Permalänk
Medlem

Out > In?

Kanske en konstig fråga men:

Om jag sitter med 2 PCs och lirar nåt, och vill spela in på en andra PC från det jag ser på min mainPCs skärm och vill ha riktigt bra kvalla, hur fasen bär jag mig åt?

Vilken hårdvara osv?

DVIout > DVIin vore det absolut bästa tror jag men jag har inte sett instickskort med DVIin, finns det? (nån som vet?)

Svideo-out > Svideo-in funkar antar jag med lite kvalisortförlust, finns det Svideo-inkort typ PCI eller liknande? Vet att det finns Asuskort med videoin men ett PCI vore att föredra för min del.

Nån som har nåt annat förslag?

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

DviOUT -> DviIN ?
Inser du vilken exterm datamängd vi talar då om du kör hög upplösning?
Rejält med lagringsutrymme och processorkraft behövs då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olaa2618
DviOUT -> DviIN ?
Inser du vilken exterm datamängd vi talar då om du kör hög upplösning?
Rejält med lagringsutrymme och processorkraft behövs då

mjo hehe

Borde dock gå att komprimera "live" på en maskin dedikerad till recording (tror jag)

om det nu var så att det fanns nåt eländans kort med DVI-in förstås.. verkar inte som att det finns :/

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shike
mjo hehe

Borde dock gå att komprimera "live" på en maskin dedikerad till recording (tror jag)

om det nu var så att det fanns nåt eländans kort med DVI-in förstås.. verkar inte som att det finns :/

Det kommer krävas enorm datorkraft att komprimera video med hög upplösning i realtid. Tex att komprimera Divx i DVD-upplösning i realtid(720x576) kräver en P4 2.5-3.0GHz eller motsvarande. Att göra motsvarande komprimering i 1280x1024 kommer kräva 3-4ggr så mycket datorkraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Det kommer krävas enorm datorkraft att komprimera video med hög upplösning i realtid. Tex att komprimera Divx i DVD-upplösning i realtid(720x576) kräver en P4 2.5-3.0GHz eller motsvarande. Att göra motsvarande komprimering i 1280x1024 kommer kräva 3-4ggr så mycket datorkraft.

ugh, ok I get the point

Så vad rekommenderas? Svideo out > Svideo in? Vet nån av nåt kort som gör ett bra jobb på det viset?

Jag vill bara ha bra kvalla på inspelningen från 1024*768. Sen om det tar mkt plats spelar mindre roll.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|