Project-Entropia-tråden :)

Permalänk
Medlem

Project-Entropia-tråden :)

Såå. Efter ett och ett halvt års uppehåll beslöt jag mig för att ge mig på Project Entropia igen.

Och till min förvåning är det bättre än någonsin, mindre lag(fortfarande laggit då och då) och mindre buggar(fast fortfarande buggit också )

Hur som helst, det är bättre än det någonsin varit sen beta-stadiet, och jag ska börja lira lite igen.

Så jag undrar om nån hänger på? Kanske är det någon first-timer som läser detta och undrar vad PE är för något, så jag ger en kort resumé:

Project-Entropia är ett mmorpg som skiljer sig ganska mycket från andra mmorpg's. Varför?

Fördelar:
1. Spelet i sig kostar ingenting.
2. Allt sker i realtid! Wohoo, inte turordningsbaserat!
3. Man köper saker för riktiga pengar(10ped=1USD) och man kan sedan tjäna pengar och ta ut till riktiga pengar igen!
4. Världen man spelar i är gigantisk och är precis på väg att utökas ännu mer.
5. Det är spelarstyrd ekonomi.
6. Svensktillverkat. Känns alltid bra när det handlar om stålar.
7. Spelar du inte på ett år har du fortfarande kvar din Avatar med Alla dina saker

Nackdelar:
1. Utan att sätta in iaf 70kr((ett biobesök)(100ped)) så kommer man ingenstans.
2. Om man inte är försiktig så kan man förlora relativt mycket pengar.

Så, om någon är intresserad av en gratis rundtur av spelet, och kanske en mentor om du gillar spelet, så är det bara att skriva i tråden. Har ni några frågor, fråga!

Hoppas ni nappar, skulle vara kul med lite nya ingame-polare

www.project-entropia.com
www.entropia-pioneers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd

Kollade in det för något år sen, känns inte som jag vill bränna mina pengar på det sättet.

Permalänk
Medlem

Jag spelar det ibland men som sagt man måste sätta in pengar.

Permalänk

Jag spelar det lite då och då, just nu försöker jag springa runt till alla Teleportrar och fixa dem, Men jag har inte satt in några pengar så jag kan inte köpa något =( men jag har 0.05 cent, något sånt

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

Spelade PE för ett halvår sedan, tjänade faktiskt lite pengar på det hittade en jäkla massa "lyst" och tog ut pengarna jag tjänade på det sen så slutade jag spela

Lyst = en mineral som va värd ganska mycket vid tillfället

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Vad behöver man för dator för att kunna spela det?

Permalänk
Medlem

tagit från deras sida :

Windows 2000 or Windows XP
Minimum 512 MB RAM
Minimum 1 GHz Intel / AMD CPU
Minimum NVIDIA GeForce or ATI Radeon graphics card
Minimum screen resolution 1024x768 (16 bit or higher)
DirectX compatible sound device
3 GB free hard drive space
DirectX version 9.0b, get it here
Broadband Internet connection (ADSL or better)*

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Ok, tack.

Permalänk

Jag rekomenderar inte att spela spelet på 256mbram, för det var inte kul!

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

Men går det att spela bra med 512mb RAM då?

Permalänk
Avstängd

screens?

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Coolt, ska nog testa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbles
Coolt, ska nog testa det.

Säg till om du vill ha lite nybörjarråd och visning ingame

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Har aktiverat min gubbe igen nu, kanske har ett par PED´s kvar att köpa lite bomber för

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Har aktiverat min gubbe igen nu, kanske har ett par PED´s kvar att köpa lite bomber för

Dem har ändrat på mining sedan jag lirade senast, ådror är inte som förr osv, så tag det lugnt. Försök hitta Agrippa eller någon annan som mine'ar och fråga om du får hänga på och glo lite

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

jag testade PE ett par veckor.. och konstaterade att det liret INTE är skoj om man inte har möjlighet att skicka in pengar

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

ok, ska se om jag hittar Agrippa, har spelat i samma clan som han förr.

Bah, tar sin tid att uppdatera PE nu.. går i ~40kb/sec klart om nästan 3h

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Tjo, har spelat PE i ett mer än ett och ett halvt år och har inga planer på att sluta, grymmt spel, utvecklas hela tiden!
Är med i societyn Entropia Pioneers, vars länk redan har postas, besök den, bra forum och info om allt som har med spelet att göra. Läs manualen också, följer med spelet
Heter Norticus ingame och hänger mest i Zeus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norticus
Tjo, har spelat PE i ett mer än ett och ett halvt år och har inga planer på att sluta, grymmt spel, utvecklas hela tiden!
Är med i societyn Entropia Pioneers, vars länk redan har postas, besök den, bra forum och info om allt som har med spelet att göra. Läs manualen också, följer med spelet
Heter Norticus ingame och hänger mest i Zeus

Norticus, har du bra koll på vilka mobs som är snabbare än karaktären?

Besökte Longufältet och upptäckte att de var jävligt snabba, dumt med oampad mk2 :/

Iaf, är Ambullimax Young, Atr0x Young och Atrax fortfarande långsammare?

Några nya mobs som är extra kul/svåra/lätta/osv?

Skulle vara trevligt med en kvick resumé.

En annan grej: Spelar skills stor roll nu för tiden? På "min" tid var det sak samma.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

För några VUs sedan gjorde man de flesta mobs större och snabbare, speciellt longus, men Atrax/Atrox young går att springa ifrån. Många nya mobs, man kan åka till rymden där det finns många svåra mobs.
Skills är viktiga, de gör att du träffar mer och får högre genomsnitts skada, mest märkbart när man använder First Aid Pack.

Snart kommer Land Grab som ska bli väldigt spännande, mer om detta kan man läsa på www.project-entropia.com

Permalänk
Medlem

Såg himla kul ut, men det hackar ganska mycket på min dator. Lite tråkigt. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbles
Såg himla kul ut, men det hackar ganska mycket på min dator. Lite tråkigt. :/

Låter konstigt, vad har du för dator?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jippi, gick 5ped plus på första miningrundan nu
Har ni några tips på bra miningställen? har just nu ~450 i mining skill.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

P4 2.26GHz, 512 ram, Radeon 9600 PRO. Vet inte, kanske behöver mer RAM? Det hackar alltså när den ska ladda nya miljöer. Eller vad det nu heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbles
P4 2.26GHz, 512 ram, Radeon 9600 PRO. Vet inte, kanske behöver mer RAM? Det hackar alltså när den ska ladda nya miljöer. Eller vad det nu heter.

Kör på sign. Går alldeles utmärkt för mig, men prova att sänka grafiknivån till 1024x768x16, finns i options innan man loggar in.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Kan man inte ändra upplösningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbles
Kan man inte ändra upplösningen?

Tror inte det faktiskt, men man kan sänka till low-level textures osv. Med ditt system borde det dock funka galant. Bakgrundstjänster?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

var med ett tag (väldigt litet tag) när spelet släpptes då jag har träffat en i utvecklingsteamet =). Vet dock inte om jag är beredd att satsa pengar på det, speciellt inte när jag har sura föräldrar som skulle säga NEJ!. Går det att skrapa ihop pengar på något annat sätt än att sätta in? typ tigga =P

Permalänk
Medlem

Det gåt att dra in pengar utan att sätta in, det du måste göra är att sweat:a ganska mkt. Jag gjorde så 1 vecka tillslut hade jag 10peds