Song Networks lanserar Sveriges snabbaste ADSL-tjänst

Permalänk
Medlem

Song Networks lanserar Sveriges snabbaste ADSL-tjänst

Läs mer här

http://www.songnetworks.se/o.o.i.s?id=43&urlid=2004083120030,...

Både Adamo och Universal Telecom använder väl sig av Song Networks adsl tjänst nu? Det hade varit trevligt att kunna uppgradera om man kände ett behov av det.

Permalänk
Medlem

Känner absolut inget behov utav 28/1.

Permalänk
Medlem

ungefär som att ha en bil som går att backa i 200 km/h men bara köra framåt i 20 km/h

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ungefär som att ha en bil som går att backa i 200 km/h men bara köra framåt i 20 km/h

Utan tvekan den bäste jämförelsen jag sett på länge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ungefär som att ha en bil som går att backa i 200 km/h men bara köra framåt i 20 km/h

Klockrent beskrivet!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

bara 1 mbit upload. Värdelöst. Mitt 12/9 är bättre

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Hrm, vart står det att det bara blir 1Mbit?

Song Networks borde ju vara så smarta att de sätter en 3 Mbit upload på sitt ADSL2 som några andra ISP:er har gjort..

well well..nu börjar läraren prata..ciao

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ungefär som att ha en bil som går att backa i 200 km/h men bara köra framåt i 20 km/h

Det var den sämsta beskrivningen jag har sett!
Skulle nog vara annorlunda om man hade 1 mbit ned och 28 mbit upp, nu är det ju inte så.
Du kanske gillar att backa snabbare än du kör frammåt?

Vem fan bryr sig hur snabbt man laddar upp, jag är bara intresserad av att ladda ned.

Permalänk
Medlem

uploaden påverkar downloaden avsevärt ser du...
därav jämförelsen

alla som bytt från halv-duplex adsl till full duplexalternativ vet vilken skillnad det blir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Hrm, vart står det att det bara blir 1Mbit?

Song Networks borde ju vara så smarta att de sätter en 3 Mbit upload på sitt ADSL2 som några andra ISP:er har gjort..

well well..nu börjar läraren prata..ciao

// peakk

beror på om deras utrustning stöder utökad upload, inte direkt madatory i adsl2/+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
Det var den sämsta beskrivningen jag har sett!
Skulle nog vara annorlunda om man hade 1 mbit ned och 28 mbit upp, nu är det ju inte så.
Du kanske gillar att backa snabbare än du kör frammåt?

Vem fan bryr sig hur snabbt man laddar upp, jag är bara intresserad av att ladda ned.

Vaknade du på fel sida idag eller? Spelar väl ingen roll åt vilket håll han låtit spegla situationen.

Vadå "vem fan bryr sig?", kanske alla som du använder dig av när du är ute och surfar?
Jag skulle sannerligen vara glad om jag fick en sån stor upload.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så ledsamt, nya dsl tjänster hit och dit som lovar si och så.

BYGG FIBER LÄGG NER DSL SKITEN, för fan finns ingen framtid i coppartrådstekniken ändå, bygg fiber already, den där dsl lösningen lär ju vara lika kass som alla andra adsl lösningar, inte en chans att du får över 20mbit kan jag lova, ingen dsl tjänst ger vad dom lovar ändå. Massor av overhead som tar allt, desutom halfduplex på det där är inte direkt trevligt när du har en utgående bandbredd på 1mbit.

Permalänk

Verkar lovande. Mycket lovande till ock med :D.
Nån som vet när tjänsten lanseras och vart man då kan titta efter om man kan få deras ADSL2+ tjänst?

Att uploaden är endast 1Mb/s . So? Så länge man inte sitter på nått P2P så är det inget att bry sig om direkt, finns även program som stryper uploaden om man känner fört.

Föresten, kommer ADSL2+ att vara hel eller halvduplex?

Permalänk
Medlem

INGEN dsl kör halvduplex, att det ska vara så förbaskat svårt för en del personer att koppla det. Halv duplex och Asymetriskt är INTE samma sak. jisses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Att uploaden är endast 1Mb/s . So? Så länge man inte sitter på nått P2P så är det inget att bry sig om direkt, finns även program som stryper uploaden om man känner fört.

Visst är det kul att få 28 mb ner, men säg om en kompis till dig (han sitter också på 28/1) gör en flim som handlar om hur han spelar t ex Doom 3, den ligger på ca 600 mb och han vill att du ska se den. Då skickar han den till dig via irc, icq, msn eller nått annat. Hur kul är det då att sitta med 28 mbit ner och 1 mbit upp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Visst är det kul att få 28 mb ner, men säg om en kompis till dig (han sitter också på 28/1) gör en flim som handlar om hur han spelar t ex Doom 3, den ligger på ca 600 mb och han vill att du ska se den. Då skickar han den till dig via irc, icq, msn eller nått annat. Hur kul är det då att sitta med 28 mbit ner och 1 mbit upp?

Mm det kan ju vara lite trist. Men själv så laddar jag inte från folk som har lägre än 8Mb/s upp =).

Som ett svar på ditt scenario, antingen hade jag tagit emot och låtit det tugga på i ett antal timmar, spelar mig ingen roll eftersom datorn alldrig stängs av, förutom vid åska + blixt.
Eller så hade jag bett han ladda upp den på nån riktigt snabb server och sen laddar jag ner från den senare

Permalänk
Medlem

Men skitungar,
"jag behöver ingen snabbare bil...jag behöver ingen snabbare upload..jag kan lämna datorn på"
Om man man använder sin upload på datorn och man ska skicka större filer behöver man fetare bandbredd, nu ska vi inte nöja oss med nå 90-tals upload!

Sedan visst, åsa som surfar kan väl ha 1Mbit upp om hon vill.. Men vi som behöver ska erbjudas! Punkt slut!
Så en tjänst där man inte kan få högre upload än 1 Mbit.. givetvis alla ADSL-tjänster förutom netonnet..netatnet som har 3.5 mbit upp är <skit>!

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

The-Patrik:
Ja, eller så skulle du kunna säga till honom att han bräner den och skickar den med posten, eller att han anlitar en privat budfirma som flyger ner cd'n till dig.

Jag tycker dock att det är bättre med lika mycket i upload som i download.

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
The-Patrik:
Ja, eller så skulle du kunna säga till honom att han bräner den och skickar den med posten, eller att han anlitar en privat budfirma som flyger ner cd'n till dig.

Jag tycker dock att det är bättre med lika mycket i upload som i download.

Det jag igentligen ville ha sagt är att jag bara är intresserad av saker som går snabbt att ladda ner.
Själv så bryr jag mig inte det minsta om jag bara har 1Mb/s upp eftersom jag inte heller har nått intresse får att ladda upp saker så 28/1 passar mig som handsken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
Det var den sämsta beskrivningen jag har sett!
Skulle nog vara annorlunda om man hade 1 mbit ned och 28 mbit upp, nu är det ju inte så.
Du kanske gillar att backa snabbare än du kör frammåt?

Vem fan bryr sig hur snabbt man laddar upp, jag är bara intresserad av att ladda ned.

Riktigt ego du är!!, om alla i världen skulle ha 28/1. Då skulle inte download hjälpa ju. För allas upload är så dålig. Om man har 10Mbit/s upload så kommer man in på bättre hubbar i DC, det går snabbare att skicka filer till kompisar etc.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Våga spåra ur....

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det har blivit ett väldigt tjat om uppladdnings hastigheten. Vi vet ju inte än vad den kommer att bli.

En fråga: Vilka ISP använders sig av SONG?

Jag har för mig att Adamo och Universal telecom gör det. Vilka är det mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toutatis
uploaden påverkar downloaden avsevärt ser du...
därav jämförelsen

alla som bytt från halv-duplex adsl till full duplexalternativ vet vilken skillnad det blir

Adsl är full duplex.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
så ledsamt, nya dsl tjänster hit och dit som lovar si och så.

BYGG FIBER LÄGG NER DSL SKITEN, för fan finns ingen framtid i coppartrådstekniken ändå, bygg fiber already, den där dsl lösningen lär ju vara lika kass som alla andra adsl lösningar, inte en chans att du får över 20mbit kan jag lova, ingen dsl tjänst ger vad dom lovar ändå. Massor av overhead som tar allt, desutom halfduplex på det där är inte direkt trevligt när du har en utgående bandbredd på 1mbit.

Du tror inte att företagen vill ha igen alla de miljarder de plöjt ner i kopparledningarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Du tror inte att företagen vill ha igen alla de miljarder de plöjt ner i kopparledningarna?

företagen? du menar väl telia ..... just därför man drar inte ethernet lan i bostadsområden, det är en mycket med kostnad effektiv teknik.

Permalänk
Medlem

Folk sitter här och gnäller om hur de inte kan piratkopiera lika bra om de har låg upload... varför är jag helt plötsligt inte förvånad över att det är så låg upload på många tjänster?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

rix

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Folk sitter här och gnäller om hur de inte kan piratkopiera lika bra om de har låg upload... varför är jag helt plötsligt inte förvånad över att det är så låg upload på många tjänster?

piratkopiera? vem har sagt nått om det?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Korsordsguru

Som det har sagts tidigare i de här disskusionerna så är det väl så att ADSL-tekniken är framtagen när surfa vad det enda privatpersoner gjorde på internet (inte riktigt, men ni fattar). Var väl ingen som kunnde drömma att det skulle finnas folk som ville ha 10Mbps i upload. Sitter själv jag med Telia ADSL med 2Mbps neråt. Kan få 8Mbps och ska fixa det så småning om kanske. Finns knappt några andra personer som har över 1Mbps i upload så det tjänar inte så jävla mycket till. Men när det är dax att flytta hemifrån snart så är det ju en självklarhet med 10/10Mbps minimum. Kan tänka mig att det även finns några snabbare alternativ till rimliga kostnader när det är dax att flytta. T.ex 20/20 eller 50/50 kanske. Vem vet, inte du, vem vet, inte jag, vi vet ingenting nu, vi vet inget idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltid trevligt me lite konkurens på adsl markaden