Permalänk

Göra egna banor

Hur många här gör eller har någon nång testat att göra egna banor till något spel?

Själv har jag gjort det till Unreal-motorn och Quake 3-motorn.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort banor till CoD. Riktigt roligt faktiskt.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Gjorde ett antal banor till CS för flera år sedan :). Det var kul att experimentera och roligt att få sina ideer förverkligade så att säga. WorldCraft var ganska enkel att jobba med men begränsad.

Väntar på nåt nytt spel man kommer vara engagerad i och som kommer ha bra editor.... Känns som man borde leka lite med FarCry men har inte orkat kolla upp dess edtiorn än.

Testade också UnrealEd för ett tag sedan men tycke det vara lite för krångligt och fortsatte med WorldCraft istället...

Permalänk
Medlem

Gjorde en grym bana för två eller max tre spelare till Half-Life för ett bra tag sen. Labtown hette den tror jag.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Håller på med några banor till Grand Prix Legends, men det är väldigt tidsödande (speciellt då man försöker göra en exakt avbild av en verklig racingbana som inte finns längre).

Permalänk

Gjort en del banor till CS. Gjorde en cs_assaultremake, som faktiskt blev ganska omtyckt. Dock lite buggar, så den blev aldrig så het, hehe

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Har GJORT en DEL till

Quake 1
Quake 2
Quake 3
Half Life
KingPin
SoF

---------------
Med Ultimata QuArk www.planetquake.com/quark

Permalänk
Medlem

Har gjort lite Battle-Fieldbanor och försökt göra någon UT bana..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

lol hur kan man klaga på unrealed när man håller på med worldcraft näh unrealed ska det va, har gjort jävligt många maps genom åren. Bästa med unreal motorn är ju att man slipper quakes oändliga build tider

Permalänk
Medlem

För er som har försökt skapa en bana i Unreal Editorn men tycker att det är krångligt så har jag gjort en svensk guide.
http://w1.278.telia.com/~u27811668/
Alla guider är inte klara men grunderna för att få till rum, ljus och utomhus-miljöer med terränger är i stort sett klara.

(Obs! Hemsidan kan se konstig ut i andra webbläsare än IE och 1024*768 upplösning.)

Permalänk
Medlem

Har gjort en del banor till Half-life, bland annat en kopia av skolan jag gick i. Tyvärr försvann den vid en hårddiskkrash

Rätt detaljerad var den iaf, med datorer man kunde spränga, ett gammal 70-tals kylskåp som fick hela banan att explodera om man skjöt på det

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Har hänt. Gjorde en massa feta till duke nukem oxh red alert, sen provat ett par till Quake2 och halflife och star crap

Visa signatur

Lejd

Permalänk
Medlem

kommer ihåg en q2 bana jag gjorde förrut, rebuilden tog över ett dygn sen tog minnet slut. efter det har jag aldrig mappat till ids motorer

Permalänk

Half-life och Counter-Strike har jag gjort banor till. Till HL gjorde jag ett gäng leka runt och döda vetenskapsmän men horribla metoder, och CS-banan kördes en hel del i skolans LAN. Dock har jag ingen av dem kvar...
Till StarCraft har jag gjort ett gäng banor, men har bara denna kvar. Det är en singelplayerbana där man ska överleva på tid och är mycket tungt scriptad. Idén till den banan fick jag ifrån den i början av Terrans kampanj. Tror inte den där banan krävde expansionen.
Elasto Mania/Super Actioncross gillade jag att göra mängder av banor till med.
Kort sagt är det kul att kunna göra banor till spel

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

gjort ett part SC banor

mest testat åt en polares Cs "modd" banor (springa i en dungeon med lite fällor och ta sig till slutet levande stuket)

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Medlem

har gjort en del faktiskt (hur kul som helst):

massor av Liero-banor (en hel del liknade varandra iofs)

en eller två Red Alert-banor (borta nu iofs)

försökte mig på Worldcraft för att göra en bana i HL, men det sket sig

massor av Age of Empires 1/2-banor (några riktigt bra - synd att alla är borta)

ett par True Combat-banor (någon kanske känner igen Albanova hehe - det är dock rätt tidsödande att göra banor i Radiant och kompileringen tar alldeles för lång tid)

ett par Far Cry-banor (dock rätt små med inget spelvärde direkt)

ett par Star Craft-banor

kommer inte ihåg mer nu ...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Jag e helt nybörjare på detta med att göra banor i Fps spel..
Någon som vet vilket program jag ska använda för att göra banor i Cod och Far Cry?
Gärna tips på var jag kan hitta en guide också..

Visa signatur

I am not camping - Im just holding position!

Permalänk
Medlem

Far Cry har map editorn inkluderad i spelet, så det är bara att fiffla lära sig och se vad man kan göra

CoD har jag ingen koll på

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk

CoD använder CoDRadiant.

Edit: CoDRadiant ingår i CoDTools. Sök på codtools.exe i exempelvis google så lär du hitta någonstans att ladda ner det.

Permalänk
Medlem

Använde Worldcraft 3.3 en gång i tiden. Men gjorde mest flummbanor som vi lirade nån halvtimme på nått LAN.

Visa signatur

men ja!

Permalänk

Gjorde grymma banor till HL och CS förrut. Undrar om någon av dom banorna spelas online nuförtiden? Klassiker som CP_kingofthedass och såna favoriter är ju inte att leka med :D!!!

Har även gjort en och annan bana till Max Payne 2 varav en faktiskt laddades ner av ganska många:

http://www.levels4you.com/review.l4y?file=6003

Ja, det är jag som är timmyy, fast av någon konstik anledning så står det att jag gjort nån hellsing mod som ligger på samma sida... skum bugg (alltså, jag har endast gjort banan som är länkad till)

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Gjort en del banor till CS. Gjorde en cs_assaultremake, som faktiskt blev ganska omtyckt. Dock lite buggar, så den blev aldrig så het, hehe

Dom kommer vi ihåg del

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Gjorde en ganska lyckad och en hel del mindre lyckade kartor till Starcraft, samt en eller två till Warcraft 3.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk

Jag har försökt göra en bana till FarCry, dock så tappade jag tålamodet, så jag sket i det

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Testpilot

Det enda spelet jag har klarat göra bra banor till är Duke Nukem 3D, det var jag riktigt bra på måste jag säga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Massor till Total Annihilation:D
Gjorde väl en kanske 50st totalt....inte orkat göra några nu:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

har gjort några stycken till elasto mania

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk

Just nu håller jag på med Far Cry. Har även gjort banor i Mohaas "medal of honor". Battlefield därme,

Men just nu är det Far cry som jag pysslar med. Gör en singleplayer bana som ni som spelar FarCry kommer få ta del av närden är klar såvida.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Testade att göra banor till HL.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

De första banorna jag nånsin gjorde var till NES; Excite Bike (eller hur det stavas)

Har även gjort en del banor till Duke Nukem 3D för x antal år sedan.

Sen har jag gjort ett antal olika banor till Heroes of Might and Magic och Warcraft-spelen. Mycket pill med dem men jäkligt roligt.

Och nu håller jag på att lära mig Blender och får väl se om jag kan få fram nåt spelbart på det inom rimlig tidsram.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |