Någon som har koll på Seasonic nätaggen?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på Seasonic nätaggen?

Har haft planer att byta ut mitt Q-TEC PSU ATX 400W DUAL FAN GOLD nätagg efter en massa problem med att datorn stänger av sig helt när jag spelar tex battlefield 1942. Har inget med värmeproblem att göra på processor som ligger på 53 grader som max i spel. Rätt säker på att nätagget som e för ostabilt helt enkelt.

Så jag har sökt efter ett riktigt tyst nätagg men samtidigt stabilt och det verkar som att Seasonic Super Tornado 400 W passar mina krav.

silentpcreview.com verkar gilla Seasonic. Sen har jag läst ett par recensioner om den också på andra ställen. Men jag tänkte kolla försäkerhetsskull här om någon som vet om det finns nå problem med dessa nätagg eller e dem helt enkelt funkis?

Permalänk

Jo, Silent PC review verkar gilla dem. Men är verkligen deras Super Tornado på 400W så värst tyst?

Q-TECs 400W kan nog inte på långa vägar jämföras med Seasonics.

Jag tänkte köpa deras 300-wattare som säljs på Kylning, 300 watt låter lite men den ger rejält med ström på de olika spänningarna ändå. Nu blev det istället så att jag köpte en polares 400 watts NorthQ (Fortron säljer exakt samma nätdel fast det är en annan fläkt i). Hur som helst, Seasonicen på 300W ger ut i princip lika mycket som nätdelen på 400 watt jag har nu. Den ena ger marginellt mer på 3,3V, den andra marginellt mer på 5V osv.
Seasonics 300 watt ska inte underskattas.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Just ordet "Tornado" e ju inte spec smart ha i ett namn på ett nätagg som e tyst kan jag hålla med. Men det skulle visst vara tystare än deras Silencer serie tom.

Men det ska visst vara så tyst fläkt i den så det e lönlöst att försöka få den tystare utan att tappa allt för mycket kylningsförmåga!

Tornado nätagget ska visst låta mellan 15-17 dB står det på flesta ställena om man ska köpa den. Men när man läser i recensioner så står det 22 dB men iaf så e det NÅGOT tystare än Q-tec som e på 33 dB. Fula var ju dock att jag tyckte det var rätt så mycket tystare än chieftec 360W nätagget som jag hade innan Q-tec.

Orsaken till att jag vill ha 400W e för att vara säkert på framtida uppgraderingar med bättre prolle och graffe. Så det känns som lika att lägga till några 100 kr när man ändå ska byta.

Blir att beställa en Tornado på måndag om ingen kommer med nå bättre förslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiRe
Just ordet "Tornado" e ju inte spec smart ha i ett namn på ett nätagg som e tyst kan jag hålla med. Men det skulle visst vara tystare än deras Silencer serie tom.

Men det ska visst vara så tyst fläkt i den så det e lönlöst att försöka få den tystare utan att tappa allt för mycket kylningsförmåga!

Tornado nätagget ska visst låta mellan 15-17 dB står det på flesta ställena om man ska köpa den. Men när man läser i recensioner så står det 22 dB men iaf så e det NÅGOT tystare än Q-tec som e på 33 dB. Fula var ju dock att jag tyckte det var rätt så mycket tystare än chieftec 360W nätagget som jag hade innan Q-tec.

Orsaken till att jag vill ha 400W e för att vara säkert på framtida uppgraderingar med bättre prolle och graffe. Så det känns som lika att lägga till några 100 kr när man ändå ska byta.

Blir att beställa en Tornado på måndag om ingen kommer med nå bättre förslag.

thermaltake silent purepower 480w serien, du kan stänga av en fläkt och ändå blir inte agget överhettat.. +att det låter mellan 17-20dba ( om du inte har en 40 grader i chassit )

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Hedersmedlem

Även om det i min sign står att jag har ett Seasonic 400W så är inte det sant rikigt än. På måndag tänkte jag dock lägga en beställning så att jag kan hämta ut det när lönen ramlar in denna månad.

Jag har oxå läst recensionerna på SilentPCReview och bestämt mig för ett Seasonic Tornado 400W. Det verkar prestera bra och har en mycket hög effektivitet. Ifall det låter för mycket (vilket jag inte tror att det kommer att göra) så kommer jag att sätta in en Adda 120mm 16dBa.

Xelathur: Thermaltake *brrrr*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |