Permalänk
Medlem

Tackar för tipset! Hoppas bara allt går smärtfritt hem till mig nu
Detta blir det perfekta tillfället att börja testa SUSE.

Edit: Föresten om jag hade själv hittat den där sidan skulle jag inte fatta att dom gav bort nått. Tycker inte det står nått om det på sidan men man har ju fått mailen nu att dom skickat så.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

måste man välja vad man ville ha??? jag svarade bara på frågorna...räcker det???*hoppas*

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem

Ja du får allt som står där och lite till

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
Tackar för tipset! Hoppas bara allt går smärtfritt hem till mig nu
Detta blir det perfekta tillfället att börja testa SUSE.

mm...tycker de åxå

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk

Men var står det att det är gratis?
Faan vågar inte beställa...
pallar inte fler skulder..

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

När man klickat på att man ska skicka står det ju klart och tydligt "Delivery will be made via US Postal Service"

fan att man beställde då, jag har ju inga pengar och ingen användning för det

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

En kille på linux.se har fått sin beställning, han var inte tvungen att betala frakt eller tull så det blir 100% gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
När man klickat på att man ska skicka står det ju klart och tydligt "Delivery will be made via US Postal Service"

fan att man beställde då, jag har ju inga pengar och ingen användning för det

Det är ju gratis så vad gnäller du om? Skivorna är gratis, frakten är gratis och du kommer inte behöva betala tull/moms.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Tror det Pro. versionen.

Orka beställa, bara jobbigt med en massa cd-skivor när man kan ladda hem en dist som installeras med via ftp.

Det levererades ju på 3 dvd (och man behöver väl inte använda alla för att installera bara ett suse linux pro [x])

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Liksom man får massa extra tillbehör, typ server program osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Grymt intressant, ska bli kul att testa Groupwise. Har adminnat några Exchange-boxar, och Groupwise är, om jag förstått saken rätt, något liknande vad gäller användningsområden, fast betydligt billigare och smidigare. En av mina kunder har en medelstor Exchange-implementation, vore coolt att erbjuda dem en öppen lösning istället, ifall Groupwise faktiskt lever upp till påståendena. Jaja, one can dream..

W

Permalänk
Medlem

Kommer det på dvd?

Jag har bara cd... Men det får väl bli att köpa en dvd i värsta fall.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Har någon annan här fått sitt paket med skivor? (Verkar ta ett tag att frakta för dom)

Ska beställa senare idag!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Kommer det på dvd?

Jag har bara cd... Men det får väl bli att köpa en dvd i värsta fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Axel Svensson,

Thank you for ordering the Linux Technical Resource Kit from the Novell Customer
Communities. Your order has been received, and will ship within the next 7-10
business days.

This comprehensive Novell Linux collection includes the following on 3 DVDs (10
GB):

- SUSE Linux Professional 9.1 (Bootable Installation DVD)
- SUSE Linux Enterprise Server 8 (ISO Installation Images)
- SUSE Linux Professional 8.2 (Installation ISO images for use with Ximian
Desktop)
- Ximian Desktop 2.0 Evaluation (ISO Image)
- Red Carpet 2.0.2 Evaluation (ISO Image)
- GroupWise for Linux 6.5.1 - Server, Client & Messenger (ISO Images)
- Novell Nterprise Linux Services 1.0 (ISO Image & NLS Companion CD)
- And more...

Please contact kwright@novell.com if you have any questions about your order.

Sincerely,
Novell Customer Communities

hehe

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag beställde i början av sommaren(denna länk är hyffsat gammal ) och fick paketet efter kanske 3 veckor.
Det var helt gratis och det kom 3 DVD varav en var en bootbar installationsDVD med SuSE 9.1 pro.
Testade SuSE och det tilltalade mig mer än FC2 iaf men nu är jag tillbaka i slackware =P

Permalänk
Medlem

Man är inte berättigad till deras uppdaterings-tjänst, så säkerhetsfixar och nya paket är ju inte att tänka på. Om man inte gör det manuellt osv.

Ja, man kan registrera sig gratis och så på portal.suse.com men får inte använda kontot till uppdateringar, lite dåligt av SuSE. För även om det är en evaluation-grejja så vill man ju inte ha färska och säkra saker. Nåväl, det kostar som sagt inget.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

har äntligen bestält, hade tänkt göra det förra gången erbjudandet var uppe här, men de tog ner erbjundandet dagen innan jag skulle beställa

Permalänk
Medlem

Beställde någon gång i juni, dröjde nog en månad innan dom skickade det (pga att det var ett stort intresse för kittet (tror länken blev /.:ad )) Har inte hunnit testa prylarna ännu men det kom på 3 dvd skivor och kostade inte mig ett enda öre

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Medlem

Wooo... Jag beställde nyss.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag med! Tack för tipset Fronda!

Permalänk
Medlem

hehe, lungt... Jag ville sprida det till mina Swecare

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fronda
hehe, lungt... Jag ville sprida det till mina Swecare

Äsch! Ta emot dig nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samiii
Vilken version är det man får om man installerar via ftp då? Iaf så verkar den vara betydligt mera omfattande än Personal versionen.

tankar man iso så är det personal, men kör man netinstall så är det pro...

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk

Jag förstår inte riktigt. Vanligtvis när man pratar linuxdistar brukar SUSE bara nämnas som nybörjar-dist. Så varför vill alla ha det? Är det bara för att det är gratis?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Precis - riktiga karlar kör givetvis inte med sådant trams....

Seriöst så är Suse en riktigt bra Linux dist - det finns en anledning till att Novell köpte upp dom.

Tanken är givetvis att göra en användarvänlig dist som kan utmana windows i bla kontorsmiljöer.

Personligen gillar jag Ximian desktop (och Redcarpet) för att det är så förbannat snyggt och enkelt - synd då att man bara kan köra det på Suse 8.2 - inte 9.1.

Däremot ser jag fram emot deras nya project - Novell/Suse/Ximian desktop som ska komma i höst - spännande

Permalänk
Medlem

Nice Fronda!
Ska bli spännande

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Jag förstår inte riktigt. Vanligtvis när man pratar linuxdistar brukar SUSE bara nämnas som nybörjar-dist. Så varför vill alla ha det? Är det bara för att det är gratis?

Jag beställde för att jag var intresserad av att testa server distarna som följer med, dom finns inte tillgängliga för nerladdning någonstans nämligen (inte vad jag vet iaf).
Ximian ska också bli skoj att testa

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Medlem

Jag beställde för jag vill ha gratis DVD-fodral
(för dom vågar väl inte skicka mig tre jewelcase!?)