Problem med explorer.exe i Windows 2000 Pro

Permalänk
Medlem

Problem med explorer.exe i Windows 2000 Pro

Jag har inte hittat en tråd med liknande problem som jag har, ursäktar om jag letat dåligt. Fanns inte med i FAQ'n.

Problemet ligger i att explorer.exe hänger upp sig när jag går till vissa mappar. I vissa mappar funkar det, i andra inte. Jag har haft ett närstående problem med det här förut, men det fixade sig. Det funkade bra igår, inga virus och har nyss använt Ad-Aware. Finner det här oförklarligt.
Om jag går in i D: via 'Den här datorn', funkar det inte, och det funkar heller inte om jag går in i min BitTorrent-mapp (beror inte på codec's). Inga onormalt långa filnamn heller (om det nu kan bero på det).

Vore tacksam för hjälp, tack på förhand.

[EDIT] Mapparna visas direkt, men det tar ett tag innan filerna visas. Sen hänger den upp sig, och jag får starta om.

Permalänk
Medlem

Tror jag hade samma prob förut. Orkade inte felsöka alltför mkt utan jag bytte filhanterare till Directory Opus. Då löste det sig och jag fick dessutom en schysstare filhanterare.. Är medveten om att det inte är nåt direkt svar på din fråga men du får hålla till godo ändå..

Visa signatur

D1: [P4 2.8@2.8] [abit IC7] [PC3200 2x256 mb] [1x160 gb + 1x80 gb] [Radeon 9000 Pro] + massa andra fina kort och fläktar
D2: [PIII 450] [256 mb] [40 gb] - garderobsserver..
D3: Dell Latitude C600 [PIII 850] [512 mb] [40 gb]

Permalänk
Avstängd

Uppstår hängningarna bara när du ska se filer på D:?

Prova i såfall att göra en felkontroll
(Högerklicka, välj egenskaper /Flik: Verktyg samt knapp "Kontrollera nu..", Välj båda alternativen & Starta!)

Permalänk
Medlem

kaufman: Tack, men jag håller fast vi explorer. Jag har det tills vidare.

Teks: Nej, samma problem händer med mapparna på C:.

Permalänk
Medlem

Innehåller mapparna som är slöa att öppna AVI-filer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanga
Innehåller mapparna som är slöa att öppna AVI-filer?

Är väl bara XP som har sådan förhandsgranskning, eller?