Permalänk

Prisvärd Processor?

Hej alla SWEC:are!!

Det är så att min processor (en 2500+) gick sönder för några dagar sedan...Nu ska jag förhoppningsvis få en ny på garantin men jag vill inte ha samma processor då jag hört att dom nyare 2500+ är överklocknings låsta...Så jag har 2 frågor:

1. Stämmer det att alla 2500+ är överklocknings låsta, och i så fall så undrar jag om andra processorer t.ex. 2600+ är överklockninglåsta också?

2. Vilken är den mest prisvärda processorn för under 1000:-? Skicka gärna med en länk och oc resultat om möjligt. Den ska helst vara ifrån datorbutiken.com för jag har gratis frakt därifrån.

Processorn ska användas för att överklockas med ett vattenkylnings system så en bra oc processor uppskattas.

///Mvh Ludvig "Bi0HaZZarD"

Permalänk

Re: Prisvärd Processor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
Hej alla SWEC:are!!

Det är så att min processor (en 2500+) gick sönder för några dagar sedan...Nu ska jag förhoppningsvis få en ny på garantin men jag vill inte ha samma processor då jag hört att dom nyare 2500+ är överklocknings låsta...Så jag har 2 frågor:

1. Stämmer det att alla 2500+ är överklocknings låsta, och i så fall så undrar jag om andra processorer t.ex. 2600+ är överklockninglåsta också?

2. Vilken är den mest prisvärda processorn för under 1000:-? Skicka gärna med en länk och oc resultat om möjligt. Den ska helst vara ifrån datorbutiken.com för jag har gratis frakt därifrån.

Processorn ska användas för att överklockas med ett vattenkylnings system så en bra oc processor uppskattas.

///Mvh Ludvig "Bi0HaZZarD"

Vill du vara garanterat ha en "oc vänlig" prolle får du nog köpa från något annat företag än DB, att köpa där är ju ungefär som att ta en sten i högen och säga att den är störst utan att tittat på de andra. På Overclockers.se kan du ange vilken stepning du vill ha , det kan du inte hos DB.

1. Ja, alla AMD XP är låsta endast A64 som är olåst om inte jag minns fel. Givetvis så kan man FSB klocka alla prollar endå det är endast Multippeln som är låst.

2. återkommer

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk

Re: Re: Prisvärd Processor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Vill du vara garanterat ha en "oc vänlig" prolle får du nog köpa från något annat företag än DB, att köpa där är ju ungefär som att ta en sten i högen och säga att den är störst utan att tittat på de andra. På Overclockers.se kan du ange vilken stepning du vill ha , det kan du inte hos DB.

1. Ja, alla AMD XP är låsta endast A64 som är olåst om inte jag minns fel. Givetvis så kan man FSB klocka alla prollar endå det är endast Multippeln som är låst.

2. återkommer

1. Är alla xp överkoocknings låsta?? Jag hade för mej att d bara var 2500+.... Men Xp-m är väl inte överklocknings låsta??

2. jag väntar med spänning

Permalänk

Givetvis så går det att klocka XP processorer, Thorughbred, Thorton och Barton men endast genom FSB klockning, du kan alltså inte ändra på Multippeln för det är den som är låst.

2. Mest prisvärda idag är väl just en XP2500+ har du minnen som pallar så kan du FSB-klocka den till 3200+ hastigheter.

Mobile är inte låsta i nu vad jag vet, folk klockar friskt med dem så de borde ju inte vara låsta, dock så kostar ju dessa lite mera.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Men annars kan man väll låsa upp Multippeln.. eller har jag fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejniz
Men annars kan man väll låsa upp Multippeln.. eller har jag fel?

hur isf? Fast jag är nog mer sugen på en xp-m 2400+.. många verkar nöjda med dom.. verkar klocka högt... Var kan jag köpa dom billigast i sverige?