tid på oss. Vad säger ni?

Jag är i såfall Concentrate baboon igen

Jag hade gärna velat spelat, men gick berzerk över min dator, och kommer inte att funka igen. Ångrar mig extremt

Är det ingen som använder Bash + Stun + Concentrate + Någon av Weapon Mastery?, Bash den gör ganska stor skada + knockar monstren framför dig.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Varför cold mastery?
satsar du på att göra skada med Shiver Armor eller? Låter dumt :P.

Det är INTE dumt... testa själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Det är INTE dumt... testa själv

Ska genast kolla vad det gör för skillnad på www.d2skills.com

Edit: Kollade. Shiver Armor gör då 90-105 i skada (satte 25, om man har den maxad + några extra skills. Kan naturligtvis vara mer men...). Säg att monstren får -100% i cold resist, du gör ändå bara cirkus 180 i skada. Med tanke på hur många tusentals hp varje monster har tycker jag inte det låter som så överdrivet mycket själv... :).

Edit 2:

Citat:

Är det ingen som använder Bash + Stun + Concentrate + Någon av Weapon Mastery?, Bash den gör ganska stor skada + knockar monstren framför dig.

Nja, smartare att maxa concentrate och battleorders istället. Du får mer skada, mindre skillpoints och dessutom får du battle orders som synenergi, en skill som är mycket viktig att ha oavsett om du använder den som synenergi eller ej.

Bash känns dumt att maxa då den endsat ger +5% till Concentrate. Dessutom får du ganska fet defense-boost av concentrate.

Permalänk
Medlem

Frozen orb sorc

Jag sitter på jobb och läser, ser att många har skrivit om en sådan här sorc vill bara skriva hur jag har bvggt min extrema sorc.

DpoS-HeartBeat

LVL : 95
Ladder : ja
Skada : 1178 max !
Sofctore : ja

Skillsen är satta så här.

1 Preskills
20 icebolt ( fo synenergi )
20 FrozenOrb
20 Telekineses
20 ColdMatery ( kanske önödigt mycke men jag valde detta iaf)
1 Warmth
1 Staticfield
1 Energyshield
sen 1 på alla armors utom shiver som jag satt 4 på vilket ger hög def !

Stats

Strength ca : 126
Dex : 35 (bas)
Vitality : ca 340 !
Energy : ca 100

har Typ deaths fathom,CTA och alla dem bästa sakerna ja ni vet jälv
sen 10 skillers och en anni. Kan säga att sorcen slaktar rätt bra i hell , och tåler rejält också.
Cold imunes fixar en act2 (deff merc) med bonehew

Permalänk
Medlem

Darker, det där är "bara" 94 skills, vad har du gjort med de resterande 12?
Eller jag kanske bara är dålig på matte?

Permalänk
Medlem

Re: Frozen orb sorc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darker
Jag sitter på jobb och läser, ser att många har skrivit om en sådan här sorc vill bara skriva hur jag har bvggt min extrema sorc.

DpoS-HeartBeat

Off topic: Känner igen det namnet. Tror faktiskt vi stött på varandra någon gång i ett baalrun-game.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Ska genast kolla vad det gör för skillnad på www.d2skills.com

Edit: Kollade. Shiver Armor gör då 90-105 i skada (satte 25, om man har den maxad + några extra skills. Kan naturligtvis vara mer men...). Säg att monstren får -100% i cold resist, du gör ändå bara cirkus 180 i skada. Med tanke på hur många tusentals hp varje monster har tycker jag inte det låter som så överdrivet mycket själv... :).

Kanske inte är bra mot monster... men hur kul är det o kötta monster det är PvP som är kul

Permalänk
Medlem

Pvp så är det ju ännu värre...
först 1/6 av skadan det är 30, sedan säg -50% res säg 45 i skada.
Grattis :P.
Nej, fortfarande inte värt det enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Men testa!!! Jag tog ner halva livet på en paladin med shiver armor innan han träffade första slaget

Permalänk
Medlem

Vänta lite här nu... nu är det något som inte stämmer.
Hur lyckades du ta ner HALVA hans liv INNAN han träffade dig?
Om du tog ner hans liv enbart med hjälp av Shiver armor, dvs.

Permalänk
Medlem

Vad hade paladinen för level då?

Ska göra en orb sorc som först gubben.
Så jag ska maxxa: orb, ice bolt och Cold mastery.
Men resten av skillsen vet jag inte riktigt vart jag ska lägga dom. Funderat på energy shield och maxxa teleknesis.
Eller ska jag köra på nått annat än energy shield? Kom gärna med synpunkter!

Permalänk

jag tycker du ska ha mycket i liv istället för es och lägger resten av skillpointsen på shiver armor.

Nu är min fightingsorc på lvl 52 och har 20+ warmth 10+ enchant 18+ fm, så enchant tar 177-254, jag anvender fortfarande inget vapen så jag tar 2-8 dmg men om jag nu anvender enchant så borde jag ta 179-264 men ikke jag tar 442-660 fireskada och har nu listat ut varför: firemastery ger bonusfireskada till enchant som skill plus att den nu bevisat ger högre dmg till vanlig firedmg som man får av vapen charms etc, och när jag nu anvender enchant så får jag enchant skadan PLUS att firemastery dubblar den igen pga att enchant ger skada till vapner (eller händerna) och därför tar jag så mycket, hurra för fightingsorc :D!

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Meele sorcs är skit bra i PVP

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

nja det tvekar jag på men roliga är dom, det kan jag lova

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

thepostaldude > Om vi säger att man maxar LM och har ett vapen som gör light damage, får man då LM % till vapnet ochså?
isf bör väll baranar's star vara ganska bra om man maxxar LM,FM,CM?
Eller är jag ute och cycklar..

Permalänk

nej du cyklar på cykelbanan och har hjälm då du har förstått precis rätt.

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Kanske skulle börja spela Diablo 2 igen? Tänkte spela som Assassin och undrar om det är någonting speciellt man ska tänka på?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Kanske skulle börja spela Diablo 2 igen? Tänkte spela som Assassin och undrar om det är någonting speciellt man ska tänka på?

Tja, det enda riktigt viktiga är att du planerar den väl från början, så att det inte blir ett helt misslyckande och det känns som du sabbat massor av timmars spelande. Sådant kan få en att sluta spela på en gång :/
Så lite planerande innan du börjar och en titt på www.d2skills.com är den enda rekomendationen jag ger :).

Permalänk
Medlem

master9 > http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=d2-gameplay&T=812...
Kolla in länken, massor av builds finns där.

Permalänk

HEj, jag hade tänkt börja lira som Barbarian, vad är den ultimata skill-fördelningen etc. för Barabarians, skulle vara väldigt tacksam om någon förklarar det för mig

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
master9 > http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=d2-gameplay&T=812...
Kolla in länken, massor av builds finns där.

Tack för den!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Comon Ladder reset!

Permalänk

Några tipps på eq till en java ama?

(Altså det apsolut bästa )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

swejihad > kolla på http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=d2-gameplay&T=812...

Finns säkert nått du söker.