Vad Kazza gör med din dator.

Permalänk
Medlem

Vad Kazza gör med din dator.

Sitter här en fredagskväll, har grymt tråkigt.
Tänkte jag skulle göra något roligt, så jag laddar ner Kazza bara för att se hur mkt skit jag får med.

Installerar det, startar det. Och en j-vla massa fönster poppar upp, om en massa olika prylar.. Jag klickar nej på varende en utav dom.

Stängde Kazza, ska avinstallera det, och det är lättare sagt än gjort!! Fick avinstallera 6(!) program som kom samtidigt som Kazza.

Efter det så körde jag adaware. Och hittade "lite"

Värt att tilläga är att jag körde ADaware precis innan, jag installerade Kazza!!

Så, vad har vi lärt oss idag??
Använd inte Kazza!

Permalänk
Medlem

Inget nytt direkt.

Men ett bra experiment som borde publiceras i alla större tidsskrifter.

Permalänk
Medlem

själv har jag kazaa installerat och har haft det i flera månader. har inte fått ETT ENDA skitprogram från det. rensade bort allt innan jag installerade och sökte sen igenom igen efter installationen och då var det fortfarande rent....

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Varför använder du kazaa?
drygare program få man leta efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
själv har jag kazaa installerat och har haft det i flera månader. har inte fått ETT ENDA skitprogram från det. rensade bort allt innan jag installerade och sökte sen igenom igen efter installationen och då var det fortfarande rent....

Då undrar jag verkligen hur du gjorde.
Eller så kommer all skit när du avinstallerar det!

Permalänk
Avstängd

har provat kazaa en gång, aldrig mer. på tal om skräp. var och varannan hemsida man kommer in på så får man fram nått som heter GAIN som vill bil installerat. va fan e det???

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
har provat kazaa en gång, aldrig mer. på tal om skräp. var och varannan hemsida man kommer in på så får man fram nått som heter GAIN som vill bil installerat. va fan e det???

adware tror jag

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem

finns det inte nått som heter sharezaa, det ska tydligen vara bättre. NÅn som vet ?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Kazaa är ett enda stort Virus.

Permalänk

tänk på att det inte räcker med ad-aware. den tar inte bort spyware...
hittade massor med andra saker med andra program (som t.ex spybot), precis efter jag kört ad-aware.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

annars finns/fanns kazaa lite som inte innehåller någon sådan skit men jag har för mig kazaa stämde dom eller något

Permalänk

Coolt, 91 grejor, mitt rekord är bara 30 och jag använder inte kassa Kazza eller något annat program av den typen.

Permalänk
Medlem

om vi ska snacka adware rekord så är 91 rena struntsumman, när jag agerade datorsupport hos en av min mammas arbetskamrater så körde jag adaware och hittade ~330 adwares

Permalänk
Medlem

Man kan ju annars betala för att få ett skräpfritt kazaa. Alternativt tanka Kazaa lite, om det nu är lagligt. Det har funnits uppe ett bra tag i varje fall.

Permalänk
Avstängd

Kazaa Lite K++ är lika fullt med skit! Tro mig, jag har gjort ett test, vad ska man ha dom till anyway? Det går inte att hitta rätt saker med det programmet ändå.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Avstängd

Körde adaware på en kompis dator. Han är inte så hajj på datorer å sånt, så jag hittade lite över 200 grejjer.

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk

Coolt igen, hundratals elaka filer.

Apropå spyware och program för att ta bort skiten, vilket gratisprogram är bäst på det, är det Ad-aware som är bäst?

Permalänk
Medlem

Jag ser då ingen bild.

Men jag fattar, brukar vara så när man ska fixa någon dator som är lite seg.

edit: Ser nu.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Hedersmedlem

När jag tog bort Kazaa hos min kusin räckte det inte med Ad-aware och stinger, jag fick ändå rensa bort ett par hijackers för hand.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen
Coolt igen, hundratals elaka filer.

Apropå spyware och program för att ta bort skiten, vilket gratisprogram är bäst på det, är det Ad-aware som är bäst?

Kombinera ett flertal program så får du bort det mesta.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

För att hålla allt skit jag stött på borta, kör jag AD-aware, spybot search&destroy, spywareblaster samt spyblocker. De kompletterar varandra bra. Det finns inget program jag vet som tar allt.
Sen har jag popup-stopper pro och f-secure antivirus. Det är bara trojan-remover som fattas, men jag har aldrig stött på någon trojan än, så det får vänta

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Avstängd

att inte nån grymm programerar snubbe gör ett ultimat ptogram för att ta bort all skit.

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Mitt personliga rekord i adaware satte jag häromdagen. 1140 skumma saker hittade adaware, och funktionen som kryssar i alla för borttagning automatiskt, den funkade inte

Sen körde jag spybot s&d också , men den hittade bara lite över 100, kommer inte ihåg exakt. En browser hijacker hade också installerats, och search-bars och skit i Explorer. Men jag fick bort allt iaf

Hur det kunde bli så mycket spyware kan man undra, men där låg ifs både Kazaa Media Desktop med all skit installerad, DC, och edonkey eller vad det nu heter osv. Sen är ägaren en seg individ som klickar "ja" på alla dialogrutor, utan att läsa först.

För intresseklubben: Det var inte min dator en kunddator...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

hehe förstod först inte vad du menade för nåt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
att inte nån grymm programerar snubbe gör ett ultimat ptogram för att ta bort all skit.

Precis, det som är så lätt liksom.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
För att hålla allt skit jag stött på borta, kör jag AD-aware, spybot search&destroy, spywareblaster samt spyblocker. De kompletterar varandra bra. Det finns inget program jag vet som tar allt.
Sen har jag popup-stopper pro och f-secure antivirus. Det är bara trojan-remover som fattas, men jag har aldrig stött på någon trojan än, så det får vänta

Jag håller på att ladda ner och installera alla de där programmen, sen har jag Telias Säker Surf vilket numera är f-Secures anti-virus och brandvägg så jag borde vara någorlunda säker hoppas jag

Permalänk
Medlem

Använder man lite sunt förnuft angående vad man installerar så slipper man det mesta spyvarorna

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Jaaa vafaaan kazZza e ett jälva hor programm, själv haXXar jag på o dc......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
att inte nån grymm programerar snubbe gör ett ultimat ptogram för att ta bort all skit.

Hmmm testa vilket OS som helst förutom dem från MS så kommer du slippa all sådan här skit.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Start!!!
Jaaa vafaaan kazZza e ett jälva hor programm, själv haXXar jag på o dc......

Jag är så tuff så jag haxxar flashfxp Inge spyware eller skit där inte.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra