Bra site! alla ni explorer tokar : )

Permalänk

Bra site! alla ni explorer tokar : )

Permalänk
Medlem

Ja, den var ju fin.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Den var ju bra.

Visa signatur

- Varför använder du ie?
- Älskar du spywares eller?
- Välj en vettig browser Här!

Permalänk
Hedersmedlem

Öh? Ja, den var väl fin.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

IE är det ända rätta...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Wooooooow, så tufft!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbiten
IE är det ända rätta...

Ända = rumpa

Så du har faktiskt rätt, eftersom IE ju faktiskt är skit.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Ända = rumpa

Så du har faktiskt rätt, eftersom IE ju faktiskt är skit.

EI är INTE skit! Det är en smak sak! IE är den webläsare som funkat bäst för mig faktiskt, jävla Firebird är ju rena skitet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
IE är INTE skit! Det är en smaksak! IE är den webbläsare som fungerat bäst för mig faktiskt. Jävla Firebird är ju rena skiten!

IE är inte en bättre webbläsare. Anledningen till att så många använder den är att de inte orkar ladda ner någon bättre browser.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

EI är INTE skit! Det är en smak sak! IE är den webläsare som funkat bäst för mig faktiskt, jävla Firebird är ju rena skitet!

Sån tur att Firefox finns då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Sån tur att Firefox finns då.

Det var Firefox jag tänkte på, skrev fel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det var Firefox jag tänkte på, skrev fel...

Jag vet.
Men det faktum att IE faktiskt har ganska många säkerhetshål jämtemot andra webbläsare står fortfarande kvar.

Permalänk

Jag är medveten om att IE har sina säkerhetshål, men det är inte så konstigt, om lika många skulle sitta och försöka hitta liknande hål i firefox så skulle de nog hitta en del där också. Men jag erkänner, jag använder nog mest IE för att jag är lat.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar IE framför de andra jag har testat, så jag kör på det.. och visst har det säkerhetshål, men jag har aldrig blivit påverkad av dom så det känns som det är skitsamma..

Intressant folk på sidan också:
"Ms. Sandlin is so devoted to [Firefox] that she has taped a note to her monitor warning guests not to click on the desktop shortcut to Internet Explorer. Do not touch the blue ‘E!’ the note says."
Varför inte ta bort genvägen?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jag föredrar IE framför de andra jag har testat, så jag kör på det.. och visst har det säkerhetshål, men jag har aldrig blivit påverkad av dom så det känns som det är skitsamma..

Intressant folk på sidan också:
"Ms. Sandlin is so devoted to [Firefox] that she has taped a note to her monitor warning guests not to click on the desktop shortcut to Internet Explorer. Do not touch the blue ‘E!’ the note says."
Varför inte ta bort genvägen?

Reagerade också på det, men sen kom jag och tänka på tidigare versioner av Windows, exempelvis 95 och 98. Jag tror inte man kunde ta bort den genvägen där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Reagerade också på det, men sen kom jag och tänka på tidigare versioner av Windows, exempelvis 95 och 98. Jag tror inte man kunde ta bort den genvägen där.

Jo, bara papperskorgen som man inte har kunnat ta bort/döpa om

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag är medveten om att IE har sina säkerhetshål, men det är inte så konstigt, om lika många skulle sitta och försöka hitta liknande hål i firefox så skulle de nog hitta en del där också. Men jag erkänner, jag använder nog mest IE för att jag är lat.

Faktum är att det är en väldigt massa mäniskor som letar efter fel i Firefox. Ta bara en titt i bugzilla så ser du. Men innan en version släpps så åtgärdas alla dessa fel, såklart. Man bör dock inte underskatta fördelen Firefox har iom att vemsomhelst kan ladda ner källkoden och upptäcka fel.

Men en av de största anledningarna till att jag inte anvämder IE är att IE verkligen inte följer webbstandarder. IE verkar snarare medvetet försöka förstöra dem (även om det såklart inte kan bevisas).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
Faktum är att det är en väldigt massa mäniskor som letar efter fel i Firefox.

Fast inte i närheten så många som letar i IE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, bara papperskorgen som man inte har kunnat ta bort/döpa om

Ok.

IE är mer integrerat i resten av Windows, bara det ger den öppnar oanande möjligheter när det gäller håligheter. En webbläsare ska bara vara en webbläsare, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

IE är mer integrerat i resten av Windows, bara det ger den öppnar oanande möjligheter när det gäller håligheter. En webbläsare ska bara vara en webbläsare, enligt mig.

Det är ganska smidigt att den är integrerad dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ganska smidigt att den är integrerad dock.

Ibland, har dock aldrig använt den funktionaliteten själv.

Permalänk

IE är flertalet generationer bakom mozilla. Och det är de medvetna om....

Permalänk
Medlem

Varför uppdaterar de den inte då? För med "de" antar jag att du menar M$. Användarna är ju inte särskilt medvetna om det, iaf inte större delen av dem.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Det som är skönt med folk som använder IE är att de iaf aldrig försöker få andra att byta till den webbläsaren

Jag använder IE och Firefox ungefär 50/50. Hoppas på lite säkerhetsförbättringar i nästa IE annars byter jag nog helt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bror på om folk orkar byta.

Visa signatur

- Varför använder du ie?
- Älskar du spywares eller?
- Välj en vettig browser Här!

Permalänk
Medlem

Äh, Opera skall det vara. Den webläsaren är snabb och fin.
Firefox duger också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast inte i närheten så många som letar i IE.

Är det där en intersubjektiv sanning, eller bara vad du tror?
Har du någon siffra som visar detta, och var har du isåfall fått den ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
Är det där en intersubjektiv sanning, eller bara vad du tror?
Har du någon siffra som visar detta, och var har du isåfall fått den ifrån?

Det är ett antagande som antagligen är sant
Det är svårt att veta hur många.. de som letar buggar i firefox är personer som vill hjälpa och försöker inte dölja faktumet att dom letar efter buggar och säkerhetshål.
Men många av dom som letar efter buggar i IE är folk som vill utnyttja dessa och är därför inte allt för öppna med vad dom gör. Sen finns det massvis av folk som är "snälla" och letar buggar, kolla runt i artiklarna som först säger när en bugg har hittats, dom brukar nämna vilka som har hittat buggen, ofta är det universitet och säkerhetsföretag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Microsoft går i konkurs, bara sådär.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs